کد خبر: ۱۲۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
سیاسیون در صفحه مجازی خود چه نوشتند؟

دهه شصتی‌ها دارند پیر می‌شوند

از اظهار نظر نماینده دهه شصتی در مورد دهه شصتی‌ها تا قطعی شدن سؤال از روحانی و تهدید یک نماینده در مورد FATF نتیجه داد را در مجله مجازی فارس بخوانید.

به گزارش شیرازه، نمایندگان استان اصفهان در صفحات مجازی خود از جلسات، تذکرات، مصاحبه‌ها و عملکردشان نوشتند؛ از اظهار نظر نماینده دهه شصتی در مورد دهه شصتی‌ها تا قطعی شدن سؤال از روحانی و تهدید یک نماینده در مورد FATF را در مجله مجازی فارس بخوانید.

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها مطرح کرد:

*سؤال از رئیس‌جمهور قطعی است

به احتمال قوی سؤال از رئیس‌جمهور که بیشتر در خصوص مسائل اقتصادی است بعد از انتخابات هیئت رئیسه جدید مجلس انجام می‌شود. 

فارس: مجلس دهم را می‌توان یکی از هماهنگ‌ترین مجلس‌ها با دولت دانست، از آنجا که نه در دوره قبل و نه در دولت دوازدهم هیچکدام از وزرا استیضاح نشدند، رئیس‌جمهور به ندرت در جمع بهارستانی‌ها حضور پیدا کرد و برجام و سایر توافقنامه‌هایی را هم که دولت ارائه کرده، بدون مشکل خاصی به تصویب رسیده است.

به همین دلیل می‌توان سؤال از رئیس‌جمهور را به فال نیک گرفت چراکه تجربه نشان داده، هر کجا مجلس و دولت بیش از اندازه همفکر یا بیش از اندازه متفاوت از هم فکر می‌کرده‌اند سرعت پیشرفت کشور کند شده است.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

* سهام مترو را بدهیم مردم

خبرگزاری خانه ملت: ابوترابی ترافیک را مهم‌ترین معضل فعلی پایتخت دانست و گفت: با اقدامات ابتکاری و برنامه‌ریزی منسجم می‌توان این معضل را رفع کرد، کمبود اعتبار بزرگ‌ترین مانع حل ترافیک سرسام‌آور تهران است.

دولت توان تأمین منابع لازم جهت گسترش مترو را ندارد و باید به سمت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی حرکت کند؛ ارزش کنونی هفت خط متروی تهران بیش از 20 هزار میلیارد تومان برآورد شده.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

* راه‌های حمایت از کالای ایرانی

در رابطه حمایت از کالای ایرانی چند موضوع وجود دارد، اولین موضوع در این راه بهبود فضای کسب و کار است و این موضوعی که در چند سال اخیر در مباحث اقتصادی مطرح می‌شود.

اجرای سیاست‌های واقعی اصل 44 قانون اساسی و حضور بخش خصوصی، در راه اجرای حمایت از کالای ایرانی مؤثر است. این روند شروع خوبی در دولت نهم داشت اما ادامه این کار به سوی واگذاری صرف حرکت کرد در صورتی که بخشی از کار واگذاری است.

مشکل واردات و قاچاق نیز موضوعی است که تا حل نشود، از کالای ایرانی حمایت نخواهد شد. این در حالی است که طبق قانون «حداکثر» کالاهایی باید وارد شود که مطمئن باشیم مشابه آن در کشور نیست.

تولیدکننده هم باید خدمات پس از فروش داشته باشد تا رضایت مشتری تأمین شود، همچنین باید جنس باکیفیت و قیمت مناسب عرضه کند. امروزه تولید رقابتی است و نمی‌توان تا ابد با تعرفه بالا از تولید حمایت کرد.

فارس: مردم ثابت کرده‌اند هرجا نیاز باشد اقدام لازم را انجام می‌دهند، حمایت از کالای ایرانی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما به نظر می‌رسد موانع اصلی در تحقق شعار سال «رویکرد» مسؤولان است، رویکردی که اگر اصلاح شود در راه این هدف مسیر زیادی طی خواهد شد؛ زمانی که صحبت از قاچاق سازمان یافته در کشور می‌شود یعنی رویکردی برای مبارزه جدی با قاچاق نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت جدی با کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم در صفحه توئیتر خود نوشت:

فارس: مخالفت این نماینده مجلس نتیجه داد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم، با ارجاع مجدد این لایحه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان برای بررسی بیشتر و موارد اختلافی، موافقت کردند.

حاجی دلیگانی در کانال خود در ایتا هم نوشت:

*دولت برای نگرفتن تضمین در برجام مقصر است

حاجی دلیگانی با بیان اینکه از آیت‌الله جنتی رئیس محترم شورای نگهبان برای صدور بیانیه‌ای که واقعیت‌ها را بیان کرد تشکر می‌کنم، اظهار کرد: دولت قبول کند که در ماجرای برجام کوتاهی کرده و مقصر است. این مسأله در قالب تذکری با 51 امضا به رئیس‌جمهور داده شد و باز هم آن را پیگیری خواهیم کرد.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

*مسیر زاینده‌رود از کوهرنگ تا گاوخونی کنترل شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی مشکلات عدیده استان اصفهان را ناشی از ضعف مدیران در سال‌های اخیر اعلام کرد و بر لزوم توجه به برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و دراز مدت تأکید نمود.

وی افزود: در مورد آب، دو برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت مطرح هست که در درازمدت باید تأمین منابع آبی را تا زمانی که مجوزهای لازم صادر شوند، دنبال کنیم. پروژه‌های تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد، به‌ عنوان منابعی برای تأمین آب زاینده‌رود هستند که باید به‌ زودی راه‌اندازی شوند. 

وزارت نیرو باید هرچه سریع‌تر اقداماتی برای کنترل برداشت‌ها از تالاب گاوخونی تا تونل کوهرنگ به منظور ساماندهی مسیر آب انجام دهد. یعنی در سرتاسر حاشیه زاینده‌رود، جاده‌های دسترسی برای محافظان وجود داشته باشد و هر لوله‌ای که نصب می‌شود، مجهز به کنتورهای هوشمند باشد تا تمام برداشت‌ها از طریق وزارت نیرو کنترل شود. 

فارس: کنترل برداشت‌های غیرمجاز آب، مسأله‌ای است که سال‌هاست از زبان مسؤولان مختلف گفته می‌شود، این نماینده چند روز قبل هم عنوان کرده بود «حدود 800 لوله‌گذاری غیرمجاز روی زاینده‌رود صورت گرفته» اما انگار که عزمی برای مقابله با این اقدام غیرمجاز وجود ندارد؛ طبیعتاً این برداشت‌ها در حاشیه چند صد کیلومتری زاینده‌رود در حال انجام است و بررسی آن در این مسیر نیاز به چند سال وقت‌گذاری ندارد، مشخص نیست دلیل عدم رسیدگی به این اقدام خلاف قانون چیست.

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس گفت:

*دهه شصتی‌ها دارند پیر می‌شوند

تکیه بر توان داخلی و اعتماد به جوانان در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی و اتکا به توان موشکی و دفاعی و ایستادگی تمام قد در برابر دشمنان می‌تواند راهگشای مسائل کشور باشد.

به عنوان یک جوان دهه شصتی از تمام مسؤولان نظام می‌خواهم که جوانان دهه شصتی را در یابند. امروز جوانان دهه شصتی دارند به سن پیری نزدیک می‌شوند، دیگر درمان فایده‌ای ندارد بلکه باید جراحی صورت گیرد، باید امروز اندیشیده ورزیده شود و برای این جوانان اشتغال ایجاد شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان