کد خبر: ۱۲۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
امام جمعه شیراز:

امروز هنگامه وحدت و یکدلی است/ ما باید با موضع تهاجمی با جنگ نرم روبه‌رو شویم

امام جمعه شیراز گفت: به‌هرحال مذاکراتی انجام شد و نتایجش معلوم، امروز هنگام تفرقه و جدایی نیست بلکه هنگامه وحدت و یکدلی است و باید با تکیه‌بر توان داخلی اقتصاد خود را سروسامان دهیم چراکه دشمن دقیقاً روی این نقطه متمرکز شده است.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز،  با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف نظیر روز رحلت حضرت خدیجه‌ (س) و روز میلاد حضرت امام حسن(ع) باید در تمام نقاط شهر، فعالیت‌های مشهودی را شاهد باشیم، اظهار داشت: هر سال 150 هزار غیرایرانی به شیراز سفر می‌کنند، این شهر باید به‌گونه‌ای عمل کند که هر فردی این جلوه‌گری دینی را مشاهده کند.

امام جمعه‌ شیراز با بیان اینکه تمام جلوه‌های شیراز در جای خود ارزشمند است، افزود: هیچ جلوه دیگری از شیراز نباید بر سومین حرم اهل‌بیت(ع) مقدم باشد، بلکه باید حرم اهل‌بیت(ع) بودن را تثبیت کرده و  نورانیت حرم اهل بیت(ع) را به این شهر داد.

وی با اشاره به فتح خرمشهر گفت: پیروزی خرمشهر یعنی امروز هم هیچ فشاری موجب یاس و ناامیدی مردم ایران نخواهد شد و هیچ وقت دیگر مردم ایران اشغال خرمشهر را تجربه نخواهند کرد؛ امروز کشور خیلی قدرتمندتر از دوران دفاع مقدس و دشمن بسیار ضعیف‌تر از آن دوران است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در ادامه نماز جمعه با اشاره به بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار روز چهارشنبه گذشته با کارگزاران نظام، به بحث برجام پرداخت و اظهار داشت: مسؤولان اروپایی در برجام اگر راست می‌گویند در برابر آمریکا سکوت نکرده، از خود جرات نشان دهند و نگذارند این کشور با قلدرمآبی به ملت ایران ظلم کند.

وی با بیان اینکه اروپا اگر خواهان تداوم برجام است باید به ایران تضمین بدهد آن‌هم نه در حرف بلکه در عمل، به انتظارات از دولت نیز اشاره کرد و گفت: از دولت می‌خواهیم که فرمایشات رهبر انقلاب را در خصوص اروپا کاملاً مدنظر قرار دهد، چراکه انتظار داریم این منویات کاملاً در مذاکرات اجرایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس برجام را یک تجربه تاریخی خواند و افزود: رهبر انقلاب با اینکه فرجام برجام را می‌دانستند اما اجازه دادند تا برخی که دیر متوجه مسائل می‌شوند، کسب تجربه کرده و ماهیت استکبار را بهتر بشناسند.

دژکام خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که رمز پیروزی ما در اطاعت از اولی الامر است چراکه وی آگاه به مسائل زمان بوده و نباید تحلیل‌های شخصی خود را نصب العین قرار دهیم، گرچه معتقدیم که مذاکره‌کنندگان ما نیت بدی نداشتند.

امام‌جمعه شیراز با بیان شرارت‌های بی‌پایان استکبار جهانی افزود: تجربه نشان داده که دل بستن به کفار نتیجه نخواهد داشت و همگان می‌دانند که وزارت خزانه‌داری آمریکا مُدام در پی ایجاد سختی و مشقت زندگی برای مردم ایران است و این دشمنی حتی در حرف‌هایشان نیز آشکار شده است.

وی وحدت را لازمه امروز کشور دانست و تأکید کرد: به‌هرحال مذاکراتی انجام شد و نتایجش معلوم، امروز هنگام تفرقه و جدایی نیست بلکه هنگامه وحدت و یکدلی است و باید با تکیه‌بر توان داخلی اقتصاد خود را سروسامان دهیم چراکه دشمن دقیقاً روی این نقطه متمرکز شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بحث جنگ نرم و لزوم منفعل نبودن در این جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید با موضع تهاجمی با جنگ نرم روبه‌رو شویم.

دژکام خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب 10 مورد از خلاف‌های آمریکا را برشمردند و از کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند انتظار می‌رود که با روحیه تهاجمی این خلاف‌ها را به ملت‌های دنیا نشان دهند و در موضع انفعال قرار نگیرند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا در داخل و خارج از کشور خود و در غزه، یمن، بحرین و... جنایت می‌کند و آدم می‌کشد اما سازمان‌های حقوق بشر خفه‌خون گرفته‌اند و صدایشان درنمی‌آید، بنابراین ملت ایران باید این ندای تظلم را به گوش جهانیان برساند.

امام‌جمعه شیراز افزود: ملت ایران بداند که آمریکا از فریاد او می‌ترسد و هر چه در مقابل مستکبران قوی‌تر بایستیم، آن‌ها زودتر تسلیم خواسته‌های ما خواهند شد.

دژکام همچنین به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: این پیروزی درس‌های بسیاری برای ما داشت و مهم‌ترین آن پیروزی با سلاح ایمان بود چراکه رزمندگان ما با دست‌خالی در برابر پیشرفته‌ترین تجهیزات جنگی دشمن ایستادند و پیروز شدند.

وی ادامه داد: صدام می‌گفت اگر خرمشهر را گرفتید کلید بصره را به شما خواهم داد و هرگز فکر نمی کرد که دژ محکم نظامی‌اش توسط سربازان با ایمان ما بشکند که به لطف خدا این‌گونه شد و امروز نیز نباید از فشار دشمن هراسید، چراکه ما امروز قوی‌تر از گذشته و دشمن ضعیف‌تر از قبل است.

به گزارش شیرازه، امروز بین نمازجمعه از پنجره های چوبی حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) رونمایی شد.


نظرات بینندگان