کد خبر: ۱۲۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

بی مهری مطلق به روستایی در دل طبیعت خدادادی / اهالی روستای «جوزار بکش» ممسنی در انتظار تحقق وعده ها

60کیلومتر از شهر نورآباد ممسنی را که طی کنید و جاده‌های پیچ در پیچ و باغ‌های پُرثمر منطقه تنگ لله را پشت سر بگذارید به روستای جوزار بکش می‌رسید که با تمام زیبایی های خود متاسفانه دارای مشکلات زیرساختی بسیاری است.

به گزارش شیرازه، در بین رشته کوه های زاگرس، چشمه ساران تنگ لله و دره های سرسبز با درختان سر به فلک کشیده مردمانی فارغ از هیاهوی امروزی، زندگی می کنند در روستایی به نام جوزار بکش، روستای سرسبزی که طبیعت بکر آن باعث شده به یکی از زیباترین مناطق ممسنی تبدیل شود.

تنگ فرهاد، چشمه جوزار و چشمه خرنگان از جمله قطب های گردشگری و جاذبه طبیعی منطقه است. اگر از زندگی ماشینی شهری خسته شده‌اید، اگر دلتان هوای پاک و طبیعتی زیبا و سرسبز را می‌خواهد، می‌توانید به این روستا سفر کنید، بی شک زیبایی‌های این روستاها شما را مسحور خود خواهد کرد.

60 کیلومتر از شهر نورآباد ممسنی را که طی کنید و جاده‌های پیچ در پیچ و باغ‌های پُرثمر منطقه تنگ لله را پشت سر بگذارید به روستای جوزار بکش می‌رسید.

اهالی روستای جوزار بکش ممسنی در انتظار تحقق وعده ها

شاید درنگاه اول جاده ی نامناسبِ راه شیرینی سفر را کمتر جلوه دهد، اما سایه درختان، راه را برای گردشی چندین ساعته در دل روستا، چشمه‌ها، و درختانی با قدمت چندین ساله هموار میکند. این روستا دارای 167خانوار و جمعیت 833 نفری است.

فعالیت اغلب مردم دامداری و کشاورزی است و به خاطر وجود آب و هوای مناسب محصولات متفاوتی نسبت به دیگر بخش های شهرستان از جمله انار، هلو، انجیر، برنج و.. نام برد.

جوزار با تمام زیبایی های خود متاسفانه دارای مشکلات زیرساختی بسیاری است.

وعده های ورزشی مسئولان همچنان خاک می خورد

یکی از جوانان روستا که گویا از نبود امکانات ورزشی رنج می برد در گفتگو با خبرنگار شیرازه می گوید: با وجود وعده های زیاد برای تامین فضای ورزشی، متاسفانه هنوز فاقد مکان مناسب ورزشی از جمله سالن ورزشی میباشد.

وی ادامه می دهد: از طرف مسئولین مربوطه وعده هایی مبنی بر احداث زمین چمن مصنوعی داده شده است که انتظار می رود با وجود جوانان پویا و فعال این اتفاق هر چه زودتر رقم بخورد.

یکی از اهالی روستا که سرپرست یک خانوده 6 نفره است در گفتگو با شیرازه میگوید: کمبود آب کشاورزی وشرب نیز از مشکلات اصلی این روستا و به طور کلی منطقه است که نسبت به سال های گذشته آب این روستا با کاهش چشمگیری مواجه شده است و کمترین خواسته ی مردم این منطقه توجه مسئولین به مشکلات وتلاش در جهت رفع آنهاست، خواسته ای که حق مردم محروم این دیار می باشد.

وعده حل مشکل آب شرب روستا عملی نشد

علی شفیعی عضو شورای شهر روستای جوزار بکش در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: این روستا مشکلات زیادی در زمینه درمانی، راه های ارتباطی برق و... دارد که باید توسط مسئولان مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: درخصوص احداث زمین مصنوعی نماینده شهرستان دکتر گودرزی در فروردین نود وشش قول دادند ولی متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است.

شفیعی با بیان اینکه به دلیل بارندگی های کم در سال گذشته آب شرب روستا دچار مشکل شده خاطر نشان کرد: اقای لشکری رییس ابفای روستایی قول برطرف نمودن مشکل اب شرب روستا را دادند ولی متاسفانه میگویند بودجه اختصاص یافته ولی هنوز عملیاتی نشده است.

این عضو شورا در ادامه تصریح کرد: جاده ارتباطی روستا هم باریک و هم دچار مشکل است که رفت آمد به روستا را برای اهالی با مشکل مواجه کرده که متاسفانه با وجود اینکه هم نماینده وهم اداره راه گفتند تا پایان سال روکش اسفالت میشود ولی هنوز خبری نیست.

اهالی روستای جوزار بکش ممسنی در انتظار تحقق وعده ها

اهالی روستای جوزار بکش ممسنی در انتظار تحقق وعده ها

وی ادامه داد: اینترنت خانگی روستا نیاز به پرسرعت بودن دارد که در دیدار شورای اسلامی روستا با رییس اداره مخابرات قول برطرف نمودن آن را دادند که هنوز کاری نشده است.

این عضو شورا که گویا تلاشهای بسیاری برای رفع مشکلات روستا انجام داده است تصریح کرد: در دیداری که با معاون عمرانی سازمان شهرداریها ودهیاریهای کشور داشتیم بحث گردشگری را مطرح کردیم که متاسفانه با وجود جاذبه های بسیاری که در روستا است اما جواب منفی از این مقام مسئول شنیدیم.

شفیعی در پایان گفت: کوچه های روستا به دلیل خاکی بودن مشکلات زیادی را برای اهالی به وجود آورده اما با وجود اینکه نقشه آن آماده است ولی هنوزی عملیاتی نشده است.

اهالی روستای جوزار بکش ممسنی در انتظار تحقق وعده ها

اهالی روستای جوزار بکش ممسنی در انتظار تحقق وعده ها


*زهرا جاوید

برچسب ها: جوزار بکش ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان