کد خبر: ۱۲۲۲۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
یادداشت؛

بی تدبیری های بی پایانِ دولت تدبیر/ چرا دولت دیرهنگام به بحران های کشور رسیدگی میکند؟

اتفاقات بانه، گرانی دلار، مسئله کازرون و بحران بنزین در چند استان از جمله فارس، حاکی از اوج بی تفاوتی دولت نسبت به دغدغه های صنفی و معیشتی کشور است.

به گزارش شیرازه؛ اتفاقات این روزهای کشور شباهت های زیادی به دوران جنگ دارد و گویا مسئولان رده بالا کارهایی مهم تر از رفع مشکلات مردم دارند.

دولت یازدهم و دوازدهم که با شعار «تدبیر و امید!» روی کار آمد، با بی تدبیری های روز افزونش باعث ناامیدی هرچه بیشتر مردم ایران شده است.

هیچکدام از بحران های مهم کشور با تدبیر دولتی ها برطرف نشد و همه این اتفاقات با تحمیل هزینه های گزاف به مردم و نظام به پایان رسید. اتفاقات بانه، گرانی دلار، مسئله کازرون و بحران بنزین در چند استان از جمله فارس، حاکی از اوج بی تفاوتی دولت نسبت به دغدغه های صنفی و معیشتی کشور است.

مسئله بانه که به فراموشی سپرده شد و پس از حضور چند تن از چهره های سیاسی در میان معترضان، علی الظاهر این موضوع فعلاً ختم بخیر شده است. امّا باید مشخص شود مشکلات عدیده این قشر از مردم چه زمانی و با چه راه حلّی از بین خواهد رفت؟

موضوع بعد گرانی دلار بود که با سکوت چند ماهه دولت و بانک مرکزی همراه شد، و در نهایت به نتیجه خاصی نرسید. این روزها مردم و صرافی ها به دنبال دلار جهانگیری می گردند و به قول شاعر «من گشته ام، نگرد که پیدا نمی شود»، امروز با تدبیر آقایان دلار از 7000 تومان عبور کرده و این گرانی در قیمت کالاهای اساسی، خودروها و مانند اینها تأثیر بسزایی گذاشته است.

در مسئله کازرون، دولت می توانست خیلی زودتر ورود کند تا ضدنظام و منافقین نتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند، امّا بازهم با سکوت دولتی ها و یا اصرار بر نادیده گرفتن مطالبات مردم، شد آنچه نباید میشد.

و امّا این روزها در میان اعتراض و اعتصاب کامیون داران به دستمزدها و بیمه رانندگان در چندین استان کشور، بازهم ردپای دولتی ها دیر هنگام مشاهده می شود، باید پرسید چرا دولت علاقه دارد گره ها را با دندان باز کند؟ و چرا قبل از آنکه مسائل کوچک به بحران تبدیل شود کاری نمیکند؟ اگر این مسائل به این راحتی قابل حل بوده، چرا زودتر مسئله را حل نکردید؟

آنچه مسلّم است دولت با سکوت بیجا و عکس العمل های دیرهنگام هزینه های غیر قابل جبرانی را به نظام تحمیل می کند و البته بزرگترین ضربه ناامید کردن مردم از کارآمدی حکومت است، مردمی که ثابت کرده اند لایق بهترین ها هستند و امروز حقشان نیست که دغدغه هایی مثل بنزین و دلار زندگی آنها را آشفته کند.

اگر همین امروز روحانی و دولتی ها به این باور برسند که حلّ مشکلات کشور در گرو نگاه به داخل است نه دلبستن به غرب و آمریکا، یقیناً در کمترین زمان ممکن روند صعودی مشکلات متوقف خواهد شد و پیشرفت و شکوفایی اقتصادی حاصل می گردد.

البته در پنج سال گذشته روحانی ثابت کرده است که علاقه ای به حلّ مشکلات از طریق نگاه به داخل کشور ندارد و همچنان نگاه به بیرون از کشور را حلال مشکلات میداند، این را می توان از اصرار بر ماندن در برجام عقیم و یا تأکید بر پذیرش FATF دانست.
*عمار فاطمی

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
0
یعنی باید ورود می کرد به قضیه کازرون و حق ما قائمیه ها گرفته می شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
0
این دولت اتفاقا دارد نهایت تدبیر برای ناراضی کردن مردم بخرج می دهد تا بقول خودشان در حکومت بعدی؟! جاپائی برای خود باز کنند . اینها عمدا دارند مردم را ناراضی می کنند و خودشان را اپوزیسیون جامیزنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
0
چرا به این نماینده های بی خاصیت و فتنه گر رای دادید!!