کد خبر: ۱۲۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

سه عمل جراحی نادر در سه شهر فارس انجام شد

متخصصان بیمارستان های فیروزآباد، فسا و جهرم با انجام اعمال جراحی نادر در این شهرها، جان بیماران در معرض خطر را نجات دادند.
سه عمل جراحی نادر در سه شهر فارس انجام شدبه گزارش شیرازه، دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: پزشکان جراح در بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد با خارج کردن توده 3 کیلوگرمی از شکم یک بیمار، او را به روند عادی زندگی بازگرداندند.
دکتر سجاد احمدی جورقی سرپرست بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد گفت: توده سه کیلوگرمی در شکم یک بیمار در این بیمارستان بات موفقیت خارج شد که به قسمت روده خانمی 25 ساله چسبیده بود.
توده های شکمی می توانند ناشی از عوامل مختلفی شامل آسیب، کیست، تومور خوش‌خیم، سرطان یا بیماری های دیگر باشند؛ اگر کیست و توده داخل شکم بیمار درد و تورم زیادی داشته باشد، پزشک ممکن است عمل جراحی را برای برداشتن توده تجویز کند.
وضعیت عمومی این بیمار مساعد اعلام شده و پس از انجام آزمایش پاتولوژی بر روی تومور خارج شده، اقدامات درمانی تکمیلی ‌برای او انجام می شود.
همچنین دانشگاه علوم پزشکی جهرم گزارش داد: توده سرطان سینه بانوی 52 ساله جهرمی در مرحله صفر بیماری در مرکز جامع سرطان خاتم الانبیاء جهرم تشخیص داده شد و با عمل جراحی در بیمارستان پیمانیه جهرم خارج شد.
دکتر مرضیه حق بین متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی سرطان اظهار داشت: بیمار بدون هیچ علائمی و برای معاینه و چک کردن خود به مرکز مراجعه کرد که با انجام ماموگرافی، رسوب کلسیم سرطانی مشاهده و سریع برای برداشتن نمونه سرطانی تحت عمل جراحی قرار گرفت.
وی بیان کرد:درمعاینات وسونوگرافی چیزی دیده نمی شد وپیداکردن کانون سرطان کار بسیار سختی بود که با دستگاه ماموگرافی کانون سرطان مشخص و با جراحی کل رسوب کلسیم سرطانی این خانم برداشته شد.
این فوق تخصص جراحی سرطان بیان کرد: با تشخیص زود هنگام بیماری، دیگر نیازی به شیمی درمانی و صرف هزینه های گزاف درمان برای بیمار وجود ندارد.
جان دو برادر هم که با جراحت نافذ در ناحیه تحتانی قفسه سینه در اثرچاقو خوردگی در معرض خطر قرار گرفته بودند در بیمارستان شهرستان فسا نجات یافت.
دانشگاه علوم پزشکی فسا به نقل از دکتر افروز صادقی جراح کشیک بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا اعلام کرد: این دو برادر پس از احیای اولیه توسط متخصص طب اورژانس و پرسنل اتاق احیا، با توجه به شدت جراحات، بیماران به اتاق عمل منتقل شدند.
در عمل جراحی اول، برادر 24 ساله به دلیل ورود چاقو به قفسه سینه دچار پارگی قابل توجه قلب در ناحیه بطن راست شده بود که تحت جراحی قرار گرفت و با ترمیم پارگی بطن راست، بیمار با علایم حیاتی ثابت به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.
در عمل دوم، برادر 22 ساله به دلیل ورود چاقو به شکم دچار پارگی کبد شده بود که تحت جراحی قرار گرفت و پارگی کبد ترمیم که بیمار با حال عمومی مناسب به بخش جراحی منتقل شد.
شهرستان های فیروز آباد ، فسا و جهرم به ترتیب در فاصله 120 کیلومتری جنوب غرب ، 150 کیلومتری جنوب شرق و 200 کیلومتری جنوب استان فا رس قرار دارند.
ایرنا
نظرات بینندگان