کد خبر: ۱۲۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

عدم اطاعت از ولی فقیه شكست را به دنبال خواهد داشت

حضرت آیت الله لطف اله دژکام گفت: اطاعت از ولی فقیه واجب شرعی است در غیر این صورت باید در روز قیامت پاسخگو باشیم و خودمان هم به همان جایی می‌رسیم كه می‌بینیم دیگران افتاده‌اند.
به گزارش شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس در دومین محفل انس با قرآن سپاه فجر فارس كه با حضور رده‌ها و یگان‌های سپاه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: بعد از پشت سر گذاشتن روزهای سخت بالاخره در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس شاهد آزادسازی خرمشهر و بازپس‌گیری این شهر از دشمنان بعثی بودیم.روز فتح خرمشهر همانند روز فتح بدر برای همه ما در طول تاریخ اسلام روز عید و سرور به نعمت الهی بوده و هست.

حجت الاسلام دژكام ضمن گرامیداشت یاد شهدای عملیات بیت‌المقدس گفت: این شهدا کسانی بودند که باعث سرافرازی ملت ایران در مقابل دشمنان شدند و نشان دادند که ایران و ایرانی از روزی كه زیر پرچم قرآن و اسلام آمده است‌ زیر بار ظلم و ذلت نخواهد رفت.

اطاعت از فرمان ولی فقیه،شرط پیروزی امت اسلام

وی با تاکید بر پایداری همیشگی بر تصمیمات راهبردی مقام معظم رهبری،عدم توجه عده ای از لشکریان اسلام به دستور پیامبر اکرم(ص) درجنگ احد که باعث شکست مسلمانان شد را از عبرت های تاریخ اسلام برشمرد و خاطر نشان کرد: هرگاه از ولی زمان خود فاصله بگیریم و مطیع امر او نباشیم شکست خواهیم خورد.

حجت الاسلام دژکام با اشاره به آیه قرآنی«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْكُمْ...» وبا تصریح اینكه امروز ممكن است در وضعیتی مانند جنگ اُحد باشیم گفت: باید مراقب باشیم و ببینم رهبر دقیقاً چه جهتی را تعیین می‌كند و از آن اطاعت كنیم؛اگر ذره‌ای خلاف فرمان رهبری حركت كنیم، پشت سر آن حتماً لطمه می‌خوریم و اگر به سنت‌های الهی عمل نكنیم، وعده پیروزی نصیبمان نمی‌شود؛یكی از دستورات الهی همین است كه باید مطیع ولی امر خود باشیم.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود اظهار داشت: گاهی اوقات انسان مؤمن سست می‌شود اما خداوند دست او را می‌گیرد و بلند می‌كند زیرا خدا ولی مومنان است. چنانچه ما در دوران دفاع مقدس نیز چنین بودیم؛ اوضاع بسیار سختی داشتیم اما پیروز شدیم.

هدف نهایی ما اقامه نماز در قدس است

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: زمانی صدام و بعثی‌ها و دشمنان ما در خرمشهر می‌خواستند ما را شكست دهند اما امروز ما در خارج از مرزهای خود و در مرز اسرائیل حضور داریم و اسرائیل را نابود می‌كنیم؛ البته دشمن هم بیكار نمی‌نشیند و تمام تلاش خود را می‌كند تا جلوی ما را بگیرد اما همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند روزی می‌رسد كه ترامپ خوراك مار و مور می‌شود اما جمهوری اسلامی همچنان مقتدر است.

وی با تاکید بر اینکه هدف نهایی ما اقامه نماز در قدس است خاطر نشان کرد: حركتی را  كه آغاز كردیم باید به انتها  برسانیم و در حال حاضر در زمان مهمی قرار داریم و باید بسیار مراقب باشیم كه مبادا به جای اولمان بازگردیم .

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه امروز در لبنان، سوریه و عراق، جبهه مقاومت پیروز است، گفت: وضع ما بد نیست اما دشمنان تلاش می‌كنند تا از داخل كشور با بهانه هایی کوچک نظیر تقسیمات كشوری و مسائل اجتماعی به ما لطمه بزند .
نظرات بینندگان