کد خبر: ۱۲۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷

پیشرفت ۷۴درصدی خط دوم انتقال آب درودزن به شیراز/ پیشرفت ۳۰درصدی محور دوکوهک به صدرا

استاندار فارس از دو پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز و همچنین پروژه جاده دوکوهک به صدرا بازدید و روند اجرای این دو پروژه را بررسی کرد.
به گزارش شیرازه، استاندار فارس در بازدید از روند اجرای پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شهرستان شیراز، با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب درودزن به شیراز یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های در دست اجرا است، خاطر نشان کرد: بهره برداری از این خط انتقال آب، ضریب اطمینان بالایی برای آبرسانی به شیراز فراهم خواهد کرد.

اسماعیل تبادار با بیان اینکه روند اجرای پروژه یاد شده مناسب است، از پیشرفت فیزیکی 74 درصدی آن خبر داد و افزود: به رغم مشکلاتی که از نظر عملیاتی و تامین اعتبار در این پروژه وجود دارد تاکنون اقدامات موثری برای پیشرفت پروژه انجام شده که امیدواریم در سال 97 شاهد به بهره برداری رسیدن آن باشیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه خط دوم انتقال آب درودزن به شیراز نزدیک به 77 کیلومتر طول دارد و اعتباری بالغ بر 500 میلیارد توان برای آن در نظر گرفته شده ، ابراز امیدواری کرد با همکاری و تلاش وزارت نیرو، سازمان آب منطقه ای و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار این پروژه مهم و اثرگذار به زودی و با موفقیت به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا تاکنون در پروژه های متعددی حضور فعال داشته است، گفت: انتظار داریم با توجه به اهمیت ویژه مسئله آبرسانی، شاهد تلاشی مضاعف برای تکمیل این پروژه باشیم.

مهندس تبادار همچنین از قول مساعد وزیر نیرو برای تخصیص اعتبارات بیشتر به این پروژه خبر داد و ابراز امیدواری کرد بخش های باقی مانده از مطالبات پیمانکار نیز تامین شود.

 قرارداد اجرای پروژه خط دوم آب‌رسانی به شیراز از سد درودزن از سال 1390 منعقدشده است.

کارفرمای این پروژه شرکت سهامی آب منطقه‌ای و پیمانکاران آن قرارگاه خاتم‌الانبیا و موسسه نیرو گستر هستند. پروژه خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز به طول 77 کیلومتراست. در این پروژه احداث یک ایستگاه پمپاژ و سه مخزن جمعاً با حجم 60 هزار مترمکعب، یک‌رشته تونل به طول چهار هزار و 800 متر و یک تصفیه‌خانه نیز توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

استاندار فارس همچنین از روند اجرای جاده دوکوهک به شهر جدید صدرا (ورودی دوم صدرا) نیز بازدید کرد و از پیشرفت ۳۰ درصدی این پروژه خبر داد.

مهندس تبادار با بیان اینکه اتمام پروژه مذکور که در سه باند رفت و سه باند برگشت ساخته خواهد شد، سبب تسهیل رفت و آمد و ساماندهی ترافیک غرب شیراز به ویژه شهر صدراخواهد شد، بر تسریع در تکمیل این پروژه تاکید کرد.


نظرات بینندگان