کد خبر: ۱۲۲۲۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
امام جمعه شیراز در دیدار با فرماندهان سپاه فجر:

تقسیمات کشوری بدون وجودعدالت، مشکل راحل نمی کند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر عدالت در جامعه برقرار نباشد با تقسیمات کشوری چیزی حل و رفع نمی شود لذا باید در جهت برقراری عدالت در جامعه گام برداشت.
تقسیمات کشوری بدون وجودعدالت، مشکل راحل نمی کند
به گزارش شیرازه، نماینده ولی فقیه در فارس در دیدار فرمانده سپاه فجر و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد سپاه در استان فارس به درخواست ها برای ارتقای دهستان به بخش، بخش به شهرستان و شهرستان به استان اشاره کرد و گفت: این مشکلات از جایی شروع شده است که مردم یک دهستان احساس می کنند حق آن ها را در شهر می خورند.

امام جمعه شیراز گفت: برخی از مدیران یا نمایندگان نیز که می خواهند در مورد جبران بی عدالتی ها سخن بگویند از نظر آنان باید تقسیمات کشوری دنبال شود در حالی که تقسیمات کشوری چیزی را تغییر نمی دهد، اگر عدالت نباشد هرچه می خواهیم استان درست کنیم.

آیت الله دژکام اضافه کرد: باید نظریه عدالت را رشد و در جامعه مورد حمایت قرار دهیم و از برخی از کسانی که در نظام تصمیم گیری می کنند بخواهیم به جای توجه به بحث تقسیمات و مسایل شکلی به محتوای موضوع که عدالت است بپردازند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب یک دهه را به نام عدالت و پیشرفت نامگذاری کردند اما متاسفانه کمتر به این مساله توجه شد و آن گونه که لازم بود در این زمینه اقدام نشد.
وی ادامه داد: مساله عدالت گمشده مردم ما بوده و به همین دلیل انقلاب کردند، البته عدالت خواسته عمومی مردم جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر عدالت تامین شود احساس نارضایتی از بین می رود، اگر احساس شد یک نفر گرفتار است و بقیه این گرفتاری را ندارند این مساله مشکل درست می کند.

آیت الله دژکام گفت: رهبر معظم انقلاب به مساله عدالت تاکید زیادی کردند به طوری که دو کتاب از بیانیات معظم له در مورد عدالت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: عدالت به گونه ای است که در نهایت آرامش را در جامعه حاکم می کند، این مطالبه رهبر معظم انقلاب است و هر چه در جهت آن تلاش کنیم می ارزد.

آیت الله دژکام در ادامه با تاکید بر داشتن نگاه جامع و همه جانبه به مساله آمایش در بحث توسعه اضافه کرد:اگر نگاه عدالت محور بر مساله آمایش حاکم باشد، باید برای 10 سال آینده فکر حل مسایل باشیم نه اینکه روز به روز مسایل جدید به وجود آید.

سردار سرتیپ دوم سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این دیدار به فعالیت های سپاه در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: سپاه آماده ورود به هر عرصه ای برای حل مشکلات مردم و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به مساله اعتراض کامیون داران و مشکلات ایجاد شده در حوزه سوخت افزود: برای حل این مشکل در 72 ساعت گذشته حدود یک میلیون و هزار لیتر بنزین در شیراز و 9 شهر استان از جمله کازرون، نورآباد و لامرد سوخت رسانی کردیم.

وی در ادامه با یادآوری مساله تقسیمات کشوری در شهرستان کازرون گفت: در این زمینه از صبح امروز مسایلی در قائمیه پیش آمد و هنوز گرفتار آن هستیم که امیدواریم مدیریت و مساله به خیر و خوشی تمام شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در این زمینه شب گذشته جلسه ای با مسئولان ارشد استان داشتیم که به جمع بندی هایی رسیدیم، یک بخشی از اتفاقات متاثر از فضای ملی و اظهارنظر برخی نخبگان و خواص است.

غیاثی افزود: برخی نخبگان و خواص با توجه به عدم شناخت دقیق از شرایط استان اظهارنظرهایی می کنند، همچنین خواص خود استان و شهرستان ها نیز آن طور که باید و شاید نمی توانند مدیریت محلی کنند و این اتفاقات می افتد که هزینه آن این می شود که در جریان کازرون چند نفر از افراد جان خود را از دست می دهند و چند خانواده داغدار می شوند.

وی ادامه داد: ما متاثر از این هستیم که این جوانانی که می توانند برای جامعه اسلامی یک فرصت باشند تبدیل به آسیب می شوند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس به جمعیت 70 درصدی جوانان کشور اشاره کرد و گفت: دشمن با برنامه تلاش می کند این فرصت را به تهدید تبدیل کند لذا باید مراقب برنامه های فتنه گرانه دشمنان نظام مراقب باشیم و همه خواص باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا مشکلات و مسایل پیش نیاید.
ایرنا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
0
چین با یک و نیم میلیارد جمعیت 22 استان دارد
5 منطقه خود گردان دارد
چهار فرمانداری دارد
و دو منطقه ویژه اداری
خدمات دولتی در کشور ما بسیار گران تمام می شود