کد خبر: ۱۲۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

آغاز اولین دوره مسابقات تلاوت سنتی قرآن کریم در شهرستان لامرد

قائم مقام موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله (ع) از آغاز اولین دوره مسابقات تلاوت سنتی قرآنی کریم در شهرستان لامرد خبر داد.
به گزارش شیرازه؛ حجت الاسلام محمدالهیاری، قائم مقام موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله (ع) از آغاز اولین دوره مسابقات تلاوت سنتی قرآنی کریم در شهرستان لامرد خبر داد و مکتب خانه و جلسه های تلاوت سنتی قرآن را جلسات ریشه‌ ای در اسلام دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: مکتب خانه ها از دوران پیامبر راه‌ اندازی شدند تا امروز هم ادامه یافت و حتی جلسات روضه و مرثیه اهل بیت (ع) برآمده از همین مکاتب قرآن است و اگر امروز در جلسه های اهل بیت (ع) قرآن وجود ندارد، این یک آسیبی است که در جامعه ما به وجود آمده است.

وی افزود: مسابقات تلاوت سنتی قرآن کریم، باهدف احیای سنت تلاوت قرآن کریم در محلات قدیمی شهرستان لامرد و تجلیل از قاریان و تلاوت کنندگان پیشکسوت قرآن کریم برگزار می شود.

قائم مقام موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله (ع) افزود: این مسابقات در شب های دوازدهم تا چهاردم ماه مبارک رمضان در حسینیه صاحب الزمان (عج) شهرستان لامرد برگزار می شود.

حجت الاسلام الهیاری تاکید کرد: 40 نفر از تلاوت کنندگان و پیشکسوتان قرائت قرآن کریم برای شرکت در اولین دوره مسابقات تلاوت سنتی قرآن کریم نام نویسی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر مسابقات 15 رمضان در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور تمامی شرکت کنندگان و عموم مردم برگزار خواهد شد.

منبع: شبستان
نظرات بینندگان