کد خبر: ۱۲۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
در جلسه علنی شورای شهر شیراز مطرح شد:

حفظ محیط زیست نیازمند یک برنامه ریزی هدفمند است/ کاهش روز افزون باغات شیراز

عضو شورای شهر شیراز با اعلام اینکه باغات شیراز روز به روز در حال کاهش است، گفت: لازم است مسئولان درصدد تدوین نقشه راهی جهت برون رفت از معضلات زیست محیطی پیش رو باشند و با اولویت قرار دادن توسعه پایدار شهری از تمام ظرفیت های موجود بهره گیرند.
حفظ محیط زیست نیازمند یک برنامه ریزی هدفمند است/ کاهش روزافزون باغات شیراز
به گزارش شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز ظهر دوشنبه (7خرداد) در جلسه علنی شورای شهر شیراز به اصل پنجاهم قانون اساسی کشورمان در خصوص تاکید بر حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: حراست از محیط زیست به عنوان وظیفه عمومی تلقی شده تا نسل امروز و نسل های بعد در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند؛ در همین اصل می بینیم فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع شده است.

علی ناصری با بیان اینکه امروز همزمان و همگام با توسعه تکنولوژی، مسئله محیط زیست و خطر آلودگی آن به یکی از دغدغه های اصلی جوامع و کارشناسان تبدیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل صنعتی شدن بسیاری از کشورها، محیط زیست شان در شیب تند زوال به پیش می رود.

وی با اعلام اینکه محیط زیست بزرگترین دارایی بشر برای تأمین نیازهای خود است و حفاظت از این دارایی بزرگ امری ضروری محسوب می شود، افزود: اندیشه و رفتارهای سطحی انسان ها، فشار بزرگی را بر محیط زیست وارد کرده و فشارهای حاصل شده بر محیط زیست در حال تبدیل شدن به بزرگترین بحران های بشری هستند؛ کمبود آب، از بین رفتن منابع طبیعی، کاهش جنگل ها، آلودگی های مختلف در سه حوزه آب،خاک، هوا از جمله این بحران ها هستند.

منشی دوم شورای شهر شیراز با اظهار اینکه یکی از بهترین راه حل های فایق آمدن به این مشکلات، نهادینه سازی فرهنگ محیط زیست در میان آحاد شهروندان یک جامعه چه شهری و چه روستایی است، گفت: برای رسیدن به این هدف مهم بکارگیری ظرفیت های گوناگونی از جمله رسانه های جمعی، تأکید بر مسائل دینی در حفظ محیط زیست، ارتقاء دانش مردم و استفاده از دانش بومی محلی سازگار با محیط زیست می تواند برای یک مشارکت عمومی گسترده، مؤثر باشد.

ناصری بیان کرد: حفظ محیط زیست نیازمند یک برنامه ریزی بلند مدت، استراتژیک و هدفمند است که بر مبنای فرهنگ سازی و ایجاد بستر اخلاقی مناسب در جامعه استوار شده باشد.

وی در ادامه گفت: شیراز امروز در رده مهمترین کلان شهرهای کشور قرار دارد که از لحاظ کیفیت هوا در سطح خوب اما شکننده قرار دارد و وضعیت آبی آن به مرحله هشدار رسیده است.

عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: باغات شیراز روز به روز در حال کاهش است؛ لازم است مسئولان درصدد تدوین نقشه راهی جهت برون رفت از معضلات زیست محیطی پیش رو باشند و با اولویت قرار دادن توسعه پایدار شهری از تمام ظرفیت های موجود از جمله گردشگری در حوزه های میراث ملموس و ناملموسِ فرهنگی، هنری، تاریخی، طبیعی، مذهبی، ادبی، فلسفی، قطب پزشکی و علمی بهره گیرند.

به گزارش شیرازه، لایحه‌ ی دو فوریتی شهرداری مبنی بر تعیین سه نفر از اعضای شورا به عنوان ناظر کمیسیون بازاریابی و فروش املاک شهرداری شیراز تصویب شد؛ سینا بنی زمانی، ابراهیم صبوری و قاسم مقیمی به عنوان ناظرین شورا در این کمیسیون انتخاب شدند؛ بنی زمانی استعفای خود از این مسئولیت را اعلام کرد ولی با مخالفت اعضای شورای شهر شیراز روبرو شد.

دستورکار پرداخت مساعدت 7 میلیون تومانی به باشگاه فرهنگی، ورزشی شهید مهران باقری گویم توسط کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز مطرح شد و به تصویب اعضای شورای شهر شیراز رسید.

همچنین شهرداری شیراز ملزم به تهیه آیین نامه نحوه حمایت مالی از انجمن‌های علمی‌، دانشگاهی، دانشجویی، معلمی و درسی است؛ علاوه بر این سیروس پاک فطرت به عنوان نماینده تام الاختیار شورا جهت شرکت در جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی انتخاب شد.

لازم به ذکر است لایحه شهرداری شیراز در خصوص راه اندازی باشگاه مؤدیان دائم و خوش‌حساب نیز دستورکاری بود که مصوب شد؛ طبق این مصوبه امتیازات اداری و اقتصادی برای ساخت و ساز در شیراز به مودیان‌ خوش حساب شهرداری تعلق می‌گیرد.

سازندگان از جمله انبوه‌ سازان و اعضای نظام مهندسی ساختمان، در زمینه‌ ی امور اداری مربوط به صدور پروانه‌ها و در زمینه‌ی مزایای اقتصادی امتیازاتی دریافت می‌کنند.
نظرات بینندگان