کد خبر: ۱۲۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷

اولین محک جدی شاگردان کی روش/ ترکیه 2- ایران 1

شاگردان کی‌روش دیدار تدارکاتی مهم برابر ترکیه را با نتیجه 2 بر یک واگذار کردند و نتوانستند عملکرد درخشانی ارائه کنند.
به گزارش شیرازه ملی پوشان فوتبال ایران بعد از یک هفته تمرین جدی در کمپ اختصاصی باشگاه بشیکتاش برای آماده‌سازی جام جهانی، دوشنبه شب در ورزشگاه باشاک‌شهیر استانبول دیداری دوستانه مقابل ترکیه برگزار کردند تا به نوعی شبیه‌سازی دو بازی مقابل تیم‌های اروپاییِ اسپانیا و پرتغال را داشته باشند، اما نتوانستند از این مسابقه مهم بهره چندانی ببرند و نتیجه مطلوبی رقم نزدند؛ شاگردان کی‌روش در دقایق 6 و 50 دو بار روی اشتباه خط دفاعی دروازه خود را توسط جنک توسون، مهاجم باشگاه اورتون انگلیس و شماره 9 تیم ملی ترکیه باز شده دیدند، علاوه بر آن نمایش هجومی چندان قابل توجهی هم نداشتند و تنها روی یک ضربه پنالتی در دقایق پایانی که توسط دژاگه به گل تبدیل شد، توانستند با اختلاف گل کمتری این بازی را با شکست تمام کنند.



بازی دوستانه بین‌المللی؛ دوشنبه: 97/03/07 ؛ ساعت 22:45
استادیوم: باشاک‌شهیر فاتح تریم استانبول
داور: والنتین کوالنکو(ازبکستان)؛ کمک‌ها: روسلان سرازیتدینوف، آلیشر عثمانوف و حسین گوچک.

 

تیم ملی ترکیه

سرکان کرینتلی، کاهان آیهان، چاغلار سویونجی، شنر اوزبایراکلی، حسن علی کالدریم(86- عمر بایرام)، مهمت توپال(78- اموت بولوت)، اوکای یوکوشلو، امره آکبابا(58- غوزهان اوزیاکوپ)، چنگیز اوندر(46- سردار گورلر)، یوسف یازیجی(65- دنیز توروگ) و جنک توسون(78- تارکان سربست).
سرمربی: میرکو لوچسکیو


تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، کریم انصاری‌فرد(71- اشکان دژاگه)، احسان حاج‌صفی(58- وحید امیری)،علیرضا جهانبخش(75- مهدی ترابی)، مهدی طارمی(58- سامان قدوس)، مسعود شجاعی(67- امید ابراهیمی) و سردار آزمون(80- رضا قوچان‌نژاد).
سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

شرح گل ها
 

ترکیه 1 - ایران 0 (دقیقه 6: جنک توسون): پاس در عمق عالی محمد توپال با تجربه از سمت راست زمین در موقعیت خوبی به توسون رسید تا این مهاجم برخلاف موقعیت اولی که از دست داده بود، این بار با یک سر توپ تماشایی، روزبه چشمی را جای بگذارد و با شوت پای چپ دروازه ایران را باز کند.
 

ترکیه 2 - ایران 0 (دقیقه 50: جنک توسون): باز هم مثل گل اول تعلل مدافعانی میانی ایران به ویژه چشمی و پاس در عمق عالی از یازیجی را، توسون این بار با ضربه‌ای تک ضرب و زمینی از کنار دستان بیرانوند عبور داد تا دومین گل ترکیه به ثمر برسد.

 

ترکیه 2 - ایران 1 (2+90- اشکان دژاگه): پنالتی لحظات پایانی ایران را دژاگه برخلاف جهت کرینتلی، به سمت راست دروازه زد تا گل اول ایران توسط او زده شود.


نظرات بینندگان