کد خبر: ۱۲۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
دستور معاونین دادستان شیراز برای مقابله با مشترکین پرمصرف:

با مشترکان پرمصرف برق برخورد قانونی می شود

مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز گفت: بر اساس دستورات صادره از سوی معاونین دادستان مرکز استان فارس، این شرکت اجازه دارد با مشترکین تجاری پرمصرف برق برخورد قانونی کند.
به گزارش شیرازه، مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، یکی از راهکارهای مهم دررسیدن به اقتصادی مقاوم را مصرف بهینه‌ی انرژی دانست و اظهار داشت: علی‌رغم اقدامات اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی انجام‌شده، بخشی از مشترکان تجاری جزو پرمصرف‌ترین مشترکان دسته‌بندی می‌شوند.

سید امین وردی زادگان افزود: طبق تعالیم دینی و تصریحات قانون اساسی لزوم حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، جلوگیری از اتلاف و اسراف حقوق و اموال عمومی مورد تأکید قرارگرفته و یکی از مصادیق این موضوع را می‌توان مصرف زیاد و بی‌رویه برق مثال زد که قطعاً در بخش تجاری باعث افزایش هزینه‌های این اماکن خواهد شد.

مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز گفت: معمولاً کسبه و فعالان بخش تجاری، قیمت اجناس عرضه‌شده را متناسب با هزینه‌ها تعیین می‌کنند و افزایش هزینه‌های ناشی از مصرف بی‌رویه انرژی خصوصاً درزمینه‌ی برق، می‌تواند برافزایش قیمت کالاها در تمام بخش‌ها اثرگذار باشد.

وردی زادگان بابیان این‌که مردم خصوصاً اقشار آسیب‌پذیر، کسانی هستند که متحمل زیان‌های ناشی از مصرف زیاد و بدون حساب‌وکتاب انرژی برق در بخش تجاری می‌شوند، تصریح کرد: به‌واسطه‌ی تعامل مطلوب موجود بین شرکت توزیع برق شیراز و مسؤولان دستگاه قضایی و حساسیت موضوع، معاونان دادستان شیراز دستورات کاملی را در خصوص برخورد قانونی با مشترکان پرمصرف و خصوصاً اماکن تجاری و استفاده‌کنندگان از لامپ‌های پرمصرف صادر کرده‌ است.

وی ادامه داد: بر اساس این احکام که به‌کل جداگانه به امضای معاون محترم دادستان در امور حقوق عامه و معاون محترم دادستان در پیشگیری از جرم رسیده است، توزیع برق شیراز می‌تواند ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه، نسبت به برخورد قانونی با مشترکان پرمصرف برق اقدام کند.

مدیر دفتر حقوقی توزیع برق شیراز مطرح کرد: طی حکم صادرشده از سوی معاون دادستان در امور حقوق عامه، تأکید شده که با توجه به اتلاف منابع انرژی، ضایع شدن حقوق عموم مردم در برخورداری مستمر از نعمت برق، تداوم پدیده خشک‌سالی و اثرات آن بر میزان تولید انرژی برق و تحمیل هزینه‌های سربار به دولت، لزوم اقدام برای شناسایی مشترکان پرمصرف و انجام اقدامات قانونی در خصوص آنان احساس می‌شود.

وردی زادگان با اشاره به مفاد دستور معاون دادستان شیراز در امور حقوق عامه، بیان کرد: بر اساس این حکم مأموران شرکت توزیع نیروی برق شیراز مکلف شده‌اند که بعد از شناسایی متخلفان، نسبت به ارائه اخطار مکتوب اقدام و مهلتی برای اصلاح مصرف تعیین شود و اگر مشترک به اخطار توجهی نکرد، در پایان مهلت تعیین‌شده، نسبت به قطع انشعاب اقدام کنند.

وی با اشاره به تأکید معاونان دادستان مرکز استان در خصوص اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های محلی، خاطرنشان کرد: طی حکمی صادرشده از معاون دادستان در پیشگیری از جرم، با اشاره به تأثیرات پدیده‌ی خشک‌سالی بر میزان تولید و تأمین برق و بحرانی بودن وضعیت فارس درزمینه‌ی خشک‌سالی، ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق را مورد تأکید قرار داده است.

مدیر دفتر حقوقی توزیع نیروی برق شیراز گفت: در حکم یادشده ضمن تأکید بر لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی کسبه، ‌تجار، صنعتگران، اصناف و بازاریان، مأموران برق را موظف کرده است که بعد از شناسایی متخلفین، کتبی به آنان اخطار دهند و اگر فرد بعد از مهلت قانونی اقدامی برای اصلاح مصرف انجام نداد، برای قطع انشعاب اقدام کنند.

وردی زادگان افزود: این شرکت بعد از اطلاع‌رسانی کامل به تمام مشترکان مشمول این احکام با استفاده از جراید، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و صداوسیما، نسبت به اجرای دستورات دادستانی محترم اقدام خواهد کرد.

وی به تمام کسبه،‌ تجار، بازاریان،‌ اصناف و مشترکان توصیه کرد که نسبت به اصلاح الگو رفتار مصرفی، مدیریت میزان استفاده از انرژی و به‌کارگیری لوازم برقی کم‌مصرف و خصوصاً عدم استفاده از لامپ‌های التهابی پرمصرف اقدام لازم را انجام دهند تا ضمن احترام به حقوق دیگر هم‌وطنان درزمینه‌ی بهره‌مندی متناسب از امکانات عمومی و سرشکن کردن هزینه‌های خود، مشمول دستورات صادره از سوی مرجع قضایی نشوند، در غیر این صورت عواقب قطع انشعاب و هزینه‌های مترتب بر آن، بر عهده‌ی مشترک پرمصرف خواهد بود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان