کد خبر: ۱۲۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷

هدر روی هفتاد هزار متر مکعب آب تصفیه شده در شیراز

روزانه حدود هفتاد هزار متر مکعب آب تصفیه شده از تصفیه خانه فاضلاب واقع در جنوب این شهر هدر می‌رود.
به گزارش شیرازه، نظر پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت:  هم اکنون فاضلاب ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان شیراز در تصفیه خانه شماره یک این شهر به صورت اصولی تصفیه و تبدیل به آب غیر اشامیدنی می‌شود.

وی بیان کرد: از این آب می‌توان برای کشاورزی، صنعت و فضای سبز شهری استفاده کرد، ولی تا کنون هیچ دستگاهی برای استفاده از آن اقدام نکرده و روزانه حجم وسیعی از آب شفاف تصفیه شده در یک کانال به طرف دریاچه مهار لو هدایت می‌شود.

نظر پور اظهار داشت: در شرایط خشکسالی و بحران کم آبی، این حجم آب که سالانه حدود ۲۹ میلیون متر مکعب است می‌تواند برای عبور از این بحران کارساز باشد.

وی بیان کرد: شهرداری شیراز می‌تواند ازاین آب برای فضای سبز استفاده کند و به جای آن چا‌ه هایی که برای تامین آب فضای سبز حفرشده را برای استفاده آب شرب مردم شیراز در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهد.

نظرپور ادامه داد: اکنون ما برای تامین آب آشامیدنی مردم علاوه بر سد درودزن از آب چاه در شیراز استفاده می‌کنیم که برخی از این چاه‌ها مربوط به شهرداری و در اجاره اداره آب و فاضلاب هستند.

تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز نیز تا پایان امسال در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد و سالانه حدود ۳۰ ملییون متر مکعب آب تصفیه می‌کند.

رییس فضای سبز شهرداری شیرازهم گفت: انتقال آب از جنوب شیراز برای استفاده فضای سبز هزینه سنگینی دارد و مقرون به صرفه نیست.

میرزایی افزود: اکنون آب فضای سبز شهری شیراز از ۱۰۲ حلقه چاه تامین می شود که در فصل بهار و تابستان حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب از این چاه‌ها برداشت می‌شود.
 صدا و سیما فارس
نظرات بینندگان