کد خبر: ۱۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۰

ادعای جدید و عجیب صدای آمریکا +عکس

به گزارش مشرق ، سایت دولتی صدای آمریکا، با اشاره به خبر سقوط هواپیمای روسی و کشته شدن 5 دانشمند این کشور که در پروژه نیروگاه بوشهر فعالیت داشته اند، نوشت: «به گفته منابع امنیتی گرچه پیش از این دانشمندان اتمی ایرانی در تصادفاتی توجیه نشده[!"> و یا در سقوط هواپیما[!"> کشته شده اند، زمینه ای رسمی و حاکی از سو ظن در مورد سقوط این هواپیما وجود ندارد و تحقیقات راجع به علل سقوط آن در چارچوب خطای انسانی و نقص فنی انجام می گیرد.»
البته صدای آمریکا توضیح نداد چگونه ترور دانشمندان هسته ای ایران از سوی سرویس های اطلاعاتی "موساد" و "سیا"، یک تصادف توجیه نشده یا سقوط هواپیما بوده است؟!
به نوشته جام نیوز؛ است مدتی پس از ترور داشمندان هسته ای ایران روزنامه هاآرتص و سایت وزارت خارجه اسراییل هر دو ترور دانشمندان هسته ای ایران را جزو موفقیت های مئیر داگان رئیس پیشین موساد خوانده و به این ترتیب به صراحت اعتراف کردند که موساد در این ترورها نقش داشته است.
هاآرتص در مقاله ای به قلم یوسی ملمان نوشت: «که داگان موفق شده از طریق ترور دانشمندان هسته ای ایران به برنامه ایران ضربه بزند».
سایت فارسی وزارت خارجه اسرائیل نیز در همان ایام در یادداشتی که به تجلیل از داگان اختصاص داده بود تاکید کرد: «کشته شدن اسرار آمیز شماری از دانشمندان اتمی ایران نیز به عنوان عامل دیگری در راه تعویق برنامه های اتمی ایران معرفی شده است. برخی منابع می گویند که سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده، بریتانیا و اسرائیل در این زمینه همکاری تنگاتنگی داشته و دارند».
ازدیگر سو، رادیو زمانه نیز با اشاره به ترور استاد شهریاری فاش کرد: «اسرائیلی ها برای این کار یک برنامه دارند که خودشان به بخشی از آن اعتراف کرده اند.این برنامه ای است که از سال 2005 شروع شده و در ادامه ی آن، خود اسرائیلی ها گفته اند که ما دانشمندان، تکنیسین ها و برنامه های اتمی ایران را تعقیب می کنیم و خیال کُند یا متوقف کردن آن را داریم.»

 

 

نظرات بینندگان