کد خبر: ۱۲۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷

تشکیل کارگروه مشترک برای بازار وکیل/ بهبود بازار در اولویت است

قرار است کارگروه مشترکی برای بررسی مشکلات بازار وکیل با حضور دستگاه های مربوطه تشکیل شود تا شرایط فیزیکی این بنای تاریخی بهبود یابد.
به گزارش شیرازه، شهر شیراز همواره به عنوان یکی از شهرهای توریستی مقصد گردشگران زیادی بوده است.جاذبه های مختلفی از جمله تاریخی، مذهبی و... در این شهر قرار دارد که از آن جمله می توان به بازار وکیل اشاره کرد.

بازار وکیل  شیراز یکی از آثار دوره زندیه است که به فرمان کریم خان زند ساخته شد. این بازار که با شماره ۹۲۴ در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده، یکی از بزرگترین بازارهای تاریخی کشور به شمار می رود.

این بازار هم اکنون نیز دارای رونق است و نه تنها در حوزه کسب و کار بلکه در بخش گردشگری نیز هر ساله شاهد انبوهی از گردشگران خارجی است که برای بازدید به این بازار تاریخی شیراز می آیند.

در این راستا طی چند مدت اخیر ساماندهی بازار وکیل به عنوان یک بازار مهم تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.در این میان اخیرا برخی از اعضای شورای شهر شیراز و دستگاه های خدمات رسان بازدیدی از این بازار داشته و تصمیماتی نیز گرفته اند.

یک عضو شورای شهر شیراز با اشاره به بازدید اخیر از بازار وکیل به خبرنگار مهر گفت:  شهر شیراز از دیرباز به عنوان یک مقصد مهم برای گردشگران مختلف از مذهبی، تاریخی، ادبی، سلامت و... بوده است.

علی ناصری افزود: شهر شیراز با توجه به پتانسیلهای زیادی که دارد می تواند در توسعه صنعت گردشگری در حوزه های مختلف از جمله توریسم سلامت، مذهبی، ادبی و... موفق باشد از این رو ضروری است از تمامی ظرفیتها در این حوزه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای جذب توریسم باید شرایط را فراهم کرد، ادامه داد: یکی از اقداماتی که می توان در این بخش انجام داد حفظ بافت و آثار تاریخی شهر شیراز است که بر این اساس حفظ و نگهداری از بازار وکیل نیز به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی شهر شیراز در دستور کار است.

این عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری از بازار و مسجد وکیل نیاز به مشارکت همه دستگاه های دخیل و خدمات رسان دارد، اظهار کرد: در این راستا ضروری است شهرداری، میراث فرهنگی و دستگاه های خدمات رسان از جمله برق، گاز، آب، مخابرات و ... با مشارکت هم دست به کار شده و برای نگهداری از این بنای باارزش اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه با همدلی و مشارکت می توان وضعیت این بناهای باارزش را بهبود داد، ادامه داد: بر این اساس روز شنبه با حضور اعضای شورای شهر، شهرداری و دیگر دستگاه های ذی ربط از بازار وکیل بازدیدی شد و در این راستا تصمیمات خوبی گرفته شد.

این عضو شورای شهر شیراز افزود: در اسفندماه سال ۹۶ از بازار وکیل بازدید شبانه ای انجام شد و مقرر شد که تمامی دستگاه های خدمات رسان از این بازار بازدیدی داشته باشند که این بازدید مجددا انجام و اغلب دستگاه ها در جلسه حضور داشتند.

وی بیان کرد: در جریان این بازدید مقرر شد که کارگروه مشترکی از این دستگاه ها تشکیل و مشکلات و مسائل مربوط به بازار در این کمیسیون بررسی و بر اساس اولویت برای رفع آن اقدام شود.
 

منبع: مهر
نظرات بینندگان