کد خبر: ۱۲۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷

روایت تازه "مهنا" از شهید عباس دوران

کارگردان نمایش « مهنا» با اشاره به سیر تکاملی این نمایش از ابتدای تولید تاکنون گفت: این نمایش در ۴ فاز به معرفی خلبان شهید عباس دوران می‌پردازد.
به گزارش شیرازه، با اشاره به اینکه نمایش « مهنا» از ابتدا با هدف معرفی شهید عباس دوران کلید خورد، اظهار داشت: این نمایش در 4 فاز به زندگی شهید دوران پرداخته است و از نخستین اجرا تاکنون سیر تکاملی داشته است. 

وی با اشاره به فازهای این نمایش گفت: در فاز نخست روایت همسر شهید دوران و مشکلات آن مطرح شده، در فاز دوم به فرزند شهید پرداخته شده، فاز سوم زندگی شخصی و نظامی شهید دوران مورد توجه بوده و فاز چهارم واکاوی شخصیت دورنی شهید دوران با تاکید بر نقش ارتش در دفاع مقدس مورد پردازش هنری قرار گرفته است. 

کارگردان نمایش « مهنا» با اشاره به تفاوت فازهای این نمایش به لحاظ تکنیکی افزود: در 3 فاز قبلی از دکور استفاده شد اما در فاز چهارم تلاش شد بدون دکور و با تکنیک فضای خالی اجرا شود که این امر در جشنواره سراسری میثاق 8 بسیار مورد توجه قرار گرفت و « مهنا» به عنوان نمایش منتخب این جشنواره برگزیده شد. 

میرزایی با اشاره به جشنواره میثاق 8 بیان کرد: در این جشنواره نمایش « مهنا» و شهید دوران مورد توجه سران نظامی و فرهنگی ارتش و بزرگان هنر تئاتر و سینمای ایران به ویژه علی نصیریان، داوران این جشنواره متشکل از ایرج راد، اصغر همت، شکرخدا گودرزی و منتقدانی چون شهرام نوشیر قرار گرفت. 

وی از تهیه فیلم مستند از نمایش مهنا خبر داد و گفت: با توجه به حضور این نمایش در جشنواره‌های مختلف این فیلم همچنان ادامه دارد چراکه در این فیلم قرار است از مراحل تولید نمایش، اجراهای عموم نمایش و واکنش مخاطبان نسبت به آن و حضور نمایش در جشنواره‌های مختلف پلان‌هایی تهیه شود. 

کارگردان و نویسنده نمایش مهنا با اشاره به اینکه با این اوصاف حدود 50 درصد از فیلم تهیه شده است، افزود: برنامه‌ای برای اجرای این نمایش در دیگر شهرها و استان‌ها در نظر گرفته شده که زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی می‌شود. 

میرزایی عنوان کرد: با وجود اینکه این نمایش تاکنون 10 هزار مخاطب داشته است اما هنوز در شان یک شهید ملی نیست و از مسئولان تقاضا دارم کمک کنند تا حرکت‌های فرهنگی و هنری که در راستای ارزش‌های دفاع مقدس است، به فراموشی سپرده نشود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان