کد خبر: ۱۲۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل ستاد دیه فارس خبرداد؛

وجود 100 زندانی جرائم غیر عمد در داراب

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس بابیان اینکه 100 زندانی جرائم غیر عمد در زندان داراب حضور دارند، گفت: مستضعفین و افراد بیچاره نباید برای چنین اموری در زندان به سر برند.
به گزارش شیرازه، اصغر تراب پور شامگاه دوشنبه در مراسم گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان داراب که با حضور جمعی از مسؤولان، خیرین، مددجویان مراکز خیریه و خانواده‌های زندانیان برگزار شد، اظهار داشت: رتبه بیستم کمک به همنوع و نیازمندان در سطح جهان و رتبه اول خاورمیانه مختص کشورمان ایران است.

وی ادامه داد: استان فارس نیز درزمینهٔ کمک به زندانیان همچنین در حیطه فعالیت خیرین مدرسه‌ساز، خیرین سلامت و... در سطح کشور و در میان روستاها نوایگان مقام نخست استان فارس را در امور خیریه به خود اختصاص داده‌اند.

 مدیرعامل ستاد دیه استان فارس  تصریح کرد: اما در کنار آن بالاترین تعداد زندانیان جرائم غیر عمد کشور شامل تصادف منجر به فوت، جرائم مالی و مهریه نیز در استان فارس به سر می‌برند.  

تراب پور بابیان اینکه 100 زندانی جرائم غیر عمد در زندان داراب حضور دارند، افزود: مستضعفین و افراد بیچاره نباید برای چنین اموری در زندان به سر برند چراکه زندان برای سارقین مسلح و اختلاس گران است.

وی با اظهار تأسف از حضور 53 زن زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان فارس گفت: وجود زندانیان زن جرائم غیر عمد در نظام جمهوری اسلامی سهم مهلک است و این موضوع هشداری است که کمتر به آن توجه می‌شود چراکه قداست والاتر از آن است که به خاطر مسائل مالی در زندان به سر برد.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس اظهار داشت: شهرستان داراب سال گذشته 104 پرونده جرائم غیر عمد را به ستاد دیه ارسال کرد که با پرداخت یک میلیارد و نیم از سوی این ستاد، آزاد تعدادی از این زندانیان محقق شد.

تراب پور خاطرنشان کرد: ستاد دیه با تشکیل پرونده و تشکیل گروه تحقیق و کاوش به تحقیقات اسنادی، میدانی، پرس‌وجو از شاکی، متهم، خانواده‌ها و اهالی محل سکونت می‌پردازد و بدون کارشناسی برای زندانیان ریالی هزینه نمی‌کند.

برچسب ها: دیه ، فارس ، دادگستری
نظرات بینندگان