کد خبر: ۱۲۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

سقوط تیم ملی ایران به رده دوم رنکینگ فوتبال آسیا

تیم ملی ایران پس از ۴ سال به رده دوم فوتبال آسیا سقوط کرد و تیم ملی استرالیا به رده اول صعود کرد.
به گزارش شیرازه، با برد دیروز تیم ملی استرالیا برابر جمهوری چک، این تیم به عنوان اولین تیم آسیا شناخته شد و تیم ملی ایران به رده دوم سقوط کرد.

طبق جدول رده بندی آنلاین فیفا بعد از برد پرگل تیم ملی استرالیا برابر جمهوری چک، این تیم جای ایـران را در صدر جدول آسیا گرفت و به عنوان برترین تیم انتخاب شد.

طبق جدول آنلاین سایت رسمی فیفا، تیم ملی ایران در حال حاضر با ۷۲۷ امتیاز در رده اول آسیا قرار دارد اما طبق پیش‌بینی انجام شده تا تاریخ بعدی انتشار جدول رده‎ بندی برترین‌ها که در روز ۷ ژوئن (۱۹ خرداد) خواهد بود؛ با کاهش ۱۹ امتیازی مواجه شده و دارای ۷۰۸ امتیاز خواهد می‌شود.

از طرف مقابل تیم ملی استرالیا که در حال حاضر با ۷۰۰ امتیاز در رده دوم آسیا قرار دارد طبق نظر سایت فیفا و با توجه به بردهای اخیرش ۷۱۸ امتیاز کسب می‌کند و به این ترتیب و با اختلاف ۱۰ امتیازی نسب به ایران در رده اول آسیا قرار خواهد گرفت.

نکته‌ی جالب توجه این است که تیم ملی ایران در روز ۸ ژوئن آخرین بازی تدارکاتی خود را با لیتوانی انجام می‌دهد و به احتمال فراوان با از دست دادن رتبه اول آسیا به استقبال مسابقات جام جهانی می‌رود.

شاید اگر دو بازی ایران مقابل یونان و کوزوو به دلایل مختلف لغو نمی‌شد، حالا تیم ملی می‌توانست رتبه‌ی اول آسیا را حفظ کند و به عنوان صدرنشین آسیا در جام جهانی روسیه شرکت کند.

تیم ملی ایران
نظرات بینندگان