کد خبر: ۱۲۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

پرداختی به پزشکان خانواده منوط به وارد کردن اطلاعات در سامانه سیب

رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پرداختی به پزشکان خانواده منوط به وارد کردن اطلاعات بیمار در پرونده الکترونیکی سامانه سیب است.

به گزارش شیرازه، کرم توانی رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سامانه سیب از سال ۹۴ در کل کشور راه اندازی شد که اطلاعات بیماران در آن ثبت می شود و از سال جاری ثبت اطلاعات بیمار در این سامانه با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری میشود.

 وی گفت: چون تعداد بیماران مراجعه کننده زیاد است و معاینه کامل و ورود اطلاعات بیماران نیاز به زمان دارد پس بیماران باید صبر و حوصله بیشتری هنگام مراجعه به پزشک خانواده داشته باشند و لذا تعداد محدودی بیمار در هر شیفت توسط پزشکان ویزیت خواهند شد.

رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: لازم به ذکر است که سایر بیماران می توانند یا به اورژانسهای تعیین شده در سطح شهر و یا با اخذ نوبت در شیفت بعد مراجعه کنند.

توانی درباره درخواست بعضی از بیماران برای فرم ارجاع اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به پزشک خانواده همان موقع درمان می شوند و در صورت ضرورت ارجاع، به پزشکان متخصص ارجاع داده می شوندکه بدیهی است تشخیص نیاز به فرم ارجاع با پزشک خانواده است.

رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: در سال جاری وزارت بهداشت سامانه نظرسنجی را راه اندازی کرده که بیماران پس از مراجعه به پزشک و یا مراقب سلامت خود پیامکی دریافت می دارند که می توانند نحوه ارائه خدمات و رضایت خود را از خدمات پزشک خانواده اعلام کنند که تاکنون این رقم به۹۵ درصد رضایتمندی در سطح استان رسیده است .

وی بیان کرد: در صورت نداشتن رضایت، مراجعه کنندگان می توانند گزینه های تعیین شده در این رابطه را انتخاب کنند.

توانی تصریح کرد: با رایزنی انجام شده با تعدادی ازمتخصصان که قراداد همکاری نداشته اند، خوشبختانه آنها نیز با بیمه ها قرارداد بستند تا بیماران خاص هزینه کمتری بابت درمان پرداخت کنند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ پزشک خانواده در سطح استان مشغول فعالیت هستند، افزود: حدود ۴۰۰ پزشک خانواده نیز در روستاها به بیماران خدمات ارائه می دهند.

رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی گفت: روستاهایی که مرکز بهداشتی درمانی دارند تماما در حال حاضر دارای پزشک خانواده هستند و در روستاهایی که خانه بهداشت دارند نیز هفته ای یک بار پزشک خانواده به بیماران خدمات ارائه می دهند .

منبع: مهر
نظرات بینندگان