کد خبر: ۱۲۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
گزارشی از حواشی مراسم معارفه فرماندار جدید کازرون

از ترک جلسه توسط امام‌جمعه به نشانه اعتراض تا تذکر معاون سیاسی استاندار به نماینده

آیین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید کازرون درحالی برگزار شد که با حواشی زیادی همراه بود.
به گزارش شیرازه روز گذشته آیین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید کازرون با حضور معاون سیاسی استاندار فارس برگزار شد. این جلسه که نخستین رویایی امام‌جمعه کازرون و نماینده مردم این شهرستان در مجلس بعد از حوادث کازرون به شمار می‌رفت، با حاشیه‌های زیادی همراه بود و بیش از آنکه در آن حرفی از فرماندار زده شود، به صف‌کشی مهمترین مخالفان و موافقان طرح تقسیم کازرون تبدیل شد؛ تا آنجا که حجت‌الاسلام خرسند جلسه را به نشانه اعتراض ترک کرد.

در ابتدای این نشست امام‌جمعه کازرون با اشاره به حوادث روزهای اخیر در این شهرستان اظهار داشت: اگر از ابتدا تصمیم‌ها براساس رعایت همه‌ جوانب ‌بود، کار به اینجا نمی‌رسید.

حجت‌الاسلام محمد خرسند با بیان اینکه هیچ چیزی بدتر از مایوس کردن و ناامید کردن مردم نیست، گزارشی از تلاش‌های خود برای رساندن صدای اعتراض مردم کازرون به گوش مسئولان پایتخت ارائه داد و افزود: بعد از این تلاش‌ها طرح تجزیه کازرون متوقف شد، اما تجمعاتی که در روزهای اخیر شکل گرفت هیچ ضرورتی نداشت.

*به دروغ گفتند کازرون بیچاره شد

وی با انتقاد از کسانی که نسبت به فراخوان برگزاری این تجمعات اقدام کرده بودند، تصریح کرد: در فضای مجازی گفتند به فریادمان برسید که سرمان کلاه رفت و کازرون بیچاره شد؛ درصورتی که همه این حرف‌ها دروغ بود؛ نه نامه‌ جدیدی ابلاغ شده بود و نه تصمیم جدیدی؛ حتی همین یک ساعت پیش هم من با مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور تماس تلفنی داشتم که آقای جلالی گفتند همچنان طرح متوقف است تا بررسی‌های بیشتر صورت بگیرد.

خرسند در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های فرماندار سابق کازرون هم تشکر کرد و در ادامه گفت: دهقان به عنوان فرماندار جدید کازرون یکی از جوانان و فرزندان این سرزمین است که انگیزه بالایی برای کار کردن دارد و امیدوارم بتواند یک مدیریت انقلابی از خودش به نمایش بگذارد.

امام‌جمعه کازرون در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: به‌عنوان یک شهروند به همراه سایر ائمه‌جمعه این آمادگی را داریم که با آقای دهقان همکاری بشود تا شهرستان از مرحله‌ی حساسی که در آن واقع شده با صمیمیت و اُخوت و برادری بگذرد.

*آگهی نزنید، آگاهی بدهید

پس از صحبت‌های امام‌جمعه کازرون نوبت به حسین رضازاده رسید تا در پشت تریبون قرار بگیرد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی همان ابتدا از رسانه‌ها خواست تا به جای آگهی زدن بدنبال آگاهی دادن باشند و اظهار داشت: من نه‌تنها به عنوان نماینده همه مردم شهرستان کازرون، بلکه به‌عنوان نماینده ۸۰ میلیون جمعیت ایران وظیفه دارم حوادث کازرون را ریزبه‌ریز بیرون بیاورم و عوامل اصلی آن را به مردم معرفی کنم.

*داستان قسم نماینده کازرون

وی در ادامه با اشاره به انتقاد مردم کازرون که معتقدند رضازاده در ایام انتخابات در نمازجمعه سوگند یاد کرده که موضوع ایجاد شهرستان کوه‌چنار را پیگیری نکند، اما بلافاصله بعد از رای آوردن برخلاف سوگند خود عمل کرده، گفت: موضوع تقسیمات کشوری یک چیز معمولی است و من هم به‌عنوان نماینده تمام مردم شهرستان کازرون سوگندی که در نمازجمعه خوردم این بود که درمقابل حرف مردم نایستم. 

رضازاده که معلوم بود عزم خود را جزم کرده تا سخنانی طوفانی داشته باشد، در ادامه با بیان اینکه دوران بزن‌دررو تمام شده، گفت: تا الان هرکسی هرکاری دلش خواسته در کازرون انجام داده، اما تا زمانی که من نماینده مردم هستم دیگر اجازه نمی‌دهم این‌طور باشد. این را همه در گوش خود فرو کنند و اگر کسی تا حالا نفهمیده، از این به بعد بیشتر بفهمد!

*فتنه در کازرون

این نماینده مجلس حوادث اخیر کازرون را فتنه‌ای جدید خواند و در ادامه با طرح پرسشی گفت: مگر کسانی که الان چند سال‌ است به دلیل فتنه در زندان هستند چکار کردند که ما نکردیم؟ ما خیلی روشن‌تر فتنه‌گری کردیم. کسانی که در همین شهر مسوولیت داشتند و انتظار داشتیم که واقعیت را به مردم بگویند، دروغ گفتند و کاملاً حقایق را وارونه جلوه دادند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس افزود: ما وقتی به دروغ بگوییم موضوع ایجاد شهرستان جدید غیرقانونی است و به حضور افراد در خیابان مشروعیت دهیم، نتیجه‌اش چه می‌شود؟

*آقای رضازاده؛ خواهش می‌کنم!

صحبت‌های تندوتیز رضازاده که به اینجا رسید، امام‌جمعه کازرون به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد. نماینده مردم کازرون که حالا دیگر عصبانی شده بود، خطاب به حجت‌الاسلام خرسند گفت باید بنشینید و صحبت‌های مرا گوش دهید، اما امام‌جمعه کازرون آرام و بی‌سروصدا از سالن جلسه خارج شد تا این‌بار معاون سیاسی استاندار مجبور به واکنش شود. پژوهش جهرمی خطاب به نماینده کازرون گفت: آقای رضازاده؛ ما امروز نیاز به آرامش داریم اما فرمایشات شما کمکی به آرامش نمی‌کند.

وی افزود: من خواهشم این است که در رابطه با آینده صحبت کنید نه اینکه بخواهیم بپردازیم که چه عوامل و چه کسانی مقصر حوادث کازرون بوده‌اند. اگر بنده هم مقصر باشم به پای میز محاکمه خواهند آورد، اما در حال حاضر ما نیاز به آرامش داریم.

با وجود این تذکر معاون سیاسی استاندار که نگران ملتهب شدن مجدد فضا بود، اما رضازاده ترجیح داد فرمان سخنان خود را بر همان ریل براند.

نماینده کازرون مجدداً صحبت‌های خود را از سر گرفت و با بیان اینکه فضا را طوری کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند حرف حق را مردم بشنوند، گفت: فتنه‌انگیزی می‌کنند و مسیر مردم را به سمت دیگری تغییر می‌دهند. در این شهر شوربختانه مدیریت دست مدیران نیست، بلکه مدیریت دست آنهایی است که عده‌ای را جلو پادگان جمع می‌کنند.

*تاکید بر دوستی و برادری مردم قائمیه و کازرون

رئیس مجمع نمایندگان فارس که احساس کرد جّو جلسه ملتهب شده است، ترجیح داد حالا دیگر کمی فیتیله را پایین بکشد و مطالب خود را جمع‌وجور کند. رضازاده در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: مردم شریف کازرون که سال‌های سال آبروداری کردند و جزو بهترین شهرهای کشور بودند، در این حوادث صدمه دیدند و این‌ها چیزهایی بود که باعث رنجیدن خاطر همه‌ی ما شد.

رضازاده با تاکید بر آنکه دوستی و برادری‌ مردم قائمیه و کوهمره و کازرون همچنان ادامه دارد، افزود: باید از گذشته درس بگیریم و از این به بعد به دنبال اتحاد و انسجام باشیم و به افرادی که دنبال فاصله و تفرقه بین مردم هستند، گوش ندهیم. هرچه فاصله‌ها کم‌تر شود، دوستی و برادری بین مردم بیشتر خواهد شد.

گزارش از ایمان احمدی

منبع: فارس
نظرات بینندگان