کد خبر: ۱۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۰

اسرائیل را از دامغان می زنیم / برد موشک براساس اهداف آمریکایی

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص توان موشکی ایران اظهار داشت: مسافت برد موشکی ایران تا ۲ هزار کیلومتر است و این به معنای عدم توانایی برای افزایش برد موشک ها نیست بلکه بیش از این برد را برای ساخت موشک هایمان احتیاج نداریم.

وی با بیان اینکه فاصله اسرائیل با ایران بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که می توان آن را از سمت دامغان و سمنان مورد اصابت موشک هایمان قرار دهیم، گفت: آمریکا نیز زحمت ما را کم کرده است زیرا پایگاههایش از ۱۲۰ کیلومتر تا ۷۰۰ کیلومتر در اطراف ایران وجود دارد و با همین موشک ها می توان همه اهداف آمریکایی در منطقه را مورد اصابت قرار داد.

حاجی زاده در ادامه در خصوص تهدید اروپا نیز گفت: همان طور که گفته ام برد موشک های ما ۲ هزار کیلومتر است ضمن اینکه بیشترین دشمن های فرامنطقه ای ما آمریکا و اسرائیل هستند و ما احساس تهدیدی از ناحیه کشورهای دیگر نمی کنیم بنابراین برد موشک هایمان را بر اساس اهداف آمریکایی در منطقه و اسرائیل طراحی کرده ایم.

لازم به ذکر است ۱۴ فروند موشک زمین به زمین سپاه در بخش دوم مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم ۶  با موفقیت به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

این موشک ها شامل ۹ فرند موشک زلزال، دو فروند موشک شهاب ۱، دو فروند موشک شهاب ۲ و یک فروند موشک شهاب ۳ از نوع قدر اس بوده که به اهداف زمینی با موفقیت شلیک شده‌اند.

به گفته سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۶ ،مرحله دوم رزمایش رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۶، سه شنبه چهاردهم تیرماه سال جاری با شلیک موشک‌هایی، اهداف متحرک دریایی مورد اصابت قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان