کد خبر: ۱۲۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
آیت الله دژکام:

امام بشر را به سوی خدا سوق داد/ القاب و عناوین کاری برای انسان نمی کند

امام جمعه شیراز گفت: ما در قرنی زندگی می‌کردیم که خدا فراموش شده بود تا اینکه یک مَرد پیدا شد تا خداباوری و خداپرستی را در پایان قرن بیستم میلادی به یاد بشر آورد.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آئین بزرگداشت شهدای 15 خرداد در آستان سید علاءالدین حسین (ع) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به اهداف عمیق امام راحل اشاره کرد و اظهار داشت: گاهی جوانان از ما سؤال می‌کنند که هدف شما از انقلاب چه بود؟ بعد ما در جواب آن مانده‌ایم و می‌گوییم پل و سَد ساختیم اما باید بدانیم هدفی که انقلاب اسلامی دنبال کرد، بسیار بزرگ‌تر از ساختن پل و سد بود.

وی افزود: ما در قرنی زندگی می‌کردیم که خدا فراموش شده بود تا اینکه یک مَرد پیدا شد تا خداباوری و خداپرستی را در پایان قرن بیستم میلادی به یاد بشر آورد و زمام کاروان بشری را که به کج‌راهه می‌رفت به سمت پروردگار سوق داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان ویژگی مردان انقلابی خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که به دنبال القاب دکتر و پرفسور و حجت‌الاسلام و ...نباید بود بلکه باید آن‌ها را شکست و رفت جلو، چراکه این القاب کاری برای انسان نمی‌کند.

دژکام افزود: در شرایطی که دنیا در تاریکی و ظلمت بود، یک خورشید از جماران طلوع کرد و کسانی همراه وی بودند که مردانه پای حرف خود ایستادند، کشته شدند شکنجه شدند، ناخن‌هایشان را کشیدند اما بازهم پای حرف خود ایستادند و بی‌گمان خدا چنین مردانی را دوست دارد.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به صفات والای امام راحل خاطرنشان کرد: درس انقلاب اسلامی در قدم اول خداباوری و در قدم دوم مردانگی بود، از همان نوع مردانگی شهید فهمیده که امام فرمود رهبر ما این طفل 13 ساله است.

وی با بیان اینکه انقلاب ارمغان‌هایی را برای بشر آورد که هر چه تاریخ بگذرد کهنه نخواهد شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تنها هدفش اقتصادی نبود بلکه به مسائل والای انسانی توجه داشت و باید اعتراف کرد که مردانگی هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و هر چه روزگار می‌گذرد زندگی مردان درخشان‌تر می‌شود.

دژکام ادامه داد: انقلاب اسلامی امتداد ارزش‌های انسانی در قرن بیستم بود که دوره مدرنیسم محسوب می‌شود، دوره‌ای که بازهم در آن مَرد پیدا شد مردهایی مانند امام راحل و شهدای انقلاب تا این ارزش‌ها را زنده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین گفت: امام به مردم اعتماد کرد تا کار مردم به خود آنان سپرده شود و مطمئن بود کار خدا را زمین گذاشته نخواهد شد.

وی به تواضع امام راحل در تمام امور اشاره کرد و گفت: امام می‌گفت به من خدمت گذار بگویند بهتر است تا رهبر و امروز مدیران باید حواسشان باشد که تواضع را از دست ندهند زیرا هیچ‌چیز از آنان کم نخواهد شد و همه‌کسانی که در نظام اسلامی جایگاهی دارند باید درس تواضع را از امام راحل یاد بگیرند.

دژکام خاطرنشان کرد: امام پس از 29 سال از رحلتش هنوز در قلب مردم جای دارد چراکه همواره با مردم بود و در این راه از سرزنش هیچ قدرتی هراس به دل راه نداد.

نظرات بینندگان