کد خبر: ۱۲۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

ماجرای سفر 7 نماینده مجلس به جام جهانی

سفر 7 نماینده مجلس به روسیه برای حضور در بازی های جام جهانی حواشی را به دنبال داشته که برخی از این نمایندگان نسبت به این خبر واکنش های متفاوتی نشان دادند.
به گزارش شیرازه، روز دوشنبه 14خرداد ماه خبری مبنی بر سفر 7 نماینده مجلس از فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی به روسیه برای حضور در بازی های جام جهانی در فضای مجازی منتشر شد.

براساس شنیده ها؛ غلامرضا کاتب، پروانه سلحشوری، وکیلی و اسماعیل سعیدی از کمیسیون فرهنگی به همراه رحیم زارع، همایون یوسفی و یوسف نژاد از فراکسیون ورزش به وزارت ورزش و جوانان برای انجام این سفر معرفی شده اند.

به منظور پیگیری صحت و سقم این خبر در تماس با این نمایندگان توانستیم با یوسف نژاد و سعیدی این موضوع را پیگیری کند.

یوسف نژاد عضو فراکسیون ورزش ضمن تکذیب این خبر گفت: فراکسیون ورزش درباره سفر به روسیه جلسه ای نداشته و چنین بحثی هم مطرح نبوده است.

یوسف نژاد همچنین تصریح کرد: اگر چنین خبری هم باشد بنده در جریان آن نیستم و اکنون در حوزه انتخابیه خود بسر می‌برم.

امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس هم پیش از این در واکنش به سفر این نمایندگان به روسیه براساس درخواست وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان برای اعزام نمایندگان خانه ملت باید درخواست خود را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه و وضعیت معیشتی مردم، هیئت رئیسه مجلس و کمیته سفرهای خارجی قطعا با این سفر مخالفت خواهند کرد.

اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی در واکنش به این خبر گفت: بنده امروز نام خود را در میان اسامی نمایندگان اعزامی از مجلس به روسیه شنیدم.

وی اظهار کرد: براساس درخواست وزارت ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس نام سه نفر از اعضا را برای این سفر به این وزارتخانه طی جلسه ای معرفی کرد.

سعیدی افزود: طی آن جلسه نامی از بنده برده نشد اما امروز بعد از پیگیری به من اعلام کردند که براساس قرعه کشی که کمیسیون فرهنگی انجام داده نام من هم جزو نمایندگان اعزامی به روسیه درآمده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: بنده با توجه به شرایط کنونی جامعه و وضعیت معیشتی مردم موافق رفتن به این سفر نیستم و نخواهم رفت.

در ادامه یکی از این 7 نماینده ای که نخواست نامش فاش شود در واکنش به این خبر گفت: تمامی وزارتخانه ها در سفرهای کاری و دیپلماتیک خود معمولا از فراکسیون ها و کمیسیون های مربوطه برای همراهی و به عنوان ناظر دعوت به عمل می آورند و این یک موضوع مرسوم و دیپلماتیک است.

وی تاکید کرد: به طور مثال وزیر بهداشت و درمان برای حضور در اجلاس جهانی بهداشت از برخی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای انجام مذاکرات و جلسات طی این اجلاس دعوت کرد یا هفته گذشته ربیعی وزیر تعاون و کار برای شرکت در اجلاسی از تعدادی نمایندگان مربوطه دعوت به عمل آورد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این گونه سفرها به عنوان رسوم دیپلماتیک و یک پروتکل در همه جای دنیا وجود دارد و سفر تعدادی از نمایندگان به روسیه هم براساس دعوت وزارت ورزش و جوانان و همانند دیگر سفرهای کاری انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان