کد خبر: ۱۲۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
مدیر رسانه حوزه علمیه قم در گفتگو با شیرازه؛

وظیفه هر مسلمانی است که به ندای استغاثه مردم فلسطین پاسخ دهد/حمایت از قدس می تواند نقطه عطفی برای وحدت جهان اسلام باشد

حجت الاسلام فرهور گفت:ملت فلسطین قربانی مستمر تجاوزگری و سیطره هژمون جهانی شده است.

شیرازه، حجت الاسلام محمد فروهر مدیر رسانه حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار شیرازه درباره اهمیت پرداختن به روز جهانی قدس گفت: حمایت از قدس امتداد انقلاب اسلامی است. برخی بر این باورند که ما جمهوری اسلامی هستیم نه انقلاب اسلامی، و اگر جمهوری اسلامی باشیم باید به مرزهای خودمان اکتفا کنیم، اما واقعیت اینست که بازنگری در آرمان های امام مشخص می کند که ما انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که امتداد آن برپایی حکومت عدل جهانی است.

وی حمایت از قدس را از شعائر دینی ما برشمرد و افزود: مسلمین جهان باید احساس تکلیف کنند و وطیفه ای را که اسلام بر دوش آنها گذاشته را درک کنند و به استغاثه ملت مظلوم فلسطین پاسخ دهند. چرا که پیامبر فرمود هرکس ندای استغاثه مسلمانی را بشنود و پاسخ نگوید مسلمان نیست.


این استاد حوزه گفت: واقعیت اینست که امروز نه تنها یک مسلمان بلکه یک ملت صدای استغاثه سر داده و ندای آنها گوش فلک را کر کرده است. اگر ما به این استغاثه پاسخ نگوییم طبق فرمایش نبی مکرم اسلام در بارگاه عدل الهی مورد مؤاخذه قرار خواهیم گرفت.

مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه های علمیه کشور با اشاره به دشمنی دیرینه یهود با مسلمانان، بیان داشت: دفاع از روز قدس نمادی برای صهیونیزم ستیزی در جهان است. قریب به 60 سال است که اسرائیل تلاش میکند تا فلسطین را از صحنه جهانی حذف کند و تا حدودی موفق بوده است. اگر همین حمایت ها نبود، و اگر نبود بصیرت امام خمینی (ره) که در یک حرکت انقلابی آخرین جمعه ماه رمضان را برای حمایت از قدس قرار داد، امروز نامی از فلسطین نبود.

مدیر بنیاد ملی مصونیت اجتماعی، گرامیداشت روز جهانی قدس را نماد وحدت مسلمانان جهان دانست و گفت: با توجه به نقشه استکبار جهانی برای بر هم زدن وحدت مسلمانان جهان، حمایت از قدس می تواند نقطه عطفی برای وحدت جهان اسلام باشد.

وی اضافه کرد: ملت فلسطین قربانی مستمر تجاوزگری و سیطره هژمون جهانی شده است. امروزه ضمن هشدار پیامدهای این فجایع بر صلح، عدالت و امنیت بشری وظیفه تمام مسلمانان است که با صف بندی در مقابل استکبار جهانی، ضمن اتحاد و همبستگی خود، به اوضاع اسفبار مردم فلسطین به ویژه نوار غزه توجه ویژه ای داشته باشند.

وظیفه هر مسلمانی است که به ندای استغاثه مردم فلسطین پاسخ دهد/حمایت از قدس می تواند نقطه عطفی برای وحدت جهان اسلام باشد

این فعال اجتماعی افزود: امروز در نوار غزه مردم غیر نظامی و بی گناه از حقوق اولیه خود برای حیات و دسترسی به امکانات اولیه زندگی محرومند و از دسترسی به کاروان های امدادی منع می شوند، در مقابل این حرکت غیر انسانی کمترین وظیفه هر مسلمان حضور در صحنه است تا ندای حق خواهی مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برساند.

حجت الاسلام فروهر با اشاره به حوادث مختلف منطقه و جهان اسلام، از جمله اقدام غیر قانونی آمریکا در انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس و اهتمام به نابودی هویت اسلامی فلسطین و همچنین سرکوب گسترده فلسطینیان در تظاهرات معروف به روز بازگشت محاصره همه جانبه نوار غزه، حضور و حمایت مسلمانان از مردم فلسطین در راهپیمایی امسال را بسیار ضروری دانست.

وی خاطر نشان کرد: استعمارگران در رأس آنها انگلیس و آمریکا با طرح و برنامه خاص به حمایت از صهیونیست ها می پردازند و هدف نهایی آنها تضعیف و نابودی اسلام و گسترش یهودیت در جهان است، زیرا اسلام در مقابل آنهاست و مانع زورگویی و منفعت طلبی آنها می شود، فلذا امروز دادخواهی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در واقع حمایت از اسلام است.

مدیر بنیاد ملی مصونیت اجتماعی در پایان تأکید کرد: از آنجایی که سازمانها و نهادهایی که از حقوق بشر و صلح جهانی دم میزنند در برابر این جنایات سکوت کرده اند، موضوع حمایت از فلسطین در میان امت های اسلام اهمیت دوچندانی پیدا میکند.

حجت الاسلام فروهر گفت: ملتها نقش اساسی در تعیین سرنوشتشان ایفا میکنند و ملت فلسطین نیز می تواند با حمایت دیگر کشورهای اسلامی در مقابل غاصبان و اشغالگران صهیونیستی بایستد و سرنوشت کشور خود را رقم بزند. با این وجود اگر بخواهیم فلسطین را دوباره به دامان اسلام بازگزدانیم، باید با کنار گذاشتن مسائل قومی و مذهبی و جغرافیایی در برابر استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی به صورت متحد قیام کنیم.

نظرات بینندگان