کد خبر: ۱۲۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

با آتش زدن برجام در مجلس موافقم/ نه اصلاح‌طلبم، نه اصولگرا/ از مخالفان سرسخت شهر جدید تابناک هستم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقداماتی مانند آتش زدن برجام و سخنرانی داغ علیه خروج آمریکا از برجام خوب است، گفت: باید اروپایی‌ها به این نتیجه برسند که اگر تضمین ندهند ایران از برجام خارج می‌شود.
به گزارش شیرازه، سید محسن علوی چهارشنبه‌شب در نشست فعالین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی شهرستان‌های لامرد و مُهر که در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد برگزار شد اظهار داشت: شعارهای انتخاباتی بنده شامل وحدت، اشتغال، بهداشت و درمان، توسعه عمرانی، خدمت بی‌منت، پرهیز از وعده‌های انتخاباتی، هم‌افزایی و انقلابی‌گری بود.

نماینده لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام اقدامات ما جز وظیفه چیز دیگری نبوده است و جز دعای خیر از مردم چیز دیگری نمی‌خواهیم، افزود: در جایی که وحدت باشد برکت خداوند نازل می‌شود و مدیران نیز انگیزه بیشتری برای خدمت به مردم دارند و ما هم بدون اینکه منتی بر مردم بگذاریم، هرکاری از دستمان برآمده است انجام داده‌ایم.

علوی خاطرنشان کرد: مردم برای این دوره به ما اعتماد کردند و در دوره بعدی انتخابات آزاد هستند و گزینه اصلح را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیاسی عمل نکردیم و تمایلی به سیاسی عمل کردن نداریم، ادامه داد: اعتقاد ما این است که امروز برای جامعه هیچ‌چیز ضروری‌تر از وحدت نیست، اختلافات سیاسی در مقابل این هجمه بین‌المللی و دشمنی که آمریکای جنایتکار دارد به صلاح ما نیست و امروز باید اختلافات و کینه‌هایی که در 40 سال گذشته وجود داشته است را به خاطر اسلام، نظام و خون شهدا کنار بگذاریم و این ایثار و ازخودگذشتگی را از خود نشان دهیم.

* ایجاد شهر جدید تابناک به صلاح نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی که اقدامات 2 سالگی نمایندگی خود را از طریق پرده نمایش برای حضار این نشست توضیح می‌داد، به احداث شهر جدید 54 هزارنفری تابناک در لامرد اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه قرار است صنایع بزرگی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد شود و شاهد مهاجرت به این منطقه خواهیم بود، طرح احداث این شهر قبلاً داده‌ شده بود و در این دوره با پیگیری‌های انجام‌شده این طرح در شورای عالی شهرسازی ایران تصویب و به استانداری فارس ابلاغ شد.

علوی با اشاره به اینکه این طرح مهم فعلاً اجرا نخواهد شد، اضافه کرد: پس‌ از اینکه 30 درصد ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی لامرد راه‌اندازی شد شهر جدید تابناک شروع به کار می‌کند و دلیل تعویق در اجرای این تصمیم هم آن است که در حال حاضر به‌قدر کافی زمین و اراضی خالی برای اسکان نیروهای مهاجر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهر جدید تابناک با هزینه‌های هنگفتی که دارد فعلاً به صلاح نیست، ابراز داشت: طبیعی است که حضور جمعیت در لامرد می‌تواند بسیاری از خدمات رفاهی، بهداشتی را ارتقاء بخشد و خارج کردن این جمعیت از لامرد به صلاح نیست، اما به‌عنوان اینکه اگر در آینده نیاز به شهر جدید داشتیم مصوبات آن وجود داشته باشد، این اقدام را انجام دادیم.

رئیس ستاد تبلیغات انتخاباتی روحانی در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی تصریح کرد: اگر بنا باشد که شهر جدید احداث شود بنده یکی از مخالفین سرسخت این طرح خواهم بود، چراکه الآن مشکل بهداشت و درمان نبود بیمار است و متخصصی که اینجا حضور پیدا می‌کند نیاز به درآمد دارد؛ باید جمعیت جذب کنیم که نیازهای متخصصین، بیمارستان و فرودگاه تأمین شود، نه اینکه جمعیت بیاوریم و بعد منتقل کنیم جای دیگری که خروجی نداشته باشد.

*عجله‌ای برای برقراری پرواز نداریم

نماینده لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به موضوع تعطیلی پروازهای فرودگاه بین‌المللی لامرد اشاره کرد و گفت: پس از مستقل شدن این فرودگاه، سالیانه 5 میلیارد تومان به اعتبارات فرودگاه اضافه شد و اعتبارات فرودگاه به 10 میلیارد تومان در سال ارتقاء یافت. سالن ترانزیت این فرودگاه هم تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از عزیزان از ما سوال می‌پرسند «آقای علوی پروازها چه شد؟»، افزود: از همین عزیزان بپرسید ظرف 3 سال گذشته چند بار از فرودگاه لامرد استفاده کرده‌اند؟ مشکل اصلی فرودگاه لامرد این است که مشتری ندارد و پروازها تضمینی نیست.

علوی با اشاره به اینکه پرواز شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر لامرد- کویت با 20 نفر رفت و 7 نفر برگشت انجام می‌شد، تصریح کرد: کدام هواپیما با ظرفیت 100 نفر حاضر است این مسیر را ادامه دهد و به همین دلیل پروازها کنسل شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قرار است شرکت هواپیمایی ماهان پرواز لامرد- تهران و پس‌ازآن هم لامرد – قطر را اضافه کند و با رایزنی‌ها صورت گرفته شرکت ایران‌ایر نیز مسیر لامرد – شیراز را انجام خواهد داد.

علوی در خصوص ادامه فعالیت شرکت هواپیمایی آسمان در لامرد نیز بیان کرد: در سفر عید نوروز وزیر کار و مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان به لامرد و بازدید از ظرفیت‌های کارخانه آلومینیوم جنوب، نیروگاه و اتان‌گیری، متوجه شدند که چه ثروتی را از دست داده‌اند و اعلام کردند مجدداً می‌خواهند در لامرد فعالیت کنند، اما دوستانی که تمایل به استفاده از پروازها داشتند گفتند قصد استفاده از هواپیمایی ماهان را دارند و رایزنی‌ها برای فعالیت شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه لامرد ادامه دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: آنچه اولویت دارد این است که در 6 ماه اول حضور شرکت‌های هواپیمایی پروازها تکمیل شوند و سودآوری لازم را داشته باشند؛ زیرا اگر پروازها لغو شوند و بروند، دیگر برگردان آن بسیار مشکل است.

وی بابیان اینکه در شش ماه دوم سال جاری با راه‌اندازی مسیر جدید لامرد- خنج، اصلاح گردنه مسیر بستک و بهره‌برداری از صنایع بزرگ در لامرد و مُهر نیاز به پروازها افزایش پیدا می‌کند، افزود: هرچقدر به این زمان نزدیک‌تر شویم امکان سودآور کردن پروازها و نگهداری آن بیشتر است، به همین دلیل اکنون عجله‌ای برای برقراری پروازها نداریم و مردم هم عجله نکنند، چون استفاده نمی‌کنند و پروازها لغو می‌شود.

*در انتخابات مجلس مستقل بودم

نماینده لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین که از وی پرسید «چرا با رأی لیست امید وارد مجلس شدید اما در فراکسیون مستقلین مجلس حضور دارید»، گفت: بنده در انتخابات مجلس اعلام کردم مستقل وارد عرصه انتخابات شدم؛ نه اصولگرا هستم و نه اصلاح‌طلب، بلکه اصولگرای اصلاح‌طلب هستم و معتقدم جناح‌های سیاسی باید در کنار هم قرار بگیرند و اختلافات را کنار بگذارند.

علوی با تاکید بر آنکه باید در این شرایطِ کشور دل‌ها را از کینه‌ها خالی کنیم، ادامه داد: من نه با اصولگرایان و نه با اصلاح‌طلبان مشکلی ندارم و با 2 فراکسیون دیگر مجلس هم تعامل دارم و بنده را می‌پذیرند.

رئیس ستاد تبلیغات انتخاباتی روحانی در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی بیان داشت: در انتخابات مجلس مستقل بودم اما لیست امید نیز از من حمایت کرد؛ من به آن‌ها علاقه دارم و آن‌ها هم به من علاقه دارند. می‌توانید از روسای فراکسیون امید نحوه تعامل من را با آن‌ها جویا شوید.

*با آتش زدن پرچم آمریکا مخالفم 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خارج شدن آمریکا از برجام نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که در مجلس شورای اسلامی انجام شد آتش زدن برجام بود.

وی تصریح کرد: اقداماتی مانند آتش زدن برجام و سخنرانی داغ علیه خروج آمریکا از برجام خوب است، زیرا باید اروپایی‌ها به این نتیجه برسند که ایرانی‌ها جدی هستند و اگر تضمین ندهند ایران از برجام خارج می‌شود.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه البته آتش زدن پرچم آمریکا را نمی‌پسندم، خاطرنشان کرد: پرچم به معنای ملت و دولت آمریکاست، اما من ملت آمریکا را تأیید می‌کنم. هرچند پرچم اسرائیل را آتش می‌زنیم، زیرا نه دولت و نه ملت اسرائیل را قبول نداریم.

فرزند وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه اگر آتش زدن پرچم آمریکا در خیابان انجام می‌شد خیلی واکنشی نداشت، افزود: زمانی که در مجلس شورای اسلامی این اقدام صورت می‌گیرد نتیجه این می‌شود که افکار عمومیِ مردم آمریکا که به پرچمشان احترام می‌گذارند را از دست می‌دهیم و اگر تا دو روز قبل ترامپ به خاطر این اقدامش تحت‌ فشار افکار عمومی بود، امروز دیگر نیست!

* در اتاق فکر، فکری صورت نمی‌گیرد

نماینده لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال کتبی دیگری که از وی پرسیده بود «وظایف نماینده مجلس در قانون اساسی چیست؟» اظهار داشت: اتاق فکر نظام، مجلس شورای اسلامی است اما متأسفانه امروز در این اتاق فکر، فکری صورت نمی‌گیرد؛ چون نمایندگان در مجلس تماماً درگیر حوزه انتخابیه هستند و مانند فرمانداران ارشد شهرستان‌ها عمل می‌کنند.

علوی افزود: نماینده مجلس پیگیر آسفالت و برق و مشکلات حوزه انتخابیه است که اصلاً در حوزه کاری‌اش نیست، درحالی‌که واقعیت این است که وظیفه‌ای برای این کارها ندارد و باید برای بحران‌های ملی مانند اشتغال، مسکن، محیط‌زیست و آب وقت بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: در طول این 30 سال به‌قدری برای نمایندگان مشغله جزئی ایجاد شده است که غافل شدند جوانان ما در دانشگاه پس از فارغ‌التحصیل شدن نیاز به کار دارند و یا جمعیت نیاز به مسکن دارد.

نماینده لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود این نقد را وارد دانست و افزود: هرچند این نقد درست است اما اگر بنده امروز بگویم وظیفه‌ام نظارت بر اجرای قوانین است و اجازه بدهید بروم تهران و حل بحران‌های ملی را برعهده بگیرم شما چه‌کار می‌کنید؟ گوش مرا می‌گیرید و می‌گویید دفعه بعد اینجا پیدایت نشود! بنابراین باید در این زمینه اصلاح ملی صورت بگیرد.

نظرات بینندگان