کد خبر: ۱۲۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
درخطبه های نماز جمعه شیراز مطرح شد:

انقلابی گری با انقلابی بودن متفاوت است/ منافع نظام منحصر به فرد یا گروه خاصی نیست

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه انقلابی گری با انقلابی بودن متفاوت است، گفت: فرد انقلابی همواره در رفتارش آرامش دارد، پیش بردن اهداف با منطق به جای خشونت نشان از انقلابی بودن است.
انقلابی گری با انقلابی بودن متفاوت است/ انقلابی ها افراطی نیستند/ منافع نظام منحصر به فرد یا گروه خاصی نیست
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام ظهر جمعه (18 خرداد) در خطبه اول نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه امسال با شعار حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، خطاب به شرکت کنندکان در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه گفت: همانگونه که برای حضور در این مراسم بزرگ قدم برداشته و آمده اید تا استکبار جهانی را در هم بکوبید، تصمیم بگیرید آنچه که مایه طمع دشمن شده ( عرصه اقتصادی ) و خیال می کند که می تواند به ما لطمه بزند را تقویت کنیم و نگذاریم دشمنان همچنان دنبال آسیب زدن به ما باشند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه هر ساله باید از کالای ایرانی حمایت کنیم تا عزت دینی و ایرانی مان محفوظ بماند، بیان کرد: قرآن نقشه دشمن را به وضوح بیان می کند؛ هر که قرآن را بخواند نقشه دشمن برایش روشن می شود.

وی در ادامه با اظهار اینکه کفار دائما در حال جنگ با مسلمانان هستند، افزود: امید این را نداشته باشید که مشکلاتتان به واسطه مذاکره با دشمنان حل خواهد شد چرا که آنها در واقع هدفشان دین شما است و می خواهند شما را از دینتان برگردانند.

دژکام خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع که هدف دشمنان جمهوری اسلامی ایران مسئله هسته ای و موشک نیست تاکید داشته اند؛ دشمنان تا زمانی که شما دست از دین خود و تلاش برای آن برندارید با شما خواهند جنگید و بهانه های مختلفی را به میان خواهند آورد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر می خواهیم به راهمان ادامه دهیم لاجرم باید سختی های راه را نیز متحمل شویم چرا که ما می خواهیم قدرت خود در عرصه های نطامی، اقتصادی، سیاسی و در همه جهات سبک زندگی اسلامی مان را به آنها نشان بدهیم و بگوییم که شما نمی توانید با امت خاتم انبیا در بیفتید.

امام جمعه شیراز بیان کرد: تا زمانی که تابع قرآن هستیم، از هر جهت پیشرفته و قوی تر از آنها خواهیم بود.

دژکام با اظهار اینکه دشمنان اتاق جنگ های خود را به خزانه داری آمریکا برده و آنجا بر علیه ما جنگ اقتصادی به پا می کنند، تصریح کرد: همانگونه که در سنگرهای جنگ نظامی ایستادیم و دشمنان را به عقب راندیم و شکست دادیم باید در این جنگ اقتصادی نیز صف بکشیم و سنگر محافظت از اقتصاد کشورمان را به پا کنیم.

وی افزود: علاوه بر دشمنی هایی که در بیرون از خاک این مرز و بوم بر علیه ما صورت می گیرد، در داخل کشور نیز نفوذی هایی وجود دارند که دشمنان را حمایت می کنند و هدفشان دلسرد کردن مردم از نظام و حرکت انقلابی شان است، این ها همکارهای دشمنان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه گفت: قرآن کریم این نفوذی ها را منافق می نامد و راه مقابله با منافقان را کمک مالی ندادن به آنها عنوان می کند.

دژکام تاکید کرد: هر چقدر هم منتظر بمانیم کسی برای حل مشکلات اقتصادی ما کاری نمی کند، خودمان باید برای حمایت از اقتصادمان تلاش کنیم.

وی افزود: افرادی که دلخوش کرده اند به وزارت خزانه داری آمریکا، بدانند که تمام دارایی این خزانه داری به اندازه بال مگسی در آسمان ها و زمین هم نیست؛ خزائن آسمان و زمین متعلق به خدا است.

امام جمعه شیراز خطاب به مردم گفت: شما برای این حرکت انقلابی و اقتصادی تان پشتیبانی دارید که آن خداوند متعال است، پروردگاری که نه قدرت و نه خزائنش محدود و کاستی پذیر نیست.

دژکام اظهار داشت: برخی کیفیت کالای ایرانی و غیرایرانی را مقایسه می کنند و می گویند کالای ایرانی کیفیت ندارد؛ بله ممکن است این موضوع درست باشد و طبیعی است چرا که آنها در عرصه اقتصادی دو قرن از ما جلوتر هستند اما باید بدانیم که وقتی کالای آنها را تبلیغ کنیم، بخریم و حمایتشان کنیم تیشه به ریشه خود می زنیم و خودمان پیشرفتی نمی کنیم لذا باید تمام واقعیت را در نظر بگیریم نه بخشی از آن را.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه اکنون وقت حمایت از کالای خودمان رسیده است، بیان کرد: لازم است نواقص را با مطالبه از تولید کننده و تبلیغات مناسب برطرف کنیم؛ روزی خواهد رسید که کالاهای ایرانی بازار جهانی را فتح خواهد کرد همانگونه که در حوزه موشکی پیشرفتی با جهش چشمگیر داشتیم در حوزه اقتصاد نیز با تلاش و حرکت، رشد می کنیم.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه با تاکید بر اینکه انقلابی گری با انقلابی بودن متفاوت است، گفت: فرد انقلابی همواره در رفتارش آرامش دارد، پیش بردن اهداف با منطق به جای خشونت، نشان از انقلابی بودن است.

دژکام بصیرت مردم را نشان از فهم عمیق شان دانست و در ادامه اظهار داشت: انسانیت و مشی مسلمانی حکم می کند زمانی که جنایت های مستکبران بر جهانیان مشخص می شود همه برای دفاع از مستضعفین قیام کنند که امروز شاهد این حرکت بزرگ بودیم؛ امروز بار دیگر به جهانیان نشان دادیم که قدس متعلق به ما است و برای آزادی قدس تا آخر خواهیم جنگید.

وی افزود: قبله اول مسلمانان در خطر است، قرآن کریم جهاد فی سبیل الله را بر عهده ما گذاشته و این راه الهی از آدم شروع شده و تا خاتم ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: منافع نظام متعلق به همگان است و منحصر به فرد یا گروه خاصی نیست.

دژکام تاکید کرد: ادعای انقلابی بودن را خداوند بدون امتحان نمی پذیرد؛ انقلابی ها افراطی نیستند، در زمان پیغمبر (ص) نیز گروهی بودند که قیافه انقلابی می گرفتند و امروز نیز برخی می خواهند از رهبری جلوتر باشند که این اشتباه است.

امام جمعه شیراز در انتها با بیان اینکه هر زمانی که مقام معظم رهبری اعلام کنند، عید فطر است و آنچه که باید مد نظر داشته باشیم وحدت و اتحاد در نماز است، اعلام کرد: اقامه نماز عید فطر در شیراز توسط آیت الله سید علی اصغر دستغیب انجام می شود.
نظرات بینندگان