کد خبر: ۱۲۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

ایران 1 لیتوانی 0؛ برد مخفیانه

شاگردان کارلوس کی‌روش با پیروزی لحظات پایانی مقابل لیتوانی خود را مهیای جام جهانی روسیه خواهند کرد.
به گزارش شیرازه، در شرایطی که دو دیدار تدارکاتی قبلی ایران مقابل یونان و کوزوو لغو شده بود، در نهایت شاگردان کارلوس کی‌روش با حضور در روسیه و کمپ تمرینی خود جدال با لیتوانی را برگزار کردند.

این دیدار که با تدابیر امنیتی شدیدی نیز همراه بود و سرمربی ایران قصد داشت هیچ اطلاعاتی از آن به بیرون درز نکند در نهایت با تک گلی که کریم انصاریفرد در دقایق پایانی به ثمر رساند با برد ایران به پایان رسید.

طبق شایعاتی که در سایت‌های مختلف و خصوصا سایت فوتبال لیتوانی در خصوص ترکیب ابتدایی ایران منتشر شده است، کارلوس کی‌روش 11 بازیکن اصلی خود را با انتخاب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی، مهدی ترابی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سامان قدوس و سردار آزمون به میدان فرستاده است.

این دیدار در نیمه اول با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافت و کالوریس لوکزیمیس در دقیقه 45 کارت زرد دریافت کرد.

در شرایطی که از تغییرات ایران در این بازی اطلاعاتی در دست نیست، ادگاراس یانکائوسکاس شش تعویض در نیمه دوم انجام داد.

سه تعویض ابتدایی سرمربی لیتوانی در همان ابتدای نیمه دوم انجام شد و رولند باراویکاس جانشین آلگیس یانکائوکاس شد. پوویلاس لیموناس نیز به جای مودستاز و توماس میکوسیک نیز به جای وایتکوناس به زمین آمد. در دقیقه 60 نیز اسلیوکا جانشین ولیولیس شد و سیموناس اوربیس به جای کارولیس لوکزیمیس وارد زمین شد. آخرین تعویض لیتوانی نیز در دقیقه 87 سیموناس پائولیوس جایگزین مانتاس کوکلیس شد.

ایران در دقیقه 90 با گلی که کریم انصاریفرد روی ریباند به ثمر رساند توانست حریف خود را با شکست مواجه کرده و با پیروزی و روحیه حاصل از این برد مهیای جدال اول خود در جام جهانی برابر مراکش شد.

منبع: ورزش سه

نظرات بینندگان