کد خبر: ۱۲۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
آیت الله دژکام:

مدیریت بیمارستانی مدیریت فشل است/کشور را با ابلاغ نمی‌توان اداره کرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه در مدیریت بهداشت و درمان باید دری باز شود، گفت: لازم است در زمینه مدیریت مطالعاتی صورت بگیرد که فرد متخصص مورد نظر مدیریت را نیز بیاموزد.
مدیریت در علوم پزشکی مدیریت فشل است/ فقط شعار عدالت می‌دهیم/کشور را با ابلاغ نمی توان اداره کرد/معاونین دانشگاه علوم پزشکی ریاست جدید را همراهی کنند
به گزارش شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس ظهر شنبه (19 خرداد) در نشست با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که شاهد حل شدن آن ها نیستیم و تنها این مشکلات با تغییرات مدیران دست به دست می شود، گفت: مدیریت باید در پی حل مشکل باشد نه اینکه با رفت و آمد مدیران، تنها عملکرد ناقصی بجا بماند که مشکلی را حل نکرده است.

آیت الله لطف الله دژکام با تاکید بر اینکه کشور را با ابلاغ نمی توانیم بگردانیم، اظهار داشت: وقت می گذاریم، پول خرج می کنیم، اضافه بر حقوقی که به یک فرد می دهیم هزینه های دیگری را نیز صرف می کنیم و نهایتا عده ای از مسئولان می گویند چه کسی این کارها را می خواهد انجام بدهد!

وی افزود: خودمان باید مشکلات کشورمان را حل کنیم؛ نگاه کارشناسان و مدیران باید تغییر کند و باید به موازات کارشناسی‌ها، اصلاحات ساختاری نیز صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص آمایش سلامت و درمان بیان کرد: اگر قرار نیست آمایش صورت گیرد پس اطلاعات و مطالب مرتبط را ننویسند؛ اگر قرار باشد این موضوع به همین شکل ادامه پیدا کند ما هیچ وقت آمایش درستی انجام نخواهیم داد.

دژکام تصریح کرد: بی عدالتی دارد غوغا می کند، با این نوع عملکرد مردم همیشه از بی عدالتی ناراضی هستند.

وی افزود: همیشه درصدد این هستیم که بی عدالتی رفع شود و مرتب داریم تقسیمات کشوری را تغییر می دهیم!

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: اگر بی عدالتی نباشد، تحمل مشکلات آسان تر و پیدا کردن راه حل هم آسان تر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در طول سالیان گذشته بر روی موضوع اخلاق پزشکی کار کرده و مطالعه داشته ام، بحث عدالت را از اخلاق پزشکی دانست و گفت: در کشور ما خلاء نظریه پردازی وجود دارد؛ خیلی شعار عدالت می دهیم اما در عمل نمی دانیم می خواهیم چه کار کنیم.

دژکام با تاکید بر اینکه در مدیریت بهداشت و درمان باید دری باز شود، بیان کرد: لازم است در زمینه مدیریت مطالعاتی صورت بگیرد که فرد متخصص مورد نظر مدیریت را نیز بیاموزد.

وی با اشاره به اینکه ما کسانی را که مدیر می گذاریم در بحث مدیریت اطلاعات کافی ندارند، تصریح کرد: متاسفانه مدیریت بیمارستانی مدیریت فشل است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بحث طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: در ابتدا پزشک خانواده بصورت قوی آغاز شد، بعد از مدتی هم اعلام کردند که بودجه نداریم؛ باید از همان ابتدا به آرامی کار را آغاز می کردند و پیش می بردند تا استمرار داشته باشد.

دژکام اظهار داشت: نیاز نیست در مدیریت و مسئولیتی که داریم عجله کنیم و حرف های بزرگ بزنیم چرا که جامعه ما می خواهد حرف های خوب و موفقی را بشنود ولو اگر کوچک باشد؛ سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

وی با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت دانشجوها در راستای مدیریت بهتر و موفق تر استفاده کرد، مدیریت های مقطعی در کوتاه مدت را خطر بزرگی برای کشور عنوان کرد و گفت: لازم است معاونین دانشگاه علوم پزشکی ریاست جدید را همراهی کنند تا در مسیر رسیدن به هدف های دانشگاه گام های خوبی برداشته شود.
نظرات بینندگان