کد خبر: ۱۲۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر شیراز خبر داد:

هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی شیراز تا آخر سال/خریداری مینی بوس برای مسیرهای کم مسافر

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تعدادی مینی‌بوس در سال جدید توسط شهرداری شیراز برای مسیرهای کم مسافر خریداری می شود.
به گزارش شیرازه، نواب قائدی عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح جامع ساماندهی خطوط اتوبوسرانی شهر شیراز در حال انجام است، افزود: در کنار اجرای این طرح، یکی از مباحثی که امسال در برنامه حمل ونقل عمومی شهر قرار دارد، خرید تعدادی مینی‌بوس و استفاده از آن‌ها در مسیرهایی است که مسافران کمتری دارد و فعالیت اتوبوس در آن‌ها مقرون به صرفه نیست.

قائدی ادامه داد: البته با توجه به مشکلاتی که مینی‌بوس‌های تولید داخل دارند و نداشتن دنده اتوماتیک که باعث خستگی راننده‌ها می‌شود، به دنبال رفع این مشکل از نظر فنی هستیم و در کنار آن در تلاشیم تا پایان سال بخشی از ناوگان اتوبوسرانی را نیز هوشمند کنیم.

وی درخصوص فعالیت شرکت‌های تاکسی نیز بیان کرد: پس از مخالفت فرمانداری با این مصوبه، در شورای حل اختلاف به آن رسیدگی شد و رای به نفع شورا صادر گردید. در ادامه برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد که هم اکنون در حال طی مراحل اداری است.

قائدی افزود: پس از طی مراحل اداری، سازمان حمل ونقل مسافر درون شهری، مناقصه و مزایده را برای شرکت‌های متقاضی فعالیت در این حوزه صادر می‌کند و پس از انجام استعلام‌های لازم، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به برخی مزیت‌های تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر شهرداری شیراز ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌ این شرکت‌ها، فعالیت تاکسی‌های زردرنگ و رسمی و خودروهای تاکسی تلفنی است که تمامی استعلام‌های لازم از آن‌ها گرفته شده و به همین دلیل نیز از امنیت بالایی برخوردارند.

قائدی افزود: یکی دیگر از طرح‌هایی که تا پایان سال اجرامی‌شود، هوشمندسازی تمامی ناوگان تاکسیرانی شیراز است و حتی از طریق تلفن همراه نیز می‌توان هزینه کرایه تاکسی را در همان زمان پرداخت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار تاکسی در شیراز حضور دارد که حدود ۳ هزار دستگاه آن‌ها غیرفعال است یا افرادی آن‌ها را تنها برای عبور و مرور از خط ویژه خریداری کرده‌اند و یا جزو خودروهای فرسوده است اما با هوشمندسازی ناوگان می‌توانیم تاکسی‌های غیرفعال را شناسایی و اقدامات قانونی لازم را در این زمینه انجام دهیم.

قائدی گفت: درخصوص مصوبه فعالیت وانت اینترنتی نیز فرمانداری این مصوبه را با این استدلال که باعث انحصارگرایی می‌شود رد کرده ، در حالی که طبق قانون، وظیفه نظارت بر حمل ونقل بار و مسافر در شهرها برعهده شهرداری است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان