کد خبر: ۱۲۲۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

پیگیر معوقات پزشکان خانواده هستیم/ بیماران خاص در اولویت درمان

بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تحول سلامت، طرح خوبی بود که با بودجه خوبی در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد که با آن بودجه بسیاری از بیمارستان‌ها از نظر ساختمانی تجهیز و تعمیر شدند.
به گزارش شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر شنبه ( 19 خرداد ) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس به ارائه گزارش عملکرد مختصر و توضیحاتی در خصوص دانشگاه پرداخت.

علی بهادر با اشاره به حضور 8 ماهه خود در سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در هر کجا تغییراتی ایجاد می شود به همراه خواسته هایی است.

وی با بیان اینکه بصورت هفتگی با دانشجوها دیدار داریم و سعی داشته ایم همکاری خوبی با دانشجوها داشته باشیم و به مشکلاتشان در امور مختلف رسیدگی کنیم، بیان کرد: کمترین تنش ها را ظرف 7 الی 8 ماه گذشته داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برنامه‌هایی به شکل زیربنایی در قالب کاربری و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه های آموزش و پژوهش در حال انجام است؛ ادغام سیستم دولتی با پردیس‌ها نیز از جمله چالش‌های همیشگی بین دانشجویان است که تلاش کرده ایم با ادغام بخشی از آنها این موضوع را نیز حل کنیم.

بهادر تاخیر در پرداخت معوقات پزشکان خانواده را علت اعتراضات اخیر این پزشکان در شیراز عنوان کرد و گفت: با وزارتخانه و سیستم ‌های نظارتی رایزنی‌هایی انجام صورت گرفته تا این موضوع از مجاری قانونی پیگیری و حل‌ و فصل شود.

وی در خصوص بودجه دانشگاه در سال جدید گفت: در ظاهر با کاهش 20 درصدی بودجه دانشگاه مواجهیم اما اگر تورم، افزایش حقوق پرسنل و افزایش جمعیت را هم در نظر بگیریم عملا 50 درصد بودجه علوم پزشکی کاهش داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح تحول سلامت در شیراز گفت: تحول سلامت، طرح خوبی بود که با بودجه خوبی در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد که با آن بودجه بسیاری از بیمارستان‌ها از نظر ساختمانی تجهیز و تعمیر شدند.

بهادر بیان کرد: این طرح با اعتراضاتی نیز مواجه شد در عین حال واکنش‌ها و اعتراضاتی را هم به دنبال داشت.

وی اظهار داشت: با وجود این تغییرات در بودجه ممکن است چالش هایی پیش بیاید؛ سعی کرده ایم بیماران اورژانسی و خاص را در اولویت درمانی قرار دهیم و در عین حال در ارائه خدمات مشکلی پیش نیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه در دانشگاه علوم پزشکی کاری به چپ و راست نداریم، تصریح کرد: سعی کرده ایم یک محیط کاری مناسب فراهم کنیم چرا که مریض از ما نمی پرسد متعلق به چه جناح و حزبی هستید.

بهادر در پایان گفت: مجموعه‌ای مانند دانشگاه علوم پزشکی با سیستم‌های مختلف نظارتی روبه‌رو است که برخی مواقع عده ای از آنها با روح دانشگاه همخوانی ندارند لذا تلاش کرده ایم تا با گفتگو آنها را نسبت به سیستم مجموعه علوم پزشکی توجیه کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
0
پزشک خانواده باید اختیاری باشد