کد خبر: ۱۲۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

آلوده ترین رودخانه جهان+عکس

تصویری از یک رودخانه در شهر بمبئی هند که به دلیل ریختن زباله توسط مردم و عملکرد ضعیف شهرداری این شهر به آلوده‌ترین رودخانه دنیا شهرت یافته است.
به گزارش شیرازه، رودخانه‌ها همیشه مکان زیبایی و آرامش بوده‌اند و فرصتی برای فارغ شدن از هیاهو و شلوغی‌های شهر؛ زیرا هیچ جایی مانند رودخانه‌های پاکیزه و مصفا، انسان را به آرامش نمی‌رساند.اما امروزه همین رودخانه‌ها در شهرها و کلان‌شهرها، نمادی از آلودگی‌ها و پیچیدگی‌های شهری را به معرض نمایش می‌گذارد.

در همین رابطه تصویری از یک رودخانه در شهر بمبئی هند که به دلیل ریختن زباله توسط مردم و عملکرد ضعیف شهرداری این شهر به آلوده‌ترین رودخانه دنیا شهرت یافته را در معرض دید شما قرار داده ایم.

گنگ، رود مقدس هندوها دومین رودخانه آلوده جهان است که سالانه 115 هزار تن پلاستیک از طریق آن به چرخه طبیعت وارد می‌شود.

بر اساس افسانه های هندو، شاه بهاگیرات این رود را از بهشت به زمین آورده است. اما رود گنگ دیگر آن قداستی که در گذشته داشت را نداشته و به یکی از آلوده ترین رودخانه ها در سراسر جهان تبدیل شده است. با ورود فاضلاب و مواد آلوده صنعتی و در نتیجه مراسم مذهبی و دیگر مواد مضر، آب این رودخانه به کلی آلوده شده است. نارندرا مودی، نخست وزیر کنونی هند قصد دارد برنامه ای ملی را برای پاکسازی این رودخانه انجام دهد.

آلوده ترین روخانه جهان+عکس

آلوده ترین روخانه جهان+عکس

انتهای پیام/



نظرات بینندگان