کد خبر: ۱۲۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

قوی‌ترین ابررایانه جهان رونمایی شد +تصاویر

آمریکا با رونمایی از سامیت، قدرتمندترین ابررایانه جهان، رتبه اولین کشور دارای ابررایانه قدرتمند را از چین گرفت.
به گزارش شیرازه، روز گذشته لابراتوار ملی اوک ریج (Oak Ridge) در وزارت نیروی آمریکا، از سامیت با نام قدرتمندترین و هوشمندترین ابررایانه‌ جهان رونمایی کرد. دبیر وزارت نیروی آمریکا، ریک پری روز گذشته به شخصه از راه‌اندازی اولیه این ابررایانه در لابراتوار ملی اوک ریج دیدن کرد.

ابررایانه سامیت با نهایت قدرت 200 هزار تریلیون محاسبه در ثانیه، هشت برابر بهتر از نسل قبلی ابررایانه این کشور به نام تایتان است که آن هم در لابراتوار ملی اوک ریج نگه‌داری می‌شود. این دستگاه قدرتمند برای برخی از محاسبات علمی، ضریب خطای کمی دارد و محاسباتی بسیار دقیق دراختیار استفاده‌کننده می‌گذارد. همچنین سامیت می‌تواند کشف‌های علمی را انجام دهد که تا به حال غیرممکن یا دست نیافتنی بوده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ابررایانه سامیت قادر است اطلاعاتی که یک سیستم خانگی در طول 30 سال طول می‌کشد تا محاسبه کند، در طول تنها یک ساعت انجام می‌دهد. توانایی‌های ابررایانه سامیت می‌تواند پیشرفتی بزرگ در زمینه صنعت و دانش آمریکا ایجاد کند. با این پیشرفت عظیم و تولید ابررایانه سامیت، آمریکا رتبه یک مالکیت قدرتمندترین ابررایانه جهان را که از سال 2013 در اختیار چین بود، ازآن خود کرد.

قوی‌ترین ابررایانه جهان رونمایی شد +تصاویر

قوی‌ترین ابررایانه جهان رونمایی شد +تصاویر

انتهای پیام/



نظرات بینندگان