کد خبر: ۱۲۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

اشتغال‌زایی یک جوان کارآفرین برای 8 نفر با پرورش کاکتوس

مصطفی زارع کارآفرین موفق خرامه ای توانسته است با پرورش کاکتوس ضمن اشتغال زایی برای چندین نفر، صادرات این محصول را در کربال کلید بزند.

به گزارش شیرازه، با توجه به کم آبی و خشکسالی های اخیر در شهرستانهای فارس از جمله خرامه، یکی از راه حل های این مشکل رو آوردن به کشت های گلخانه ای و کم آب است.

مصطفی زارع کارآفرین موفق خرامه ای توانسته است با پرورش کاکتوس ضمن اشتغال زایی برای چندین نفر، صادرات این محصول را در کربال کلید بزند.

وی در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: قبل از این که تصمیم بگیرم در کربال پرورش کاکتوس را شروع کنم در تهران این کار را انجام می دادم.

زارع با بیان اینکه مصرف آب این نوع کشت بسیار نسبت به دیگر کشتها کم تر است افزود: هزار بذر در یک گلخانه 414 متر مربعی کاشتم که 80 درصد آن برداشت می شود و میزان مصرف آب در این محصول؛ یک تانکر هزار لیتری برای 10 روز است.

جوان خرامه ای

امسال می خواهم از حسین آباد صادرات انجام دهم

این کار آفرین جوان با اشاره به اینکه کارمان را در کربال با خانه قدیمیمان در روستای حسین اباد شروع کردیم ادامه داد: در یک کانال تلگرامی با یک مهندس آشنا شدم که بخاطر علاقه من همکاری زیادی کرد

وی با بیان اینکه این نوع روش کشت از هند و آمریکا آمده است افزود: هیچ مشکلی برای مشتری ندارم و امسال می خواهم از حسین آباد صادرات انجام دهم.

زارع با اشاره به هزینه های این طرح گفت: فضای فعلیمان را با هزینه 50 میلیون تومان ساختم و سپاه خرامه دو وام 15 میلیون تومانی به من داد.

جوان خرامه ای

این کار آفرین خرامه ای با بیان اینکه 6 مدل کاکتوس پرورش داده ایم خاطر نشان کرد: این مجموعه با نام فدک گل به کشورهای مختلفی همچون مالزی روسیه و برخی کشورهای عربی صادرات خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد : در حال حاضر برای 8 نفر اشتغال زایی انجام دادیم که در صورت توسعه، افزایش پیدا خواهد کرد.

جوان خرامه ای
برچسب ها: کار افرین ، خرامه ، فارس
نظرات بینندگان