کد خبر: ۱۲۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

لایحه الحاق ایران به پالرمو در مجلس تصویب شد/ بررسی FATF تعلیق شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پالرمو را با اکثریت آراء تصویب کردند.
به گزارش شیرازه، در ماده واحده لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پالرمو، به دولت اجازه داده می‌شود با لحاظ شروط زیر به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی در پالرمو ایتالیا ملحق شده و سند تصویب را نزد امین کنوانسیون (دبیرکل سازمان ملل متحد) تودیع کند.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس در این جلسه از مجموع 256 نماینده حاضر، با 136 رأی موافق، 89 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع لایحه الحاق ایران به پالرمو را تصویب کردند.

با توجه به اینکه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی(پالرمو) در مجلس تصویب شده، اما فعلا لازم‌الاجرا نیست و شورای نگهبان می‌بایست نسبت به آن اعلام نظر کند.

بررسی FATF در مجلس دوماه مسکوت ماند

 در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار داده و با مسکوت ماندن این لایحه به مدت دو ماه موافقت کردند. 

غلامرضا تاج‌گردون به عنوان متقاضی اصلی مسکوت ماندن، نامه این درخواست را به امضای 50 نفر از وکلای ملت رسیده بود تقدیم هیأت رئیسه پارلمان کرد و وکلای ملت نیز پس از ارائه توضیحات تاج‌گردون به  عنوان متقاضی و نجفی به عنوان مخالف مسکوت ماندنف با 138 رأی موافق، 103 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 253 نماینده حاضر در صحن علنی، با این درخواست موافقت کردند. 

تاج‌گردون در درخواست خود اعلام کرده بود بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم حداقل به مدت دو ماه تا روشن شدن نتیجه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با اروپا به تعویق بیفتد.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان