کد خبر: ۱۲۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
استاندار فارس:

تعطیلی پنجشنبه ها در دست پیگیری قرار دارد/ رونق گردشگری فارس یک ضرورت است

استاندار فارس گفت: تقاضاهای مطرح شده در مورد تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان فارس در دست پیگیری قرار دارد که فعالیت در این زمینه در مقطعی متوقف شده بود که با نامه ای که از سوی استان ها به معاون اول رئیس جمهوری نوشته شد، دکتر جهانگیری دستور از سرگیری بررسی ها را صادر کرد.
به گزارش شیرازه،استاندار فارس در آیین تجلیل از دست اندرکاران ستاد خدمات سفر نوروزی فارس در شیراز افزود: استان فارس به لحاظ پیشینه دیرینه ای که در زمینه های مختلف فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی دارد در زمینه گردشگری از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است و استفاده از این قابلیت ها موجب ارتقای گردشگری و افزایش شمار گردشگران به این استان خواهد شد.
وی، هدف از تشکیل ستاد خدمات سفر نوروزی در استان را تلاش برای شناسایی و رفع تنگناها دانست و اظهار داشت: باید رویکردی مدیریتی و جامع برای سفرهای نوروزی و سایر سفرهایی که در طول سال انجام می شود داشته باشیم و این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.
او اظهار کرد: باید با توجه به اهمیت و تاثیر گردشگری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.
تبادار افزود: اگر چه مهیاکردن این زیر ساخت ها در مدت زمانی کوتاه ممکن نیست اما باید تمام تلاش خود را برای ایجاد آن بکارگیریم.
استاندار فارس، افزود: با وجود تمام فعالیت هایی که در حوزه گردشگری این استان انجام شده نمی توانیم ادعا کنیم که اقدامات ما بدون اشتباه بوده و باید برای رفع کاستی ها و اشتباه ها نیز اقدام کنیم.
وی، با اشاره به شمار زیادی از مسافران و گردشگرانی که به کلانشهر شیراز سفر می کنند، افزود: باید شرایط و امکانات در دیگر شهرستان های این استان به گونه ای فراهم شود که آن مناطق نیز پذیرای بخشی از این گردشگران باشند.
استاندار فارس از فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز خواست که در فعالیت های اقتصادی خود در خارج از کشور در زمینه جذب گردشگر بکوشند.

**وضعیت مجموعه تاریخی پاسارگاد مطلوب نیست
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت مجموعه تاریخی پاسارگاد را نامطلوب توصیف کرد و گفت: فضای این مجموعه که دارای شهرت جهانی است رضایت بخش و زیبنده نیست و باید ساماندهی شود.
تبادار افزود: انتظار داریم یک برنامه جامع برای ساماندهی پاسارگاد پیش بینی و اجرایی شود.
مجموعه میراث‌ جهانی پاسارگاد در محلی به ‌نام دشت مرغاب در 130کیلومتری شمال شیراز، نزدیک به سرحدات شمالی استان فارس، واقع شده است.
پیشینه منطقه پاسارگاد بر اساس پژوهش های باستان شناسی به دوره میانی پارینه سنگی می رسد اما شاخص ترین دوره فرهنگی دشت پاسارگاد، دوره هخامنشیان است. بر اساس مدارک و شواهد موجود نام پاسارگاد برای نخستین بار در این دوره تاریخی مطرح شد.
مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، مجموعه ای از سازه های باستانی بر جای مانده از دوران هخامنشیان است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس قرار دارد.
این مجموعه، دربرگیرنده ساختمان هایی چون آرامگاه کوروش، مسجد پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس و تنگه بلاغی است.
سرزمین پارس، زادگاه هخامنشیان بود و خاندان پارس به رهبری کوروش دوم از سال 529 تا 559 پیش از میلاد بر ایران حکومت می کردند.
مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، در شانزدهم تیرماه سال 83 خورشیدی به عنوان پنجمین اثر ایران در فهرست آثار جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسید.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در 110 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

**تعطیلی پنجشنبه ها در دست پیگیری قرار دارد
وی، همچنین به تقاضاهای مطرح شده در مورد تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان فارس اشاره و بیان کرد: فعالیت در این زمینه در مقطعی متوقف شده بود که با نامه ای که از سوی استان ها به معاون اول رئیس جمهوری نوشته شد، دکتر جهانگیری دستور از سرگیری بررسی ها را صادر کرد و مقرر شد که استان ها خواسته ها و پیشنهادهای خود را ارایه دهند.
تبادار افزود: البته این کار هم مسایل و مشکلاتی دارد که باید بررسی شود و زمینه لازم برای اجرای صحیح و مناسب این برنامه فراهم شود.
نظرات بینندگان