کد خبر: ۱۲۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

محوریت توسعه شیراز سومین حرم اهل بیت باشد/ دسترسی به حرم های مطهر در شیراز دشوار است/ کمیت احیای بافت قدیم توسط کارشناسان بررسی شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه شهر در اطراف حرم مطهر رشد و توسعه پیدا کرده و همواره حرم محور بوده است، گفت: محوریت توسعه کلان شهر شیراز باید بر اساس سومین حرم اهل بیت و امامزادگان علیهم السلام باشد.
به گزارش شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس ظهر یکشنبه(20 خرداد) در ابتدای جلسه با شهردار شیراز خطاب به اصحاب رسانه با بیان اینکه شیراز شهر فرهنگ، هنر، ادب و سرشار از معنویت و اصالت است، ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران، گفت: باید قلم هایتان شیرازی بچرخد به گونه ای که فیض روح قدسی به مخاطبان القا شود.

آیت الله لطف الله دژکام با تاکید بر اینکه رسانه باید در جهت رشد و پیشبرد اهداف کشور، استان و شهر حرکت کند، بیان کرد: گاهی نقد لازم است اما نباید این انتقادات لطمه ای به فضای همدلی و صمیمت استان وارد کند؛ متاسفانه گاهی قلم به گونه ای حرکت می کند و ذهنیتی را ایجاد می کند که نباید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار اینکه لازم است در مسئله بافت تاریخی این را بررسی کنیم که آیا لازم است تمامی محلات قدیمی را به عنوان بافت نگاه داریم، گفت: باید کارشناسان بررسی که به چه اندازه نیاز به حفظ بافت است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر ضرورت نگهداری، حفظ و احیای آثار تاریخی ارزشمند، بیان کرد: باید به سوالاتی نظیر اینکه آیا لازم است محله های شبیه به هم در بافت نیز احیا شود پاسخ داده شود؛ اصل ضرورت حفظ این بافت مسلم است اما اندازه و کیفیت آن باید بررسی شود.

دژکام دارالسلام شیراز را معضلی برای شیراز عنوان کرد که مشکلات بسیاری به همراه دارد و اظهار داشت: قسمت های قابل احترام این قبرستان قدیمی که محل دفن بسیاری از بزرگان و علما است را می توان حفظ و بازسازی کرد.

وی با اعلام اینکه فضای بزرگ این مکان دلیلی بر اهمیتش نیست اما امروزه تبدیل به فضایی شده که آسیب های بسیاری برای شهر دارد، بر ساماندهی مناسب این قبرستان قدیمی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بافت تاریخی را از افتخارات و بخشی از تمدن شیراز دانست که به واسطه آن می توان اقتصاد را بهبود بخشید، بیان کرد: این فضا منبعی برای زندگی و کسب درآمد است و کمیت احیای آن قابل تامل و بررسی است.

دژکام در ادامه با تاکید بر اینکه شهر در اطراف حرم مطهر رشد و توسعه پیدا کرده و همواره حرم محور بوده است، تصریح کرد: نمی شود حرم را معرفی نکنیم و بخواهیم شیراز را مطرح کنیم؛ محوریت توسعه کلان شهر شیراز باید بر اساس سومین حرم اهل بیت و امامزادگان علیهم السلام باشد.

وی در انتها سخت بودن دسترسی به حرم های مطهر در شیراز را مشکلی عنوان کرد که باید تسهیل شود و گفت: متاسفانه امروزه شاهد وجود معضلاتی چون وجود فسادهای اجتماعی، نخاله های ساختمانی، زباله و غیره در اطراف این مکان ها هستیم که این موضوع باید مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.
نظرات بینندگان