کد خبر: ۱۲۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
فرماندار نی ریز:

کمبود پزشک متخصص از مسائل جدی بخش بهداشت و درمان شهرستا نی ریز می باشد

جلسه مسائل و مشکلات حوزه بهداشت درمان شهرستان نی ریز با حضور معاون درمان و نماینده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.
به گزارش شیرازه، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت درمان  شهرستان نی ریز، با حضورمحمدرضا امیری فرماندار، عبدالخالق کشاورزی معاون درمان و محمد جواد لولیا نماینده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشکیل جلسه درمحل فرمانداری بررسی شد.


در این نشست  که به دعوت فرماندار و با حضور بخشداران چهارگانه، شوراهای اسلامی شهر و روستا، رؤسای شبکه بهداشت و بیمارستان شهداء انجام ، امیری فرماندار نی ریزخدمات دولت در حوزه سلامت را تحول بزرگی در بخش بهداشت و درمان ارزیابی کرد و گفت: از زمان اجرای این طرح شاهد پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه بوده ایم.


وی ضمن پرداختن به نیازمندی های حوزه سلامت واشاره به گلایه مندی مردم از کاستی ها ،با تأکید به اینکه کمبود پزشک متخصص از مسائل جدی این شهرستان است گفت: با توجه به جمعیت  شهرستان نی ریز ظرفیت حضور پزشکان متخصص در تمامی رشته ها در این شهرستان وجود دارد.


امیری موانع مرتبط با اعزام، پذیرش بیمار اعزامی در شیراز و فسا و بار مراجعات زیاد به بیمارستان در روزهای تعطیل را از مشکلات دیگر این شهرستان خواند و از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا به این مسائل توجه ویژه داشته باشند.


این مقام مسوول با اشاره به درخواست بخشداران و شوراهای روستایی در خصوص شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی درمانی روستایی؛ کمبود کارشناس مامایی، نیروی بیمار بر اورژانس، کمبود تجهیزات و فرسودگی آمبولانس های این مراکز و نبود داروخانه شبانه روزی را نیز از مشکلات عمده بخش های این شهرستان برشمرد.


همچنین دراین جلسه رئیس شورای اسلامی شهر نی ریز ،اعضای شورای شهرهای مشکان ،آباده طشک، قطرویه وبخشداران به طرح مشکلات و برخی کاستی ها پرداخته و خواستار رسیدگی به آنها شدند.


در ادامه عبدالخالق کشاروزی شناخت موانع و مشکلات تحول سلامت را ضروری خواند و افزود: نقش چک لیست رضایتمندی بیماران در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی در شناسایی و رفع موانع و مشکلات تحول سلامت مهم است.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در خصوص راه اندازی MRI در این شهرستان عنوان کرد: در صورتی که متقاضی بخش خصوصی در این زمینه وجود داشته باشد دانشگاه نیز همکاری لازم را با شهرستان خواهد داشت.


نماینده معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست ارائه مناسب خدمات بهداشتی را دغدغه اصلی دانشگاه علوم پزشکی دانست و اظهار داشت: در خصوص موارد مطرح شده پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد.


محمد جواد لولیا با تأکید به اینکه در سال 95 با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه، ساخت و سازهای عمرانی خوبی در حوزه سلامت داشته ایم افزود: امید است با توجه به اینکه برخی پروژه های عمرانی هنوز کامل نشده اند با تزریق بودجه لازم این پروژه ها در سال جدید به اتمام برسند.


شایان ذکر است در پایان تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی از بخش های مختلف بیمارستان و روند ارائه خدمت به بیماران بازدید کرد.


نظرات بینندگان