کد خبر: ۱۲۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

نخستین رویداد فناورانه استان کلید خورد/تولید بومی برای کارآفرینی در فارس

اشتغال‌زایی در وضعیت و دنیای امروز باید با استفاده از نوآوری و فناوری‌های مدرن محقق شود و فارس در این زمینه با ایجاد زمینه‌های انعقاد تفاهم‌نامه مشترک در این راستا تلاش مطلوبی در پیش گرفته است.
به گزارش شیرازه، اشتغال‌زایی در وضعیت و دنیای امروز باید با استفاده از نوآوری و فناوری‌های مدرن محقق شود و فارس در این زمینه با ایجاد زمینه‌های انعقاد تفاهم‌نامه مشترک در این راستا تلاش مطلوبی در پیش گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با ابراز رضایت از انعقاد تفاهم نامه طرح تجاری‌سازی و آموزشی سامانه قفل مرکزی خودرو به خبرنگار فارس می‌گوید: این تفاهم با حضور استاندار فارس و مدیران ارشد 2 دستگاه دیگر با اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای فارس منعقد شد.

حشمت کوشکی می‌افزاید: بر این اساس طرح تولید بومی پهپاد نانو کامپوزیت و سامانه قفل مرکزی خودرو با فناوری رمزنگاری به امضا رسید.

وی با اشاره به سخنان استاندار فارس که در انعقاد این تفاهم نامه حضور داشت، اضافه می‌کند: تبادار در نخستین رویداد فناورانه استان، اساس و مبنای اقتصاد در دنیای کنونی را توجه به محصولات دانش بنیان و تولیدات فناورانه دانست و کسب ارزش افزوده و همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی را بهره گرفتن از تولیدات دانش بنیان مبتنی بر نوآوری قلمداد کرد.

کوشکی معتقد است: باید از ظرفیت‌های علمی و مهارتی شاخص برای توسعه نوآوری دانش بنیان در حوزه‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و ... استفاده کرد.

این مقام مسوول با تاکید بر تولید محصولات دانش بنیان و نوآورانه در مراکز صنعتی اظهار می‌کند: اندیشه، فکر و پویایی در این حوزه برای طراحی این محصولات وجود دارد اما سرمایه کافی برای انبوه سازی و رسیدن به بازار در اختیار صاحبان این نوآوری‌ها نیست.

افتخاری برای فارس برای نخستین بار در کشور

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به تولید بومی پهپاد نانو کامپوزیت به عنوان یکی از 2 طرح مورد تفاهم می‌گوید: این طرح‌ها از سوی پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس و شرکت نخبگان پارس صنعت اجرایی شده است.

کوشکی می‌افزاید: از پیامدهی مطلوب این طرح، بومی‌سازی محصول برای نخستین بار در کشور، جلوگیری از خروج ارز، کسب دانش فنی طراحی و ساخت در کشور و فارس در مقیاس صنعتی، کارآفرینی و ایجاد خط تولید در استان و ارتقا امنیت کشور بر اساس فناوری بومی  است.

وی اضافه می‌کند: تفاهم‌نامه برای تولید بومی سامانه قفل مرکزی خودرو توسط شرکت اندیشه الکترونیک پردیس پارسیان و با حمایت و حضور استاندار فارس، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر عامل شعب بانک توسعه تعاون استان مورد امضاء قرار گرفت.

کوشکی با عنوان کردن سرمایه اولیه طرح تولید سامانه قفل مرکزی خودرو بیان می‌کند: این طرح با ۵ میلیارد ریال سرمایه اولیه راه اندازی شده و ظرفیت تولید سالانه آن ۷۰۰ هزار دستگاه است.

وی ادامه می‌دهد: شرکت سایپا، شرکت ایران خودرو و شبکه تامین کنندگان قطعات خودرو و لوازم یدکی از بهره برداران این طرح هستند و نیاز کشور به این محصول سالانه یک ونیم میلیون قطعه برآورد می‌شود.

فارس

نظرات بینندگان