کد خبر: ۱۲۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

رفع خاموشی برق فقط با صرفه جویی در 10 درصد مصرف برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس افزود: این استان‌ پارسال در نقطه اوج مصرف ۸ درصد افزایش داشت، که امسال نیز با برآورد‌های انجام شده باید برای عبور از چنین مصارفی باید آمادگی داشته باشیم.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفت: در زمینه رفع خاموشی ها نیازمند مشارکت شهروندان و مصرف کنندگان کشاورزی و صنعتی و مشترکان برق هستیم.

عبدالعزیز کریمی افزود: این استان‌ها پارسال در نقطه اوج مصرف، پنج هزار و ۲۵۰ مگاوات انرژی مصرف کردند که نسبت به اوج مصرف سال قبل از آن ۸ درصد افزایش داشت، امسال نیز با برآورد‌های انجام شده باید برای عبور از چنین مصارفی آمادگی داشته باشیم.

وی بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق و انرژی تاکید کرد و بیان داشت: تابستان پارسال مصرف برق در فارس رکورد زد و لازم است شهروندان با مصرف بهینه و صرفه جویی برای گذر از تابستان گرم و پر مصرف امسال مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: کمیته کاهش پیک بار در برق منطقه‌ای استان فعال شده است که اجرای برنامه‌های ذخیره عملیاتی، جابجایی روز جمعه مشترکان صنعتی و کاهش بار برنامه ریزی شده در ساعات اوج بار مشترکان صنعتی از مصوبات آن است.

کریمی افزود: کاهش بار برنامه ریزی شده برای مشترکان صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری، قطع بار برنامه ریزی شده در مشترکین ایستگاه‌های گاز خودرو‌ها و استفاده از مولد‌های خود تامین از جمله مصوبات این کمیته برای عبور از نقطه اوج مصرف در تابستان است.
صدا و سیمای فارس

نظرات بینندگان