کد خبر: ۱۲۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

شغل عجیب و پردرآمد در کاخ سفید!

بنا به گزارش پولیتیکو، عادت دونالد ترامپ به پاره کردن اسناد دولتی، باعث ایجاد شغلی عجیب و پردرآمد در کاخ سفید شده است.
به گزارش شیرازه، بنا به گزارش‌های مختلف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، عادت به پاره کردن اسناد رسمی و نامه‌های دارد که به لحاظ قانونی باید نگهداری شوند و این عادت او باعث شده برخی کارمندان دفترش وظیفه چسباندن این اسناد را به عهده بگیرند.

یکی از کارمندان سابق بخش مدیریت ثبت اسناد کاخ سفید در گفتگو با پولیتیکو گفت: «وظیفه ما این بود که اسناد پاره شده را با استفاده از چسب نواری به هم بچسبانیم تا مطمئن شویم که تمام الزامات قانونی برای حفظ اسناد مربوط به دفتر ریاست جمهوری رعایت می‌شود».

سالمون لارتی که پس از نزدیک به سه دهه خدمات دولتی از سمت خود برکنار شد، به پولیتیکو گفت: او و همکارانش با استفاده از چسب نواری قطعات پاره شده اسناد را مانند یک پازل کنار هم قرار می‌دادند. این کارمند سابق کاخ سفید افزود: این کار احمقانه‌ترین کار ممکن بود. او عادت داشت کاغذها را تکه تکه کند.

رجینالد یانگ، یکی دیگر از کارمندان سابق کاخ سفید، نیز در این باره به پولیتیکو گفت: «من از رئیسم می‌پرسیدم این‌ها را جدی می‌گویی؟ ما در سال بیش از ۶۰ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنیم؛ لازم است کارهای مهمتری انجام دهیم. اما احساس می‌کنم این کار پایین‌ترین سطح کاری است که می‌توان انجام داد».

هر دو کارمند سابق کاخ سفید درباره اخراج ناعادلانه خود با پولیتیکو گفتگو و اعلام کردند که مجبور شدند نامه‌ی استعفاء را امضا کنند و به آن‌ها درباره علت اخراجشان چیزی گفته نشد. این دو کارمند سابق دولت ترامپ در ادامه گفتند که ماموران آن‌ها را تا در خروج از محل کار همراهی کردند و همچنان بیکار هستند.

آن‌ها همچنین تاکید کردند که در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، تمامی اسناد به دقت نگه‌داری می‌شد و مطابق با قانون، اسناد ریاست جمهوری به بایگانی ملی آمریکا ارسال می‌شد. بنابر این قانون، تمام یادداشت‌ها، نامه‌ها و اسنادی که به دست رئیس جمهور می‌رسد، باید به عنوان اسناد تاریخی در بایگانی ملی آمریکا نگهداری شود.

منبع دیگری که نخواست نامش فاش شود به پولیتیکو گفت: عادت ترامپ این است که هر کاغذی که روی میز اوست و دیگر با آن کاری ندارد را پاره کند و دستیاران او نیز نتوانسته اند این عادت رئیس جمهور را تغییر دهند. این دو کارمند سابق کاخ سفید گفتند همچنان کارکنانی در بخش مدیریت ثبت اسناد کاخ سفید به وظیفه چسباندن اسناد پاره شده بوسیله ترامپ ادامه می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان