کد خبر: ۱۲۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
روابط عمومی فرمانداری نی‌ریز :

رهاسازی آب از سد چشمه عاشق این هفته انجام می‌شود

روابط عمومی فرمانداری نی‌ریز گفت: در عین حال برای رهاسازی آب از سد با وضعیت موجود، به دو منظور تأمین آب کشاورزی حقآبه‌بران و همچنین تقویت آب سفره‌های زیرزمینی (چاه‌های آب شرب) منطقه پیگیری‌های مستمر و جدی انجام شده.
به گزارش شیرازه، روابط عمومی فرمانداری نی‌ریز گفت: نظر به اینکه در بعضی شبکه‌های مجازی، مطالبی در خصوص کمبود و مشکلات آب شرب در برخی از روستاها بویژه روستاهای منطقه رودخور بخش قطرویه مطرح می‌‌شود؛ لذا ضمن احترام به افکار عمومی و ابراز نگرانی از وضعیت موجود که موجب رنج و زحمت اهالی شریف شده است، به آگاهی می رساند:

1- بر خلاف برخی از اظهارات عزیزان و اهالی محترم، مسئولان شهرستان و به ویژه فرمانداری از مشکلات بوجود آمده بی‌خبر نیستند و اگر چه مسئولان شاید کمتر در آن شرایط بی‌آبی قرار گرفته باشند ولیکن وضعیت مردم را درک نموده و درد و رنج اهالی و به ویژه روستاهای مورد نظر جزء دغدغه‌های اصلی مسئولان، و نماینده محترم مردم در مجلس و بویژه فرماندار می‌باشد.

۲- همانگونه که برخی از عزیزان نیز در مباحث اشاره ‌کردند در ارتباط با رفع مشکلات آب با دو مسئله جدی که اولی بسیار مهمتر است مواجه‌ایم؛

مسئله اول که به ویژه در بخش قطرویه خیلی جدی تر است، تأمین منابع آب است و اهالی به درستی می‌دانند که منابع آب قابل استحصال و قابل شرب در آن منطقه با محدودیت‌های فراوانی مواجه است به گونه‌ای که همگان می‌دانند به عنوان مثال برای روستای ریزاب و یا سایر روستاها پس از اقدامات متعدد و گذشت سال‌ها اندک آبی با کیفیت نامناسب (EC بالا، شور و تلخ) استحصال شده است و مسئله دوم کمبود منابع مالی است که اگر چه مشکلی جدی است ولی موجب توقف خدمت به مردم نشده و ان‌شاء‌الله نخواهد شد.

۳- آنچه مورد نظر اهالی محترم در خصوص رها سازی آب سد چشمه عاشق می‌باشد، سد مذکور فاقد شبکه‌های آبرسانی می‌باشد که بطور مستمر موضوع احداث شبکه از سوی فرماندار و نماینده محترم پیگیری شده و مقرر است ان‌شاء‌ا... در سال‌جاری اقداماتی انجام شود. سوابق پیگیری‌ها در فرمانداری موجود است.

۴- در عین حال برای رهاسازی آب از سد با وضعیت موجود، به دو منظور تأمین آب کشاورزی حقآبه‌بران و همچنین تقویت آب سفره‌های زیرزمینی (چاه‌های آب شرب) منطقه پیگیری‌های مستمر و جدی انجام شده که اهالی در جریان جزئیات هستند و مسائل محلی وجود داشت که بحمدا... با کمک معتمدین و بزرگواری اهالی این مسائل حل شده و ظرف یکی، دو روز آینده نمایندگان اهالی قرارداد با شرکت آب منطقه‌ای فارس را امضاء و در هفته جاری رهاسازی انجام می‌شود که ان‌شاء‌ا... هم موجب خوشحالی کشاورزان عزیز خواهد بود و هم امید است موجب بهبود وضعیت چاه‌های آب شرب شود.

۵- همچنین در خصوص مشکلات آب شرب روستاهای کل شهرستان و بویژه بخش قطرویه، با درخواست و پیگیری و تأکید فرماندار بزودی ضمن انجام تغییراتی، کمیته‌ای از متخصصان آبفای استان جهت اتخاذ راهکارهای کوتاه‌مدت و بلند‌مدت در منطقه حضور خواهند یافت که امید است منجر به بهبود وضعیت شود.

در هر حال ضمن درک شرایط سخت کمبود و بعضاً نبود آب، استدعا می‌شود با صبوری بیشتر با متولیان همکاری لازم صورت گیرد تا از این وضعیت عبور کرده و ان‌شاء‌ا... در آینده از منبع پایدارتر یعنی سد که به لطف خداوند متعال شرایط بهتری دارد، بهره‌مند شویم.

برچسب ها: فرمانداری ، نی ریز ، سد
نظرات بینندگان