کد خبر: ۱۲۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

پرداخت معوقات بازنشستگان تا قبل از عید فطر

سخنگوی دولت گفت: قبل از عید فطر همه حقوق شاغلین و بازنشستگان را در رابطه با یارانه‌ها پرداخت می‌کنیم.
به گزارش شیرازه، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با تقدیر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی قدس، اظهار داشت: فصل مشترکی بین همه ادیان و ملت‌ها از برداشت ظلم به مردم فلسطین ایجاد شده است. با این نمادهای انسان دوستی که در روز قدس مشخص شد امید داریم جامعه انسانی روزهای بهتری داشته باشد و شاهد عدالت باشیم.
 
وی افزود: دولت خود را برای عید فطر آماده کرده است که بهترین تبریک دولت به ملت، پرداخت بخشی از معوقات است.

نوبخت ادامه داد: قبل از عید فطر همه حقوق شاغلین و بازنشستگان را در رابطه با یارانه‌ها پرداخت می‌کنیم. علیرغم اینکه رقم سنگینی است اما تاکید رئیس‌جمهور بر پرداخت آن است که در روزهای آینده قبل از عید فطر همه حقوق ها را با درصد افزایش پرداخت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان خود را موظف به جبران فاصله دریافت‌ها می‌دانیم، اظهار داشت: از آنجایی که دولت اختیار دارد ١٠ درصد به هر ردیفی افزایش دهد، امسال مجلس ٢١٠٠ میلیارد تومان برای بازنشستگان در نظر گرفت که دولت خود فاصله ٢١٠٠ میلیارد تومان تا ٣٤٠٠ میلیارد تومان را تقبل کرد. امسال مجموعا ٣٤٠٠ میلیارد تومان بین بازنشستگان توزیع می‌شود.

نوبخت ادامه داد: دولت از اینکه یارانه‌ها را به مردم و معوقات بازنشستگان را پرداخت می‌کند خوشحال است. هر سال تعدادی به بازنشستگان افزوده که در یک مرحله به آنها پاداش بازنشستگی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در سال ٩٧ تاکنون ٣٤٠٠ میلیارد تومان فقط برای پاداش بازنشستگی ٤١ هزار نفر از فرهنگیان و ٢٠٠٠ میلیارد تومان نیز مربوط به سایر دستگاه‌ها است.
تصمیم گرفتیم در نیمه اول سال پاداش بازنشستگی فرهنگیان را پرداخت کنیم و علاوه بر آن حدود ٨٥٠٠ میلیارد تومان نیز باید به گندمکاران پرداخت کنیم.

دشمن از ابتدا در برجام بدعهدی کرد

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دشمن سیاست جنگ روانی را علیه ما به راه انداخته و نباید به آن دامن زد، تاکید کرد: دشمنان ما حتی زمانی که برجام حاصل شد، با بدعهدی های خود مانع دستیابی ما به منافع برجام شدند.

وی افزود: رهبر محترم کره شمالی با چه کسی می خواهد مذاکره کند؟ آیا این فردی که در هواپیما با یک توییت نشست سران گروه هفت را دچار اخلال می کند قابل اعتماد است؟ ارزش وقت بیشتر از صحبت کردن با شخصی مانند ترامپ است.

نوبخت ادامه داد: این شخص نماینده ملت فهیم آمریکا نیست و مطمئنا ملت آمریکا در انتخاب های آینده خود، او را از ملت خود مبرا خواهد کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون حواشی ایجاد شده در راهپیمایی روز قدس امسال، اظهار داشت: در رخداد موهومی که در روز قدس صورت گرفت، چند نفر نسبت به یکی از افراد خدوم و دانشمند هسته‌ای کشورمان که بخشی از دستاوردهای هسته ای حاصل تلاش ایشان است، توهین‌هایی انجام دادند.

وی افزود: آنهایی که به آقای صالحی توهین کردند هم به این سرمایه ملی توهین کردند و هم حرکت عظیم و پاک ملت در روز قدس را مخدوش ساختند.

نوبخت ادامه داد: آدم‌های این چنینی در طول تاریخ همواره وجود داشته‌اند و حتی نسبت به امام حسن(ع) که معصوم است نیز توهین کرده‌اند. وحدتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره می‌کند، بخشی از آن در رویدادهایی مانند روز قدس است و امیدوارم قوه قضائیه در خصوص برخورد با این افراد اقدام لازم را انجام دهد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر صدور احکام سنگین برای برخی از دانشجویان بازداشت شده در اغتشاشات دی ماه، گفت: موضع دولت در این خصوص مشخص است و بارها گفته شده، اما از آنجایی که اصل تفکیک قوا وجود دارد این موضوع در جلسه سران سه قوه مطرح خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان