کد خبر: ۱۲۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی

واریز مرحله جدید سود سهام عدالت از تیر ماه/ تکلیف سود متوفیان مشخص می‌شود

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مشمولاینی که شماره شبای خود هنوز ارائه نکرده اند تا پایان خردادماه وقت دارند شماره شبای حساب بانکی خود را در این سامانه ثبت برسانند و این افراد از نیمه اول تیرماه امسال سود سهام عدالت خود را دریافت می‌کنند.
به گزارش شیرازه، سید جعفر سبحانی در خصوص میزان واریز سود سهام عدالت بیان کرد: تا کنون ۳۲ هزار میلیارد ریال سود سهام عدالت برای بیش از ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار مشمول واریز شده است.

وی در ادامه افزود: مابقی مشمولان تا پایان خردادماه وقت دارند شماره شبای حساب بانکی خود را در این سامانه ثبت کنند و این افراد نیز از نیمه اول تیرماه امسال سود سهام عدالت خود را دریافت می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص تعداد مشمولینی که شماره شبا ارائه کرده‌اند، گفت: تا خرداد ماه، بیش از ۴۲ میلیون نفر از مشمولان به سامانه سهام عدالت مراجعه و خدمات گرفته اند که از این میان حدود ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شماره شبای بانکی خود را به این سامانه وارد کرده‌اند.

سبحانی در توضیح زمان واریز سود مشمولین متوفی تصریح کرد: ۲ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت فوت کرده اند که فرآیند واریز سود به این گروه نیز در حال طی شدن است و تا تیرماه امسال تکلیف این گروه مشخص می‌شود.
وی در این باره تاکید کرد: از هفته نخست تیرماه شرایط و جزییات انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث قانونی و چگونگی ثبت شماره شبای آنان اعلام می‌شود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به زمان بر بودن تعیین و تکلیف آزاد سازی سهام عدالت اظهار کرد: تعیین تکلیف اداری و حقوقی انتقال مالکیت و سود سهام عدالت مشمولان متوفی کاری پیچیده و زمانبر است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

سبحانی در انتها خاطر نشان کرد: جهت ساماندهی شماره شبای ارائه شده مشمولین سامانه سهام عدالت از ۳۱ خرداد به مدت دو هفته از دسترس خارج می‌شود و مرحله بعدی واریز سود از تیر ماه کلید می‌خورد.

منبع: میزان
نظرات بینندگان