کد خبر: ۱۲۲۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

آیت‌الله خامنه‌ای تئوریسین، ایدئولوگ، نظریه‌پرداز و یک روشنفکر واقعی است/ بایکوت خبری رهبری در دنیا

رهبری را باید به جامعه به‌خصوص جوانان معرفی کرد. ایشان از جمله رهبران بزرگ جهان در قرن بیست‌و‌یکم است. رسانه‌های استکباری بعد از ارتحال امام تصمیم به «بایکوت خبری رهبری» در دنیا گرفتند. تا صدا و تصویر و پیام ایشان به گوش جهانیان نرسد!
به گزارش شیرازه، دکتر علی دارابی طی یادداشتی نوشت: با رحلت امام خمینی (ره) معمار کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر فقید انقلاب اسلامی در 14‌خرداد 1368 بحث جانشین رهبری مطرح شد.

خبرگان رهبری در اجلاس فوق‌العاده‌ای با درک درست شرایط کشور و لزوم وحدت و انسجام ملّی و ثبات مدیریت از میان گزینه‌های موجود برای رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای را به جانشینی امام انتخاب کردند. این انتخاب در حالی صورت گرفت که ایشان اولاً اعتقاد به «شورای رهبری» داشت ثانیاً در مخالفت با شخص خود در مجلس خبرگان قاطعانه صحبت کرد. اگرچه خبرگان مدل شورایی را کنار گذاشت و سخنان آیت‌الله خامنه‌ای (در مخالفت با انتخاب خود) را نشانه‌ای از بزرگی، تواضع، فروتنی ایشان برشمردند و بر انتخاب وی اصرار نمودند. به‌ویژه تصریح امام خمینی (ره) درباره صلاحیت‌های ایشان برای رهبری، خبرگان را مصمم‌تر نمود.

از آن زمان (14 خرداد 1368) 29‌ سال از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای می‌گذرد. درباره ویژگی‌ها، و دستاوردهای این سه دهه در پرتو رهبری ایشان کمتر سخن گفته شده است. به‌ویژه وقتی توطئه‌های دشمنان درباره انقلاب اسلامی، رهبری، مردم و ایران را مشاهده می‌کنیم این وظیفه بر همه نخبگان، روشنفکران، اصحاب قلم و رسانه و پژوهشگران سنگینی می‌کند که برای تنویر افکار عمومی و به خصوص نسل جوان در این زمینه اهتمام ورزند.

معروف است که در دنیا بیش از 250‌هزار جلد کتاب به زبان‌های مختلف درباره معرفی ژنرال دوگل رییس جمهوری فرانسه تألیف و ترجمه شده است اما ما چه میزان درباره معرفی امام خمینی (ره) رهبری، مشاهیر و مفاخر خود کار کرده‌ایم‌؟

معروف است که در دنیا بیش از 250‌هزار جلد کتاب به زبان‌های مختلف درباره معرفی ژنرال دوگل رییس جمهوری فرانسه تألیف و ترجمه شده است اما ما چه میزان درباره معرفی امام خمینی (ره) رهبری، مشاهیر و مفاخر خود کار کرده‌ایم‌؟ درباره شخصیصت، سیره، سلوک، راهبردها، آراء و اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای در یک یادداشت روزنامه‌ای مجال و فرصت محدود است و باید پژوهش‌ها و تحقیق‌های گسترده‌ای صورت گیرد. بر این باورم که موضوعات، عناوین و محورهای زیر درباره رهبری از اهمیت خاصی برخوردار است.

یکم: سوابق، تجارب و کارنامه مدیریتی
برای فردی که در مقام رهبری یک جامعه قرار می‌گیرد کارنامه و سوابق مدیریتی، آشنایی در حوزه‌های مختلف نقش بسزایی در کارآمدی و کارایی او دارد. آیت‌الله خامنه‌ای از ابتدای انقلاب تا زمان رهبری مسوولیت‌های مهمی چه با رأی مردم و چه با حکم امام خمینی (ره) را بر عهده داشته است.

امام جمعه تهران (با حکم امام خمینی) امام جماعت مسجد دانشگاه تهران و جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی (بعد از شهادت استاد مطهری با انتخاب امام)‌، دبیر کل حزب جمهوری، عضو شورای انقلاب (شورایی که در صدر انقلاب مسوولیت و مدیریت دوره انتقال قدرت از پهلوی به جمهوری اسلامی را بر عهده داشت)‌، نماینده امام در شورای عالی دفاع، رییس شورای بازنگری قانون اساسی با حکم امام، نمایندگی مجلس شورای اسلامی (دوره اول)، عضو مجلس خبرگان رهبری (اول و دوم) دوران حیات امام، صاحب امتیاز روزنامه جمهوری اسلامی، هشت سال ریاست جمهوری (دوران جنگ) و حضور مستمر در جبهه‌های جنگ کارنامه‌ای افتخار‌آمیزی را برای ایشان رقم زده است.

دوم: سیر و سلوک فردی (اخلاق عملی)
آنچه که همه ما از رفتار، منش و سلوک فردی و اجتماعی رهبری سراغ داریم انسانی خداباور‌، متوکل، شجاع و نترس، مهذب و سلیم‌النفس، ساده‌زیست و به‌شدت قناعت پیشه، مصمم و خستگی‌ناپذیر، منظم با برنامه‌ریزی دقیق، خرافه‌ستیز و روشنگر، عدالت‌طلب و ضد فساد و رانت‌خواری، خوش‌خلق، مردم‌دار به معنای واقعی است.

ایشان دارای خانواده‌ای دور از حاشیه‌های معمول و به‌رغم همه تلاش‌های امپراتوری رسانه‌ای در اختیار استکبار برای انگ زدن و برچسب زدن به زندگی و کار و درس، فرزندان رهبری، اما همچنان در بالاترین سطح اعتماد عمومی این خانواده نجیب و شریف قرار دارند.

ایشان دارای خانواده‌ای دور از حاشیه‌های معمول و به‌رغم همه تلاش‌های امپراتوری رسانه‌ای در اختیار استکبار برای انگ زدن و برچسب زدن به زندگی و کار و درس، فرزندان رهبری، اما همچنان در بالاترین سطح اعتماد عمومی این خانواده نجیب و شریف قرار دارند. نگارنده این سطور سالیانی است با چند تن از فرزندان عزیز رهبری حشر و نشر دارم‌. اخلاق، ادب، تواضع، ساده‌زیستی، دوری از اشرافی‌گری را از پدر بزرگوار سرلوحه خود قرار داده‌اند.

سوم: روشنفکر و نظریه‌پرداز
 آیت‌الله خامنه‌ای به واقع تئوریسین، ایدئولوگ، نظریه‌پرداز و یک روشنفکر واقعی است. روشنفکری که عقلانیت، زمان و مکان پایه تصمیم‌گیری اوست. نظریه امامت در تفکر اسلامی را سال‌های قبل از انقلاب در آثار و مکتوبات خود مطرح کرد. مورخ و صاحب‌نظری بزرگ در حوزه تاریخ جهان، روابط بین‌الملل و جهان اسلام است.

 ولادیمیرپوتین رییس‌جمهوری روسیه می‌گوید: «در دیدار من با رهبری، ایشان روسیه را به گونه‌ای توصیف کردند و درباره شعرا، نویسندگان و مشاهیر آن صحبت کردند که دیدم از من بهتر کشورم را می‌شناسند».

ایشان نویسنده، خطیب، شاعر و بزرگترین حامی فرهنگ و هنر در ایران بعد از انقلاب است. درباره سینمای ایران می‌گوید «سینمای ایران در زمره چند سینمای برتر جهان است و کشوری که زبان سینما نداشته باشد در عرصه جهانی دارای لکنت زبان» است.

آیت‌الله خامنه‌ای به واقع تئوریسین، ایدئولوگ، نظریه‌پرداز و یک روشنفکر واقعی است. روشنفکری که عقلانیت، زمان و مکان پایه تصمیم‌گیری اوست.

صیانت از «زبان و ادبیات فارسی» مرهون اهتمام و تلاش‌های جدی ایشان است. «توسعه و پیشرفت» ایران مرهون گفتمان «جهاد علمی» و ایستادگی و مداومت رهبری است. خاویر پرزدکوئیار دبیر کل وقت سازمان‌ملل‌متحد پس از دیدار با رهبری می‌گوید: «من در طول مدت مسئولیتم با شخصیت‌های سیاسی و رؤسای جمهور و رهبران زیادی از کشورهای دنیا ملاقات داشته‌ام. اما تاکنون شخصیتی به سیاستمداری و هوشمندی آیت‌الله خامنه‌ای ندیده‌ام.»

چهارم: مدیریت راهبردی و آینده‌نگری
 در عرصه دفاعی و امنیتی ما از رهبری درایت و کیاست، قانون‌گرایی‌، تدبیر و جامع‌نگری را سراغ داریم. قدرت پیش‌اندیشی و راهبردی همراه با مدیریت مهار بحران‌ها متکی بر «امیدبخشی و روحیه آفرینی» از جلوه‌های مدیریتی ایشان است.

رهبری در حکم فرماندهی کل قوا نقش بنیادی در باز‌دارندگی دشمنان، و تأمین امنیت ملی و گسترش عمق راهبردی انقلاب اسلامی داشته است.  اگر ایران در منطقه حساس و ناامن غرب آسیا (خاورمیانه) دارای ثبات و امنیت است مدیون رهبری، نیروهای مسلح و حضور مردم مبتنی بر «مدیریت راهبردی و استراتژیک» بوده است. مدیریت جهادی، ایجاد امنیت پایدار، کاهش تهدیدات، حفظ استقلال و توسعه قلمرو حیاتی و دفاعی کشور فراتر از مرزهای جغرافیایی از مولفه‌های مهم این مدیریت محسوب می‌شود.

پنجم: مبارز انقلابی و مصلح
رهبری یک مبارز نستوه علیه استبداد پهلوی و استعمار بیگانگان در دوران قبل از انقلاب بوده است. یک انقلابی تمام‌عیار که اعتدال و میانه‌روی در عرصه سیاست را پیشه خود کرده و مدارا و تسامح را در میان دوستان انقلاب سر لوحه قرار داده است. در‌ عین‌حال که در برابر دشمنان و استکبار با صلابت و اقتدار ایستاده است. ایشان یک مصلح و منادی بزرگ وحدت در میان مسلمانان است. تشکیل «دارالتقریب بین المذاهب الاسلامیه» برای نزدیکی مذاهب اسلامی در جهان اسلام و فتوای به ضرورت احترام به «صحابی پیامبر (ص) و همسر پیامبر(ص)» و دست رد به سینه افراطیون و تندروها حتی کسانی که به‌نام شیعه به‌دنبال اختلاف‌افکنی هستند نمونه‌ها و نشانه‌هایی از این جلوه رهبری است.

یک انقلابی تمام‌عیار که اعتدال و میانه‌روی در عرصه سیاست را پیشه خود کرده و مدارا و تسامح را در میان دوستان انقلاب سر لوحه قرار داده است. در‌ عین‌حال که در برابر دشمنان و استکبار با صلابت و اقتدار ایستاده است.

رهبری را باید به جامعه به‌خصوص جوانان معرفی کرد. ایشان از جمله رهبران بزرگ جهان در قرن بیست‌و‌یکم است. رسانه‌های استکباری بعد از ارتحال امام تصمیم به «بایکوت خبری رهبری» در دنیا گرفتند. تا صدا و تصویر و پیام ایشان به گوش جهانیان نرسد!

از سوی دیگر رسانه‌های داخلی از جمله رادیو و تلویزیون هم رهبری را عمدتاً به دیدارها‌، ملاقات‌ها و سخنرانی‌ها معرفی کرده‌اند. در‌حالی‌که ایشان مدیری جامع الاطراف، دارای منظومه و مکتب فکری مشخصی، مدیر و رهبری در میان مردم و با آن‌ها و درد آشنا با توده مردم است. کشور را از بحران‌های سخت عبور داده و مدیریت یک نخست‌وزیر (میرحسین موسوی) و چهار رییس‌جمهوری (هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد، حسن روحانی) در نوع خود شاید یکی از دشوارترین نوع مدیریت‌ها بوده است که ایشان به خوبی از پس آن برآمده است‌. آیت‌الله خامنه‌ای در ترویج و اشاعه تفکرها راه و آرمان امام خمینی (ره) با غیرت مثال‌زدنی وفادار است و صیانت می‌کند.

ایشان رهبر، مرجع، فقیه عادل و خلف صالح امام (ره) است. آغاز سی‌امین سال رهبری آیت‌الله خامنه‌ای بر امت اسلامی مبارک‌باد!
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
0
ایشون دقیقا بفرمایند در زمان مسئولیت خودشون خصوصا در صدا و سیما، چقدر از تئوری های این تئوریسن، ایدئولوژی های این ادئولوگ و نظریان این نظریه پرداز استفاده کردن؟ چقدر به نظریان رهبری بها دادن؟ چقدر از نظران رهبری رو عملیاتی کردن؟ خجالت هم خوب چیزیه!!!