کد خبر: ۱۲۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

استراتژی قورباغه آپ پز با رمز حباب!/ دولت اول روحانی دولت دوم را زمین می زند؟!

امروز اقتصاد کشور به دلیل سیاست های دولت و همراهی مجلس روزگار خوشی ندارد و تنها پاسخ مسئولان دو قوه به اعتراض رسانه ها و گلایه های مردم به یک جمله ختم می شود که افزایش قیمت در بازارحبابی است.
استراتژی قورباغه آپ پز با رمز حباب!/ دولت اول روحانی دولت دوم را زمین می زند؟
 شیرازه؛ طی دو هفته گذشته بازار طلا و سکه دوباره دچار التهاب شد و قیمت ها به طرز باور نکردنی بالا رفت. قیمت طلا در اواخر اردیبهشت ماه تا گِرمی 200 هزار تومان بالا رفت اما به دلیل ورود به ماه رمضان و خرید کمتر مردم در سه هفته بین 180 تا 195 در نوسان بود که طی چهار روز گذشته به قیمت 206 هزار تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی نیز بعد از تعطیلات نیمه خرداد به یک باره نیم میلیون تومان بالا رفت و به مرز 2 میلیون پانصد هزار تومان رسید تا مردم باردیگر شاهد افزایش نجومی سکه باشند.

دلار نیز همچنان نرخ ثابتی ندارد و با وجود اینکه دولت، نرخ رسمی را 4200 تومان اعلام کرد اما نوسانات این بازار به شدت بر روی کالاهای مختلف اثر گذار بوده است. دلار طی هفته های جاری بین 6 تا 8 هزار تومان نوسان داشت که حاکی از آن بود که دولت در کنترل این بازار هیچ نقشی ندارد.

قیمت ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی نیز جهش خیرکننده ای داشت. تولیدکننده ایرانی معتقد است که مواد اولیه قطعه بالا رفته و افزایش قیمت خودرو طبیعی است. واردکنندگان خودرو های خارجی نیز می گویند که افزایش دلار باعث افزایش قیمت خودروهای خارجی شده است. 

اگر گذرتان به مشاورین املاک افتاده باشد حتما به شما توصیه می‌کنند که اگر ملک و زمینی برای فروش دارید صبر کنید که حتما شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود و اگر به دنبال خرید خانه هستید هرچه سریعتر بخرید که قیمت ها بالا خواهد رفت.

فضای روانی ایجاد شده در بازار و به تبع آن افزایش قیمت ها در حالی است که دولت اول روحانی طی چهار سال رونق اقتصاد کشور را به برجام گره زد و حالا به دلیل خلف وعده طرف آمریکایی و اروپایی دولت دوم روحانی قادر به کنترل بازار و رفع مشکلات اقتصادی مردم نیست.

سهم مجلس نیز در این نابسامانی اقتصادی کم نیست. دو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی یعنی فراکسیون امید با ریاست عارف و فراکسیون مستقلان ولایی با ریاست علی لاریجانی هم طی یک سال گذشته نشان دادند که بی چون چرا حامی سیاست های دولت روحانی در حوزه های مختلف هستند.

اما، امروز اقتصاد کشور به دلیل سیاست های دولت و همراهی مجلس روزگار خوشی ندارد و تنها پاسخ مسئولان دو قوه به اعتراض رسانه ها و گلایه های مردم به یک جمله ختم می شود که افزایش قیمت در بازار دلار، طلا، سکه، خودرو و مسکن حبابی است و فعلا خرید نکنید! با این اوصاف باید بگوییم متاسفانه دولت و مجلس توان و یا اراده ای برای حل مشکلات اقتصادی ندارند و عملا استراتژی قورباغه آپ پز با رمز «افزایش حبابی» در حال اجرا است.
*مجتبی ارغوان
نظرات بینندگان