کد خبر: ۱۲۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

سه‌ماه محدودیت ترافیکی در تقاطع میدان‌معلم/ افزایش قیمت بلیت مترو رد شد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت:به دلیل اجرای عملیات عمرانی از چهارشنبه شب به مدت سه ماه در تقاطع سه سطحی میدان معلم محدودیت ترافیکی اعمال می شود.
به گزارش شیرازه، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت: به دلیل اجرای عملیات عمرانی (درز انبساط) در تقاطع سه سطحی معلم به مدت سه ماه در این محل محدودیت ترافیکی از ساعت22 الی شش صبح اعمال می شود.

محمد جواد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به باز بودن مسیرهای جایگزین در سطح هم کف(راستگرد ها و میدان ) شهروندان شیرازی می توانند از این مسیرها استفاده کنند.
کشاورزی اظهار کرد: محدودیت ترافیکی از شامگاه امروز چهارشنبه 23 خردادماه در تقاطع سه سطحی معلم اعمال خواهد شد.

عملیات اجرایی ساخت تقاطع سه سطحی معلم از روزهای پایانی سال 1393 آغاز شد و براساس گفته مسئولان شهرداری شیراز تاکنون برای ساخت این تقاطع سه سطحی حدود 800 میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

مسئولان وقت شهرداری شیراز هدف از ساخت این تقاطع را کاهش بار ترافیکی از شرق به غرب و شمال به جنوب شیراز عنوان کرده اند.

مساحت این تقاطع 75 هزار متر مربع است و ارتفاع پل در سطح سوم پروژه میدان معلم 17 متر و عرض آسفالت 20 متر است وبرای ساخت آن 27 هزار مترمربع قالب‌بندی انجام شده است.


مصوبه افزایش قیمت بلیت مترو شیراز رد شد
معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری شیراز با اشاره به اینکه این مصوبه خلاف سیاست های عمومی دولت است گفت: تاکنون مصوبه دیگری مبنی بر اصرار شورای شهرشیراز بر افزایش قیمت بلیت مترو شیراز به دست ما نرسیده است.

فرهاد امیدوار گفت:اگر اعضای شورای شهر شیراز برای بار دوم بر این مصوبه اصرار کنند طرح افزایش قیمت بلیت مترو برای رسیدگی به استانداری فارس ارجاع داده و در این زمینه در استانداری تصمیم گیری خواهد شد.

شورای شهر شیراز در جلسه ماه گذشته خود افزایش قیمت بلیت مترو را از 500 تومان به 700 تومان (از طریق کارت شهروندی) و از 600 تومان به یک‌هزار تومان (پرداخت نقدی) تصویب کرد.

بعضی منابع غیر رسمی گفته اند اعضای شورای شهرشیراز با استناد به اختیارات قانونی، افزایش طول خطوط مترو در شیراز و همچنین مقایسه با سایر کلان ‌شهرها به اتفاق آرا، اصرار بر مصوبه پیشین خود و ارسال مجدد آن را به فرمانداری شیراز دارند.
نظرات بینندگان