کد خبر: ۱۲۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
در جلسه شورای شهر و رئیس اداره حفاظت محیط زیست نی ریز مطرح شد؛

درمحدوده اراضی محیط زیستی پروانه فعالیت معادن صادر نخواهد شد/ نه به پلاستیک با جایگزینی کیسه های پارچه ای

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز گفت: در محدوده و اراضی حفاظت محیط زیست هیچ گونه پروانه فعالیت معدنی صادر نخواهد شد.

به گزارش شیرازه، جلسه شورای شهر، شهردار و جواد مهدی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز به مناسبت هفته محیط زیست جهت بررسی مسائل مرتبط با این حوزه در محل دفتر شورای شهر برگزار شد.

مسعود لایقمند رئیس شورای شهر نی ریز در ابتدای این جلسه گفت: متناسب با روز شمار تقویم از ادارات شهرستان دعوت به عمل می آوریم و خواسته های مردم را مطرح میکنیم.

رئیس شورای شهر در ادامه عنوان کرد:نیازمند احیا کارگروه تشخیص صنایع آلاینده در شهر هستیم و همچنین شهرک صنایع آلاینده شهر نی ریز مغفول مانده که میبایست احیا شود.

این مقام مسوول نسبت به ریزگردها و گردوغبار ناشی از دریاچه بختگان بیان داشت:  نیازمند توجه مراجع بالادستی و مطالبه عمومی آن در جهت رهایی از این پدیده زیست محیطی هستیم.

وی مطرح کرد: ورود ماشین آلات دیزل به سطح شهر نیاز به ممنوعیت دارد و به عنوان خواسته عمومی باید پیگیری شود.

لایقمند با اشاره به حضور حدود 5 هزار نفری در پنج شنبه بازار و بازار روز شهرداری در روز آخر هفته عنوان کرد: بخشی درآمد حاصل از بازار روز شهرداری را در جهت تهیه مواد جایگزین پلاستیک اقدام خواهیم کرد.

شعار هفته محیط زیست نه به پلاستیک می باشد

جواد مهدی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز در ادامه جلسه گفت: خوشحالم دغدغه همه مسوولان و مردم دغدغه محیط زیست می باشد.

این مقام مسوول خاطر نشان شد: در هفته محیط زیست نسبت به فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی جهت وظایف مردم در قبال محیط زیست می پردازیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نی ریز بیان کرد: شعار هفته محیط زیست نه به پلاستیک می باشد.

وی افزود: هدفمان کاهش استفاده از پلاستیک و جایگزین کردن کیسه های نخی  و پارچه ای و پاک سازی طبیعت از پلاستیک میباشد.

مهدی پور اظهار داشت: برخورد با آلاینده های محیط زیستی از برنامه های سازمانی ما می باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست همچنین تصریح کرد: در محدوده و اراضی حفاظت محیط زیست هیچ گونه پروانه فعالیت معدنی صادر نخواهد شد.

جواد مهدی پور همچنین اضافه کرد: با توجه به پوشش گیاهی و تنوع جانوری پروانه های فعالیت معادن تایید یا رد می شود و اگر حیات جانوری مشاهده شود پروانه فعالیت رد خواهد شد.

به افراد غیربومی به راحتی پروانه فعالیت داده می شود

اصغر ماهوتی عضو شورای شهر نی ریز در ادامه جلسه با اشاره به گونه های کم یابی که در اطراف شهر یافت می شود، گفت: به افراد غیربومی به راحتی پروانه فعالیت داده می شود ولی نیاز است با متخلفان زیست محیطی نیز برخورد قانونی کرد.

وی خاطر نشان شد: سال های اخبر آمار شکار غیر قانونی بسیار کاهش یافته است.

سجاد شاهسونی نائب رئیس شورای شهر نی ریز در ادامه جلسه گفت: طی بازدیدی میتوان پروانه های بهره برداری معادن بررسی و از محل های مورد نظر بازدید به عمل آورده شود.

نائب رئیس شورای شهر نی ریز خاطر نشان شد: در جمع آوری و دفع پسماند باید تفکیک از مبدا صورت پذیرد.

صنایع آلاینده شهری می بایست به بیرون شهر منتقل شوند

محمد رضا شاهمرادی دیگر عضو شورای شهر نی ریز نیز گفت: کارخانه های شن و ماسه و سنگ کوبی جانمایی خوبی در محدوده شهری ندارند.

وی افزود: صنایع آلاینده شهری می بایست به بیرون شهر منتقل شوند.

حامد فرغت شهردار نی ریز ضمن تبریک هفته محیط زیست در ادامه جلسه گفت: بین شهرداری و اداره حفاظت محیط زیست مسوولیت های مشترکی وجود دارد.

شهردار نی ریز ادامه داد: عمده مردم محیط زیست را منوط به حیات وحش می دانند، در صورتی که مهمترین محیط زیست ما، "شهر" می باشد و باید در اولویت قرار گیرد.

این مقام مسوول در خصوص بهداشت عمومی شهری و جمع آوری و دفع پسماند، اظهار داشت: بحث تفکیک زباله از مبدا پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: شعار هفته محیط زیست به ما گوشزد میکند که یکی از مهمترین آلودگی های محیط زیستی آلودگی پلاستیکی می باشد.

فرغت نسبت به اینکه پلاستیک جزئی از زندگی ما می باشد، تصریح کرد: گوشی موبایل و ملزومات منزل از پلاستیک مفید می باشد، پلاستیک غیر مفید را می بایست از چرخه زندگی خارج کنیم.

این مقام مسوول همچنین اضافه کرد: اقدامات نه به پلاستیک و استفاده از مواد تجدید پذیر را از بازار روز شهرداری آغاز خواهیم کرد.

شهردار نی ریز خاطر نشان شد: در آینده ای نزدیک با بررسی فنی خودروها از حرکت خودروهای آلاینده جلوگیری خواهیم کرد.

احتمال بازگشت زنبیل به زندگی مردم و استفاده از پلاستیک مفید باشد

سعید استقلال جانشین شهردار نی ریز در ادامه جلسه با اشاره به ماشین های متخلفی که نخاله های ساختمانی را جای جای شهر خالی میکنند، گفت: انتهای بلوار دارالرحمه برای این مسئله جانمایی شده است و میتوان مطابق قانون متخلفان را از 100 هزار تومان تا 10 میلیون تومان جریمه کرد.

وی همچنین تشکیل پلیس بهداشت با همکاری شبکه بهداشت و درمان را همانند گذشته خواستار شد.

جانشین شهردار نی ریز خاطر نشان شد: در خصوص جایگزینی کیسه های پلاستیکی از تولیدات بومی شهر استفاده خواهیم کرد.

استقلال تصریح کرد: احتمال بازگشت زنبیل به زندگی مردم و استفاده از پلاستیک مفید باشد.

منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، محیط زیست ، فارس
نظرات بینندگان