کد خبر: ۱۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۰

سرنوشت استان فارس سريع‌تر مشخص شود

رئيس جمهور و وزارت كشور هرچه سريع‌تر سرنوشت استان فارس را مشخص و فردي مدير، مدبر، آشنا به مسائل استان، هماهنگ با روحانيت، ائمه جمعه و نماينده ولي فقيه در فارس را انتخاب كنند.

 حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز عبادي، سياسي جمعه امروز كازرون با اشاره به به بيانات نماينده ولي فقيه در استان فارس در نماز جمعه هفته گذشته شيراز اظهار داشت: طبق ماده چهار قانون شرح وظايف استانداري و فرمانداري مصوب شورايعالي اداري در سال 77 درصورت استعفا، عزل، فوت و ديگر مواردي كه مانع از انجام وظايف استان شود سرپرست استانداري از سوي وزير كشور تعيين شده و وزير كشور نيز موظف است در مدت يك ماه استاندار جديد را به هيئت وزيران پيشنهاد كند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، وي با بيان اينكه بعد از 35 روز از انتصاب استاندار سابق فارس در مسئوليت ديگري، اين استان با سرپرست اداره ميشود، اداره شدن برخي معاونت‌ها، فرمانداريها و بخشداريهاي استان با سرپرستي را زيبنده فارس ندانست و افزود: رئيس جمهور و وزارت كشور هرچه سريع‌تر سرنوشت استان فارس را مشخص و فردي مدير، مدبر، آشنا به مسائل استان، هماهنگ با روحانيت، ائمه جمعه و نماينده ولي فقيه در فارس را انتخاب كنند.
امام جمعه كازرون با بيان اينكه استان فارس از لحاظ مديريتي دچار بلاتكليفي شده است اضافه كرد: بيش از 60 امام جمعه و 12 نماينده مجلس استان فارس به رئيس جمهور و وزير كشور نامه نوشتند كه وضعيت موجود اين استان زيبنده نيست.
خرسند در ادامه با اشاره به ارائه برخي آمارها از سوي مسئولان استان فارس ابراز داشت: مديران مياني و پايين نظام در استان و شهرستان‌ها آمارهاي غيرواقعي به ويژه در زمينه سرمايه‌گذاري را ارائه ندهند.
وي، ارائه آمار در روزنامه‌ها و سخنراني‌ها را آسان توصيف و تصريح كرد: سرمايه‌گذاري با حرف، سمينار و همايش محقق نمي‌شود و بايد به طور عملي نشان داده شود و همچنين اميدواريم همايش سرمايه‌گذاري كازرون نيز به نتيجه برسد.
نماينده ولي فقيه در كازرون خواستار احياي كارخانه‌هاي تعطيل شده در فارس شد و بيان داشت: امروز چه فضاي كار و تلاشي است، برخي مديران مجرب استان جرات حرف زدن را ندارند چراكه بركنار ميشوند.
خرسند با بيان اينكه مدير بلاتكليف نمي‌تواند مديريت كند، حرف ائمه جمعه را از روي دلسوزي دانست و ابراز داشت: رئيس جمهور و وزارت كشور وضعيت فارس را سروسامان دهند و مسئولان اين استان نيز به سخنان و توصيه‌هاي نماينده ولي فقيه در فارس توجه كنند.
وي با بيان اينكه نبايد انتقاد را به معناي تخريب دولت تفسير كرد ادامه داد: از كار خوب حمايت مي‌كنيم كه اين به معناي تعريف و تمجيد نيست و از كار اشتباه نيز انتقاد مي‌كنيم.
امام جمعه كازرون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روز قلم خواستار آگاهي مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به ارزش معنوي كار خود و از استفاده صحيح آنها از قلم شد و خاطرنشان كرد: به فرموده امام راحل قلمي كه براي انتقام و تخريب باشد، شيطاني است از اين رو قصد ما نبايد تخريب و انتقام شود.
خرسند، جامعه بدون نقد سازنده را مرده توصيف و اضافه كرد: مسئولان در سطح كشور، استان و شهرستان نبايد از انتقاد سازنده دلخور و عصباني شوند چراكه انتقاد سازنده زمينه رشد جامعه را فراهم مي‌كند.
وي با تاكيد بر اجازه مسئولان به صاحبان قلم براي انتقاد سازنده، يكي از وظايف مطبوعات را روشنگري برشمرد و اظهار داشت: صاحبان قلم دستاوردهاي مثبت را انعكاس و نكات منفي را تذكر دهند و مسئولان نيز با آغوش باز از انتقادات سازنده استقبال كنند.
خطيب نماز جمعه كازرون با بيان اينكه نبايد با رسانه‌اي به دليل انعكاس اشتباه يك مسئول برخورد شود ابراز داشت: مسئول به معناي مورد سئوال قرارگرفتن است و نبايد از اينكه مو.رد سئوال قرار مي‌گيرد ناراحت شود.
خرسند در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه كازرون با اشاره به سالروز سرنگوني هواپيماي مسافربري ايران در سال 67 و سوختن 298 نفر از انسان‌هاي بيگناه در آتش غضب آمريكاي جنايتگر گفت: اين حادثه ماهيت پليد آمريكا را براي هميشه در تاريخ ثابت كرد و يك لكه ننگ در تاريخ سياه ايالت متحده امريكا برجاي گذاشت.
وي با اشاره به رزمايش پيامبر اعظم توسط دليرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و رونمايي از سيلوهاي موشكي، شليك موفقيت آميز 14 موشك دوربرد زمين به زمين و پرتاب موفق موشك فاتح 110 بيان داشت: با مشاهده اين موفقيت هر ايراني مسلمان، شيعه و دوستدار انقلاب اسلامي بر خود مي‌بالد.
امام جمعه كازرون با بيان اينكه اين موشكها ماهيت دفاعي دارد گفت: در صورت حماقت دشمن مبني بر حمله به كشور ايران، همين موشك‌ها خانه را بر سرآن‌ها خراب مي‌كند.
خرسند، ساخته شدن توسط دانشمندان و پاسداران دانشمند و جوان ايراني بدون والبستگي خارجي را از افتخارات موشكهاي رونمايي شده در رزمايش پيامبر اعظم عنوان و خاطرنشان كرد: اين موفقيت بزرگ سامانه دفاعي موشكي دشمن را به چالش كشيده و در صورت حماقت دشمن، به حتم ضربه سختي از سوي پاسداران، ارتشيها و نيروهاي مسلح به او زده مي‌شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك سوم، چهارم و پنجم شعبان و روزهاي پاسدار و جانباز خواستار برپايي جشن و شادماني از سوي مومنان، بازاريان، كسبه و... در خور شان ائمه اطهار شد و تصريح كرد: بايد از روزهاي باقيمانده ماه رجب استفاده كرد و در ماه شعبان كه منتسب به پيامبر بزرگوار اسلام است، خود را آماده مهماني بزرگ خدا در ماه مبارك رمضان كنيم.
نماينده ولي فقيه در كازرون خاطرنشان كرد: مهماني خدا رفتن، لياقت و آمادگي مي‌خواهد، از اين رو بايد تلاش شود كه در اين ايام لياقت و آمادگي را در خود فراهم كنيم.
انتهاي پيام/++خ

نظرات بینندگان