کد خبر: ۱۲۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
فرماندار جهرم :

100 هکتار از جنگل‌های طبیعی در آتش‌سوزی جهرم سوخت

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه‌ی جهرم اعلام کرد که براثر آتش‌سوزی اخیر در ارتفاعات سیاهدان این شهرستان بالغ بر 100 هکتار عرصه‌های جنگلی طبیعی سوخت.
به گزارش شیرازه، علی‌رضا صحرائیان فرماندار جهرم گفت: بر اساس اطلاعات اولیه در پی آتش‌سوزی چند روز اخیر در منطقه تنگاب جهرم  متأسفانه حدود یکصد هکتار از مراتع و جنگل‌های  ارتفاعات سیاهدان این منطقه در آتش سوخت.

وی افزود: جهت اطفای این حریق  هشتاد  نفر نیرو از امدادگران، بسیجیان، کوهنوردان، دوستداران طبیعت، پرسنل منابع طبیعی و اهالی منطقه به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و بالگرد دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز ۱۸ سورتی پرواز برای اعزام نیرو به ارتفاعات انجام داد.

صحرائیان با اشاره به این‌که آتش‌سوزی، بیش از ۱۲ ساعت طول کشید، خاطرنشان کرد: برای کنترل و خاموش‌کردن این آتش نیروهایی از شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت جهت کمک در منطقه حضور پیدا کردند.

 صحراییان با قدردانی از  تلاش مردم و مسئولان در مهار آتش، گفت: اگر همت و اقدام شبانه‌روزی افراد حاضر نبود بیش از دو هزار هکتار پوشش گیاهی این منطقه در آتش می‌سوخت.

وی با اشاره به این‌که متهمان این آتش‌سوزی شناسایی و به دادگستری معرفی شده‌اند، گفت: این پرونده به جد در حال پیگیری است و و با متخلفان به شدت و طبق قانون با برخورد می‌شود.

فرماندار جهرم با بیان این‌که کارگروه پیشگیری از وقوع حوادث در جهرم به زودی  تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: از  ۱۷ نفر از کوهنوردان، حامیان محیط زیست و دوستداران منابع طبیعی که در عملیات اطفای آتش‌سوزی اخیر شرکت داشته‌اند، دیروز در جهرم تجلیل شد.

صحرائیان هم‌چنین از همه‌ی مردم تقاضا کرد به جهت حفظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی، از برافروختن آتش در این مناطق به شدت خودداری کنند و گفت: منابع طبیعی یک میراث است که باید برای همه‌ی نسل‌ها حفظ شود و این وقایع زخمی است که توسط انسان بر چهره طبیعت وارد می‌شود و اثرات مخرب آن به خود انسان‌ها بازخواهد گشت.

رئیس اورژانس جهرم نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در این حادثه با بالگرد ۱۱۵ جهرم، ۳ساعت و ۴۵دقیقه پرواز داشتیم.

وحید سعادتمند، با اشاره به این‌که این بالگرد، ۱۸ سورت پرواز داشته است، افزود: برای اطفای این آتش‌سوزی، ۴۰ نفر نیرو به ارتفاعات منتقل کردیم.

سعادتمند با بیان این‌که با بالگرد ۲مصدوم عشایر انتقال داده است، خاطر نشان کرد: از ۱۸ سورت پرواز ۸ سورت انتقال آب و آذوقه بوده است.

گفتنی‌ است آتش‌سوزی اخیر ۲۳ خرداد ماه جاری رخ داد که سومین آتش‌سوزی در یک ماه اخیر بوده است.
برچسب ها: جهرم ، اتش سوزی ، فارس
نظرات بینندگان