کد خبر: ۱۲۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
سفیر قطر در ایران:

زمینه گسترش روابط اقتصادی 2 کشور مهیاست

سفیر قطر در جمهوری اسلامی ایران گفت: با اقدامات انجام شده از سوی مسئولان ایران و قطر برای گسترش روابط، زمینه توسعه مراودات اقتصادی و بازرگانی میان این 2 کشور مهیاست.
به گزارش شیرازه، علی بن احمد علی السلیطی، دوشنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز، با اشاره به رابطه دیرینه و تاریخی ایران و قطر بیان داشت: با توجه به سفر اخیر مقام های دولتی استان فارس به قطر (فروردین 97) و رایزنی های صورت گرفته برای تقویت همکاری اقتصادی 2 جانبه، تمام زمینه ها و امکانات برای همکاری و هم افزایی مطلوب بین طرفین فراهم است.

نتایج سفر مقامات فارس به قطر به زودی عملیاتی می شود

استاندار فارس هم در این دیدار با اعلام آمادگی این استان برای گسترش تعامل و همکاری های هر چه بیشتر با کشور قطر به پاره ای از قابلیت ها و توانمندی های فارس در بخش های مختلف اشاره و اظهار کرد: 10درصد مواد غذایی کشور در این استان تولید می شود و به عنوان نمونه، تولید سه میلیون تن از محصولات باغی به فارس اختصاص دارد.

اسماعیل تبادار افزود: 50 درصد از تنوع صنایع دستی کشور نیز به فارس تعلق دارد و این استان در صنایع مختلف از جمله سیمان، سنگ های تزئینی، آهک و گچ از ظرفیت های فراوانی برخوردار است.

وی ادامه داد: استان فارس به لحاظ موقعیت جغرافیایی فاصله اندکی با قطر دارد و روزانه پروازهای متعددی از سه فرودگاه بین المللی این استان به قطر انجام می شود و همین امر می تواند نقش موثری در گسترش روابط بازرگانی با قطر ایفا کند.

استاندار فارس، به رابطه دیرینه این استان با قطر و به سفری که فروردین ماه 97به این کشور داشت اشاره کرد و گفت:

در این سفر با دیدارهای مختلفی که با مقامات قطری داشتم، بیش از پیش به گرمی ارتباط و مراوده دیرینه دولتمردان قطری با جمهوری اسلامی ایران پی بردم.

تبادار اظهار کرد: در این سفر کارگروه های مختلفی شکل گرفت و تصمیم هایی که در این کارگروه ها اتخاذ شده به زودی عملیاتی می شود.

وی، با بیان اینکه مراوده جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان فارس با قطر فراوان است، گفت: در زمان قطع روابط سیاسی قطر با کشورهای همسایه، جمهوری اسلامی ایران با التزام به رعایت حسن همجواری و همکاری منطقه ای به عنوان اصل مسلم حقوق بین الملل، در زمینه های مختلف به کشور قطر صادرات داشت که 25 درصد از آن متعلق به فارس بود.

استاندار فارس با تاکید بر همکاری این استان در بخش های مختلف با قطر اظهار داشت: برای تحقق این مهم تمام ملزومات آن را فراهم می کنیم زیرا هم اینک همکاری های قطر با استان فارس حداقلی است در حالی که ما خواستار همکاری حداکثری با این کشور در بخش های مختلف هستیم.

تبادار، همچنین درمورد میزبانی قطر در رقابت های جام جهانی 2022 گفت: استان فارس به لحاظ نزدیکی به دوحه (پایتخت قطر) در تمام حوزه ها از جمله گردشگری و اسکان در هتل ها، آماده همکاری با قطر برای میزبانی از این رقابت هاست.

اسماعیل تبادار استاندار فارس، پانزدهم فروردین ماه 97 در راس یک هیات اقتصادی و بازرگانی به مدت 2 روز به کشور قطر سفر کرد. در این سفر بر گسترش و تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی این استان با قطر تاکید شد و راههای بسط این روابط مورد واکاوی قرار گرفت.

قطر به مرکزیت دوحه در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌ جزیره عربستان، در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده‌ است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان